  • 1. Data: 2008-02-04 12:09:26
    Temat: szkoda majatkowa -samochodowa - PZU
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@S...onet.pl>

    crosspost na pl.soc.prawo i pl.misc.samochody

    byla sobie dziura w drodze
    w dziure wpadl moj samochod
    w wyniku wpadniecia w dziure zanotowalem ryse 30 cm na szybie przedniej
    tel na Policje, Ci kieruja do inzyniera jakiegos tam, ten pyta czy blisko
    torow - a ja ze tak (mniej niz 50cm), wiec mowi, ze to sprawa MPK, przelacza
    mnie do nich... mowie jak ksiedzu co i jak...
    panowie z MPK przyjechali po 10 min, spisali, zdjecia zrobili, dziure
    zalatali (tylko ta - innych kolo tej dziury juz nie)

    tego samego dnia w piatek zglosilem szkode przez telefon w PZU

    dzis bylem umowiony na ogledziny, pojechalem,pan obejrzal, zrobil kilka
    zdjec, skierowal do dopelnianie formalnosci - i stwierdzil, ze wycena bedzie
    za 30 min...
    dokonalem wszystkich formalnosci, pytam sie o kosztorys - pan drukuje i
    dostaje, ze
    696 zł netto... szkoda majatkowa - co ponoc jest wazne

    no i prosze ja Was sie zapytowywuje czy brac kase i pisac wezewanie do
    zaplaty VATu czy tez w tym wypadku jest inaczej jak w przypadku szkody
    komunikacyjnej

    --
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-02-04 13:06:15
    Temat: Re: szkoda majatkowa -samochodowa - PZU
    Od: "Cezary Śpiewak-Dowbór" <c...@d...pl>

    Użytkownik "zkruk [Lodz]" <z...@S...onet.pl> napisał w wiadomości
    > no i prosze ja Was sie zapytowywuje czy brac kase i pisac wezewanie do
    > zaplaty VATu czy tez w tym wypadku jest inaczej jak w przypadku szkody
    > komunikacyjnej

    Jest dokładnie tak samo jak w przypadku każdej innej szkody, z tytułu której
    domagasz się odszkodowania od sprawcy (czy z OC sprawcy).
    Napisz wezwanie do zapłaty.
    Jeśli będą warunkowali zapłatę pełnego odszkodowania (z VAT) przedstawieniem
    przez Ciebie faktury to nie dyskutuj z PZU tylko napisz pozew do sądu.
    Możesz napisać do mnie mail (adres podany w nagłówku) to pomogę Ci sklecić
    pozew z uzasadnieniem.

  • 3. Data: 2008-02-04 13:12:02
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@S...onet.pl>

    Cezary Śpiewak-Dowbór wrote:

> [...]
    > napisz pozew do sądu. Możesz napisać do mnie mail (adres podany w
    > nagłówku) to pomogę Ci sklecić pozew z uzasadnieniem.

    dzieki :)
    pozwole sobie wiec, wyslac maila

    --
    pozdrawiam

  • 4. Data: 2008-02-04 13:58:59
    Od: kauzyperda <l...@n...pl>

    zkruk [Lodz] pisze:
    > no i prosze ja Was sie zapytowywuje czy brac kase i pisac wezewanie do
    > zaplaty VATu czy tez w tym wypadku jest inaczej jak w przypadku szkody
    > komunikacyjnej

    A jak sie ma odszkodowanie proponowane przez PZU do poniesionej przez
    Ciebie szkody?

    --
    pozdr
    luck

  • 5. Data: 2008-02-04 17:11:39
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 4 Lut, 14:06, "Cezary Śpiewak-Dowbór" <c...@d...pl> wrote:

    > Możesz napisać do mnie mail (adres podany w nagłówku) to pomogę Ci sklecić
    > pozew z uzasadnieniem.

