  • 121. Data: 2015-10-29 01:24:43
    Temat: Re: sześciolatek w szkole - wyjaśnienie
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Maciek wrote:
    > Ale taki przedszkolny typ nauki to chyba właśnie fajne dzieciństwo. Bez
    > oceniania, bez presji w rodzaju: krzywo wyciąłeś! trója! Jakie
    > dzieciństwo chcesz dać dzieciom bez nauki?? Przecież nawet "bezmyślne"
    > wiszenie na trzepaku to nauka np. zwinności, połączona jednocześnie z
    > rozwijaniem umiejętności interpersonalnych :-)

    pod warunkiem, ze pojda do niego dzieci w odpowiednim wieku.
    A nie wczesniej i wczesniej bo inni już to umieją.

  • 122. Data: 2015-10-29 01:25:37
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    RadoslawF wrote:

    > Zerówka to sześciolatki, przedszkola to dzieci od lat trzech czy czterech.
    > Podasz jakiś przepis o obowiązującym przedszkolu w całej rozpiętości
    > wiekowej dziecka ?

    wytłumacz mi po co trzylatkowi przedszkole? chyba tylko do tresury.

  • 123. Data: 2015-10-29 09:03:12
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-10-28 o 23:46, RadoslawF pisze:
    > Zerówka to sześciolatki, przedszkola to dzieci od lat trzech czy czterech.
    > Podasz jakiś przepis o obowiązującym przedszkolu w całej rozpiętości
    > wiekowej dziecka ?
    Wydawało mi się, że pisałeś jakoby dzieci nie chodziły do przedszkola,
    więc lepiej, żeby sześciolatki pchnąć do szkół (to się czegoś nauczą).
    Niniejszym informuję, że od jakiegoś czasu sześciolatki miały obowiązek
    przedszkolny (tak jak teraz mają pięciolatki). Dyskusji o obowiązku
    przedszkolnym od trzeciego roku życia nie było (i mam nadzieję, że nie
    będzie).

    Maciek

  • 124. Data: 2015-10-29 09:06:55
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-10-28 o 23:49, RadoslawF pisze:
    > To dlaczego nie ma tych pań więcej w szkolnych zerówkach ?
    > Zwiększyć zatrudnienie.
    Widzisz Watsonie, szkolna zerówka, czy może szkolny oddział przedszkolny
    zarządzany jest zazwyczaj przez władze szkolne, które mają głęboko w d*
    takie popierdułki i zajmują się ważniejszymi sprawami. Jeśli w szkole
    brakuje kasy na papier toaletowy, a na pierwszym zebraniu ustala się ile
    rodzice zakupią ryz papieru, żeby nauczycielki miały na czym pracować,
    to o jakim zwiększeniu zatrudnienia piszesz? :->

    Maciek

  • 125. Data: 2015-10-29 09:12:54
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-10-29 o 01:24, witek pisze:
    > pod warunkiem, ze pojda do niego dzieci w odpowiednim wieku.
    > A nie wczesniej i wczesniej bo inni już to umieją.
    Pełna zgoda. Ewentualnie należy dostosować podejście kadry do możliwości
    dzieci. To jest niby to, co na papierze zrobiono z sześciolatkami w
    szkole (nieregularne lekcje, dywaniki, kąciki zabaw itp itd). Niestety
    często rzeczywistość nie zgadza się z wyobrażeniami urzędników :-)

    Maciek

  • 126. Data: 2015-10-29 10:41:08
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    RadoslawF wrote:

    > "A to są Twoje wymysły."
    > A może chcesz udowodnić skąd wiedza na temat "moich wymysłów"

    Odpowiedz na Twoją sugestię na temat tego, co ja wiem, brawo.
    Cały cytat:

    "> Ktoś kto w pewnym momencie nie wie o czym piszemy
    > sam pisze o tym który ma w wyobraźni a nie w realu.

    A to są Twoje wymysły."

    Pa.
    J.

    www.kontestacja.com

  • 127. Data: 2015-10-29 10:46:07
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    witek wrote:

    > Chodzic i mowic mozna sie zacząć uczyć wtedy kiedy przychodzi na to
    > czas. Tak samo jak i z nauką. i na pewno nie jest to wiek 5 lat.

    Nie ma nic pewnego. Mój młody do zerówki poszedł płynnie czytając. Moja
    siostrzenica przebiła go o rok. Sami się nauczyli, bo mieli taki kaprys.
    Młody do przedszkola nie chodził, siostrzenica tak.
    J.

    www.kontestacja.com

  • 128. Data: 2015-10-29 12:22:46
    Od: "rg" <n...@o...pl>

    Wed, 28 Oct 2015 19:12:17 -0500, w <n0ro4u$s0q$3@dont-email.me>, witek
    <w...@g...pl.invalid> napisał(-a):

    > Chodzic i mowic mozna sie zacząć uczyć wtedy kiedy przychodzi na to
    > czas. Tak samo jak i z nauką. i na pewno nie jest to wiek 5 lat.

    Może w twoim przypadku... zresztą jaka nauka w przedszkolu? Byłeś ty w ogóle
    kiedykolwiek w przedszkolu?

  • 129. Data: 2015-10-29 17:46:09
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    krys wrote:

    > Nie ma nic pewnego. Mój młody do zerówki poszedł płynnie czytając. Moja
    > siostrzenica przebiła go o rok. Sami się nauczyli, bo mieli taki kaprys.
    > Młody do przedszkola nie chodził, siostrzenica tak.

    I super jesli nauczyli sie tego sami a nie pod przymusem
    Ale dlaczego zmuszac do tego pozostalych?

  • 130. Data: 2015-10-29 17:51:37
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    rg wrote:

    > Może w twoim przypadku...
    ja akurat zacząłem wcześnie.
    sam z siebie

    > zresztą jaka nauka w przedszkolu? Byłeś ty w ogóle
    > kiedykolwiek w przedszkolu?

    Nie bylem na moje szczescie.
    Ale popytaj tych, którzy byli i dla których to byl koszmar bo dla nich
    bylo za wczesnie. A potem radzili sobie doskonale. Roznice sie wyrownują
    nie trzeba tego robic na siłę, szczególnie na poziomie przedszkola, czy
    zerówki.
    O różnicach to możemy zaczać mówić w wieku lat 10.

    Jak ktoś sie nadaje do przedszkola, proszę bardzo.
    Jestem tylko przeciw zmuszaniu do coraz wcześniejszej nauki.