  • 1. Data: 2008-02-04 12:03:34
    Temat: GIODO, a sprawa z zagranica
    Od: laziers <l...@g...com>

    Witam,
    przypuscmy taka sytuacje.

    mam sobie dosyc duzy portal internetowy, znajdujacy sie na serwerach w
    usa.
    jest tam sobie dosyc pokazna liczba uzytkownikow [oczywiscie polskich]
    no i zgodnie z prawem trzeba ja zarejestrowac w GIODO.

    lecz, czy jesli wlasnie baza danych [zreszta wszystko - serwery]
    znajduje sie w usa, to czy czasem to nie podlega prawu usa? jesli tak
    to nie wie ktos moze czy trzeba rejestowac ta baze?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-02-04 12:09:23
    Temat: Re: GIODO, a sprawa z zagranica
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik laziers napisał:
    [..]
    > lecz, czy jesli wlasnie baza danych [zreszta wszystko - serwery]
    > znajduje sie w usa, to czy czasem to nie podlega prawu usa? jesli tak
    > to nie wie ktos moze czy trzeba rejestowac ta baze?

    Nie trzeba.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 3. Data: 2008-02-04 12:27:42
    Od: laziers <l...@g...com>

    > Nie trzeba.

    nie trzeba, bo jest w USA?

  • 4. Data: 2008-02-04 17:35:04
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    laziers wrote:
> [...]
    > znajduje sie w usa, to czy czasem to nie podlega prawu usa? jesli tak
    > to nie wie ktos moze czy trzeba rejestowac ta baze?

    A gdzie jest firma? w USA czy w Polsce.
    Bo jak w Polsce to ci jeszcze giodo dokopie za niepoinformowanie
    użytkowników o przesyłaniu danych za granicę.
    Pogadaj z citi, ktorzy oberwali za serwery w Indiach.

  • 5. Data: 2008-02-05 10:20:58
    Od: "Troll" <w...@d...mnie>

    > A gdzie jest firma? w USA czy w Polsce.
    > Bo jak w Polsce to ci jeszcze giodo dokopie za niepoinformowanie
    > użytkowników o przesyłaniu danych za granicę.
    > Pogadaj z citi, ktorzy oberwali za serwery w Indiach.

    a jak
    1. nie ma firmy
    2. sie poinformuje uzytkownikow o tym gdzie beda dane

    to trzeab cos zglaszac w giodo skoro serwery sa po za polska (niemcy)?

    P.

  • 6. Data: 2008-02-05 10:59:28
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 04 Feb 2008 11:35:04 -0600, witek napisał(a):

    > A gdzie jest firma? w USA czy w Polsce. Bo jak w Polsce to ci jeszcze
    > giodo dokopie za niepoinformowanie użytkowników o przesyłaniu danych za
    > granicę. Pogadaj z citi, ktorzy oberwali za serwery w Indiach.

    Na marginesie warto zauważyć, że od 2004 r. troszkę się zmieniło, już nie
    ma przekazywania "za granicę" lecz "do państwa trzeciego", a tymże są
    państwa nieunijne.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    czytaj Lege Artis, najlepsze czasopismo w internecie

  • 7. Data: 2008-02-06 10:15:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 5 Feb 2008, Troll wrote:

    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał
    [...]
    [...]
    > a jak
    > 1. nie ma firmy

    Ja trochę OT, w kwestii formalnej: powyższy tekst może być zrozumiany
    również nieprawidłowo, jako opis stanu prawnego "ma nielegalnie działa-
    jącą, bo niezarejestrowaną firmę".
    Nie podejmę się wnikania do "miejsca firmy", bo szczegółowe regulacje
    są np. dla podatków, a czy je stosować do rejestracji moze być dla mnie
    w tym przypadku za trudne, ale jak ktoś prowadzi coś co można zaliczyć
    do "działalności" i nie założył spółki handlowej, to firmą jest ON SAM
    (a lokalizacją firmy jego miejce zamieszkania).

    Tylko zapomniał się zarejestrować w ewidencji... ;)

    pzdr, Gotfryd