    Moze wrzuc tutaj wzor takiego pozwu - kto wie kiedy sie przyda :)

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 6. Data: 2008-02-04 17:53:48
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@S...onet.pl>

    kauzyperda wrote:

    > A jak sie ma odszkodowanie proponowane przez PZU do poniesionej przez
    > Ciebie szkody?

    wycena w Honda ASO ~ 1200 zł

    --
    pozdrawiam

  • 7. Data: 2008-02-04 18:22:19
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    zkruk [Lodz] w <news:fo7j9o$1av$1@inews.gazeta.pl>:

    > wycena w Honda ASO ~ 1200 zł

    Pisałeś, że pojazd po gwarancji... Czy aby na pewno? Oprócz gwarancji
    mechanicznej, jest jeszcze (o wiele dłuższa) gwarancja na "blachy". Wymiana
    szyby poza aso może spowodowac utratę tej gwarancji.

    CROSS: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo
    FUT: pl.misc.samochody
    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 8. Data: 2008-02-05 14:22:47
    Od: kauzyperda <l...@n...pl>

    zkruk [Lodz] pisze:

    > wycena w Honda ASO ~ 1200 zł

    Jesli masz czas, pieniadze i ochote - to jest szansa ze odzyskasz od
    ubezpieczyciela ta kase (ale najpierw bedziesz sam sobie musial naprawic
    z wlasnej kieszeni zeby wykazac swoja szkode)

    Cala zabawa wlasnie polega na wysokosci szkody - a jeszcze sprawdz ile
    kosztowalaby naprawa w nieASO

    --
    pozdr, luck

  • 9. Data: 2008-02-07 21:10:38
    Od: "Cezary Śpiewak-Dowbór" <c...@d...pl>

    Użytkownik "Rafal M" <r...@g...com> napisał w wiadomości
    v.googlegroups.com...
    > Moze wrzuc tutaj wzor takiego pozwu - kto wie kiedy sie przyda :)

    Proszę bardzo :)
    Zanim skierowałem pozew do sądu to m.in. powiadomiłem o całej sprawie Biuro
    Rzecznika Ubezpieczonych (wspomniałem o tym w uzasadnieniu pozwu).

    [miejscowość], [data].

    Do
    Sądu Rejonowego
    [właściwy sąd - w tym przypadku według miejsca zamieszkania poszkodowanego]
    Gdańsk - Północ
    w Gdańsku
    I Wydział Cywilny
    ul. Piekarnicza 10

    Powód: [imię i nazwisko]
    [adres]

    Pozwany: Powszechny Zakład Ubezpieczeń S.A. w Warszawie
    Al. Jana Pawła II 24
    00 - 133 Warszawa

    Wartość przedmiotu sporu: [kwota podana w złotych, zaokrąglona w górę do
    pełnego złotego]

    P O Z E W O Z A P Ł A T Ę

    W imieniu własnym wnoszę o:

    1) zasądzenie od pozwanego Powszechnego Zakładu Ubezpieczeń S.A. w Warszawie
    na rzecz powoda kwoty [kwota] ([kwota słownie]) tytułem wypłaty reszty
    odszkodowania za szkodę komunikacyjną z dnia [dzień zdarzenia drogowego]
    wraz z ustawowymi odsetkami od dnia ... do dnia zapłaty,
    2) rozpoznanie sprawy pod nieobecność powoda,
    3) zasądzenie od pozwanego na rzecz powoda kosztów postępowania sądowego
    według norm przepisanych.

    U Z A S A D N I E N I E
    W dniu [dzień zdarzenia drogowego] powód uczestniczył w zdarzeniu drogowym.
    Sprawca zdarzenia [imię i nazwisko sprawcy], kierujący samochodem osobowym
    marki [marka samochodu sprawcy] o nr rej. [nr rej. samochodu sprawcy], przy
    dokonywaniu zmiany pasa ruchu zderzył się z samochodem osobowym marki [marka
    samochodu poszkodowanego] o nr rej. [nr rej. samochodu poszkodowanego],
    kierowanym przez powoda.
    W wyniku zdarzenia został uszkodzony pojazd [marka samochodu poszkodowanego]
    o nr rej. [nr rej. samochodu poszkodowanego], należący do powoda.
    Pozwany w związku ze zgłoszonymi przez powoda roszczeniami odszkodowawczymi
    przyznał powodowi odszkodowanie w kwocie [kwota otrzymanego odszkodowania] z
    tytułu uszkodzenia pojazdu [marka samochodu poszkodowanego] o nr rej. [nr
    rej. samochodu poszkodowanego].
    Dowód: - kserokopia dowodu rejestracyjnego samochodu osobowego marki [marka
    samochodu poszkodowanego] o nr rej. [nr rej. samochodu poszkodowanego]
    - zawiadomienie o wypłacie odszkodowania z dnia [dzień].

