  • 1. Data: 2004-02-04 16:05:06
    Temat: swiadek - osoba podejrzewana
    Od: "Michu" <m...@y...com>

    dostalem wezwanie (z policji) na przesluchanie w charakterze swiadka oraz z
    prokuratury odmowe wgladu w akta sprawy jako uzasadnienie podajac, iz jestem
    nie strona w sprawie, a . moje pytania w zwiazku z tym to:
    - czy jako 'osoba podejrzewana' moge (musze) zeznawac w charakterze swiadka?
    - jakie mam prawa jako 'osoba podejrzewana' i czy to to samo co osoba
    podejrzana?
    - gdzie o tym mozna poczytac?

    z gory wielkie dzieki wszystkim za odpowiedz

    pozdrawiam
    michu

  • 2. Data: 2004-02-04 16:31:05
    Temat: Re: swiadek - osoba podejrzewana
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Michu wrote:

> [...]
    > nie strona w sprawie, a . moje pytania w zwiazku z tym to:
    > - czy jako 'osoba podejrzewana' moge (musze) zeznawac w charakterze swiadka?

    A skąd wiesz, że jesteś taką osobą?

    > - jakie mam prawa jako 'osoba podejrzewana' i czy to to samo co osoba
    > podejrzana?

    I co to w ogóle ma oznaczać?

    > - gdzie o tym mozna poczytac?

    kpk, zainteresowałbym się art.183§1

    KG

  • 3. Data: 2004-02-04 16:43:25
    Od: "Figaro" <l...@w...pl>

    > - czy jako 'osoba podejrzewana' moge (musze) zeznawac w charakterze
    swiadka?
    tak, zostaniesz dodatkowo pouczona o treści art.183 kpk

    > - jakie mam prawa jako 'osoba podejrzewana'
    te same co świadek + wynikające z art.183 kpk tzn. możesz uchylić sie od
    odpowiedzi na pytanie, które może cię (lub osobę dla ciebie najbliższą)
    narazić na odpowiedzialność karną lub za wykroczenie

    i czy to to samo co osoba
    > podejrzana?

    nie, to coż innego. Osoba podejrzana to taka, na którą zebrano materiały
    świadczące że popełniła przestępstwo, ale nie przedstawiono jej jeszcze
    zarzutów (po przedstawieniu zarzutów osoba podejrzana staje się podejrzanym)

    > - gdzie o tym mozna poczytac?
    np. w komentarzach do kpk

    > z gory wielkie dzieki wszystkim za odpowiedz
    nie ma za co

  • 4. Data: 2004-02-04 18:08:09
    Od: "Michu" <m...@y...com>

    > A skąd wiesz, że jesteś taką osobą?

    zjadlem wyrazy, mialo byc: dostalem wezwanie (z policji) na przesluchanie w
    charakterze swiadka oraz z prokuratury odmowe wgladu w akta sprawy jako
    uzasadnienie podajac, iz jestem nie strona w sprawie, ale OSOBA PODEJRZEWANA

    > I co to w ogóle ma oznaczać?

    > kpk, zainteresowałbym się art.183§1

    w kpk nie ma ani slowa o osobie podejrzewanej i chce wiedziec czy to jest
    termin prawny i czy jako osoba podejrzewana w sprawie o X, moge byc
    swiadkiem w tej samej sprawie o X, co w obecnej sytuacji uniemozliwia mi
    wglad w akta sprawy w toku ktorej zatrzymano moje mienie w sposob niezgodny
    z kpk, czego bez wgladu w akta nie moge udowodnic, czyli w skrocie:

    juz wiem, ze osoba podejrzewana to nie to samo co osoba podejrzana, ale czy
    skoro prokuratura nie chce mi dac akt jako osobie podejrzewanej o X to czy
    moze mnie nazwac swiadkiem i wezwac do zlozenia zeznac jako swiadka w
    sprawie o X?

    pozdrawiam
    michu

  • 5. Data: 2004-02-04 18:28:10
    Od: "bd" <b...@o...pl>

> [...]
    > skoro prokuratura nie chce mi dac akt jako osobie podejrzewanej o X to czy
    > moze mnie nazwac swiadkiem i wezwac do zlozenia zeznac jako swiadka w

    moze. ale policjant bedzie Ci mowil, ze to tylko zeznania (jako) swiadka:P
    i powie abys sie nie martwil bo nie jestes jeszcze podejrzany:P ale pamietaj
    aby NIE MOWIC NIC bo oni pozniej wszystko wykorzystaja przeciwko Tobie
    a jesli jako podejrzany zmienisz zeznania lub odmowisz ich to wezma pod uwage
    te jako swiadka i powiedza, ze twoja obecna postawa to linia obrony :P

    pozdr
    marcin

  • 6. Data: 2004-02-04 18:42:52
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    bd wrote:
    > a jesli jako podejrzany zmienisz zeznania lub odmowisz ich to wezma pod uwage
    > te jako swiadka i powiedza, ze twoja obecna postawa to linia obrony :P

    formalnie nie mogą

    KG

  • 7. Data: 2004-02-04 18:45:11
    Od: "bd" <b...@o...pl>

    > formalnie nie mogą

    dlaczego w takim razie znam taki przypadek? :)

  • 8. Data: 2004-02-04 18:48:03
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia 4 Feb 2004 19:28:10 +0100, "bd" <b...@o...pl>
    zakodował:

    >a jesli jako podejrzany zmienisz zeznania lub odmowisz ich to wezma pod uwage
    >te jako swiadka i powiedza, ze twoja obecna postawa to linia obrony :P

    Bzdura. Zeznania oskarżonego, które złożył jako świadek nie mogą być
    brane pod uwagę.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 9. Data: 2004-02-04 19:00:08
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    bd wrote:
    > dlaczego w takim razie znam taki przypadek? :)

    tak wprost, w uzasadnieniu?

    KG

  • 10. Data: 2004-02-04 21:08:31
    Od: "bd" <b...@o...pl>