  • 1. Data: 2004-03-11 21:42:27
    Temat: świadek
    Od: "anan kofan" <v...@v...vv>

    jestem tutaj pierwszy raz, zadam pewnie banalne pytanie ale dla mnie wazne

    dostałem wezwanie do sądu jako świadek w sprawie początkowo majątkowej a
    teraz karnej moich sąsiadów. Czy mam prawo nie uczestniczyć w sprawie, czy
    sąd na moj pisemny wniosek może zwolnić mnie z obowiązku stawienia się na
    sprawie?

    Rysiek

  • 2. Data: 2004-03-11 22:04:35
    Temat: Re: świadek
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    Użytkownik "anan kofan" <v...@v...vv> napisał w wiadomości
> [...]
    > sąd na moj pisemny wniosek może zwolnić mnie z obowiązku stawienia się na

    Każda osoba wezwana w charakterze świadka ma obowiązek stawić się i złozyć
    zeznania. Więc jeśli sąd wzywa musisz się stawic.

  • 3. Data: 2004-03-11 22:50:22
    Od: "Feanor" <n...@p...onet.pl>

    > Każda osoba wezwana w charakterze świadka ma obowiązek stawić się i złozyć
    > zeznania. Więc jeśli sąd wzywa musisz się stawic.
    Ale jak rzeczywiście nie chce się angażować to na pytania niech odpowiada że
    : zapomniał , nie widział , nie słyszał itp...

    Pozdr.

  • 4. Data: 2004-03-12 08:04:30
    Od: "Leszek" <l...@b...fm>

    Użytkownik "Feanor" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ale jak rzeczywiście nie chce się angażować to na pytania niech odpowiada
    że
    > : zapomniał , nie widział , nie słyszał itp...

    Zatajenie prawdy jest karalne tak samo jak składanie fałszywych zeznań.

    --

    Pozdr
    Leszek

  • 5. Data: 2004-03-12 08:04:54
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Falkenstein wrote:

    > Każda osoba wezwana w charakterze świadka ma obowiązek stawić się i
    > złozyć zeznania. Więc jeśli sąd wzywa musisz się stawic.

    Hihi, każda? a jak sąsiedzi to najbliższa rodzina? ;-)
    Pozdro
    Massai

  • 6. Data: 2004-03-12 08:11:26
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Hihi, każda? a jak sąsiedzi to najbliższa rodzina? ;-)

    Rodzina czy nie rodzina stawić się musi.

    --
    RF

  • 7. Data: 2004-03-12 12:02:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Feanor" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ale jak rzeczywiście nie chce się angażować to na pytania niech
    odpowiada że
    > : zapomniał , nie widział , nie słyszał itp...

    To ma pewne granice. Jak sędzia złapie go na tym, że leci z sądem w kulki,
    to mu za obrazę sądu przysunie grzywnę, albo składanie fałszywych zeznań.

    Żeby żadne z sąsiadów nie miało pretensji, to ja sugeruję w zeznaniach
    ograniczyć się do tego, co widział i już. Bez wyrażania własnej opinii. Z
    mojego doświadczenia wynika, że konflikty właśnie się biorą z tego, że
    gość gada to, co by chciała jedna ze stron.

  • 8. Data: 2004-03-12 16:39:55
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Leszek wrote:
    > Zatajenie prawdy jest karalne tak samo jak składanie fałszywych zeznań.

    ciekawe jak chcesz to udowodnić...

    KG

  • 9. Data: 2004-03-13 10:40:48
    Od: "Leszek" <l...@b...fm>

    Użytkownik "kam" <X#k...@p...onet.pl.#X> napisał w wiadomości

    > ciekawe jak chcesz to udowodnić...

    Od tego jest sąd. Są zeznania innych świadków. Uważasz, że to martwy
    przepis?

  • 10. Data: 2004-03-13 23:40:19
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Leszek wrote:
    > Od tego jest sąd.

    no proszę, a ja miałem nadzieję że jednak oskarżyciel

    > Są zeznania innych świadków. Uważasz, że to martwy przepis?

    jeśli chodzi o zatajenie - myślę że tak
    poza tym chyba też niezbyt czesto stosowany

    KG