    Powód zakwestionował wysokość przyznanego odszkodowania, uznając kwotę
    [kwota] za zaniżoną ze względu na fakt, iż pozwany przy wyliczaniu kwoty
    odszkodowania nie uwzględnił 22% podatku VAT, tzn. odszkodowanie zostało
    ustalone przez pryzmat wartości netto koniecznych do wykonania naprawy.
    Powód poinformował Biuro Rzecznika Ubezpieczonych o zaniżeniu przez
    pozwanego kwoty odszkodowania, a tym samym o naruszeniu przez pozwanego
    zasady pełnego odszkodowania regulującej zakres odpowiedzialności sprawcy
    szkody wyrażonej w art. 361 § 2 k.c.
    Pozwany w odpowiedzi na pismo skierowane do pozwanego przez Biuro Rzecznika
    Ubezpieczonych stwierdził, że dopłata odszkodowania uwzględniająca podatek
    VAT może nastąpić po przedstawieniu przez powoda faktury za naprawę
    powstałej szkody.
    Powód po konsultacji z Rzecznikiem Ubezpieczonych uznał, iż zasadnym jest
    żądanie wypłaty odszkodowania zawierającego podatek VAT i w dniu [data]
    wezwali pozwanego do zapłaty kwoty [kwota 22% VAT] tytułem różnicy pomiędzy
    należnym odszkodowaniem, a wcześniej wypłaconą kwotą bezsporną.
    Dowód: - kalkulacja szkody PZU S.A. nr [numer kalkulacji] z dnia [dzień
    sporządzenia kalulacji],
    - pismo PZU S.A. z dnia [data],
    - pismo PZU S.A. z dnia [data],
    - wezwanie do zapłaty z dnia [data]

    Właściwość sądu została określona na podstawie przepisu art. 20 ustawy z
    dnia 22 maja 2003 roku o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym
    Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (Dz.
    U. Nr 124, poz. 1152 ze zm.), według miejsca zamieszkania poszkodowanych.
    Legitymacja czynna wobec pozwanego ubezpieczyciela wynika z przysługującego
    wobec ubezpieczyciela roszczenia o naprawienie szkody z racji istnienia
    umowy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej między ubezpieczycielem a
    właścicielem pojazdu [imię i nazwisko sprawcy].
    Zgodnie z przepisem art. 19. 1. ww. ustawy poszkodowany w związku ze
    zdarzeniem objętym umową ubezpieczenia obowiązkowego odpowiedzialności
    cywilnej może dochodzić roszczeń bezpośrednio od zakładu ubezpieczeń.
    Pozwany jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym pod nr KRS
    0000009831, prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie,
    XIX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego .

    W tym stanie rzeczy pozew jest w pełni uzasadniony i zasługuje na
    uwzględnienie.

    Załączniki:
    1) odpis pozwu wraz z załącznikami,
    2) kserokopia dowodu rejestracyjnego pojazdu marki [marka] o nr rej. [nr
    rej.],
    3) zawiadomienie o wypłacie odszkodowania z dnia [data] 2007 roku (2
    strony),
    4) kalkulacja szkody PZU S.A. nr [nr kalkulacji] z dnia [data] 2007 roku (6
    stron),
    5) pismo PZU S.A. z dnia [data] 2007 roku,
    6) pismo PZU S.A. z dnia [data] 2007 roku (2 strony),
    7) wezwanie do zapłaty z dnia [data] 2007 roku,
    8) dowód uiszczenia opłaty od pozwu w wysokości 30 zł