  • 1. Data: 2004-03-11 20:58:58
    Temat: odstąpienie od umowy-dzieło
    Od: "zulesia" <z...@w...pl>

    Witam,
    Czy mógłby mi ktoś doradzić, czy jest możliwość odstąpienia od umowy o
    dzieło, która zaczyna obowiązywać od najbliższego poniedziałku. Ewentualnie
    jak inaczej rozwiązac umowę w tak krótkim czasie mając wpisany w umowie
    miesięczny okres wypowiedzenia.

    Pozdrawiam,
    Zuzia

  • 2. Data: 2004-03-11 21:14:20
    Temat: Re: odstąpienie od umowy-dzieło
    Od: "BartekB" <b...@w...xxx>

    Użytkownik "zulesia"napisał
    > jak inaczej rozwiązac umowę w tak krótkim czasie mając wpisany w
    umowie
    > miesięczny okres wypowiedzenia.

    Jak zawsze, czyli za porozumieniem stron :)
    pzdr.
    B.

    --
    Bartek 'BeBe' Bednarski

  • 3. Data: 2004-03-11 21:37:21
    Od: "zulesia" <z...@w...pl>

    > Jak zawsze, czyli za porozumieniem stron :)
    > pzdr.
    > B.

    No ale jeśli odstępuję od umowy przed terminem jej wejścia w życie, czyli
    nie przystępuję do wykonania dzieła... czy mam takie prawo?

    Pozdr.
    Z.

  • 4. Data: 2004-03-12 10:55:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 11 Mar 2004, zulesia wrote:

> [...]
    >+ dzieło, [...]
    >+ jak inaczej rozwiązac umowę w tak krótkim czasie mając wpisany w umowie

    Jakbyś umiała to wytłumacz mi inną rzecz: mianowicie jak umowy
    o dzieło może dotyczyć "okres wypowiedzenia" ?

    Bo z posiadanego przeze mnie tektu K.C. wynika iż "dzieło" to
    określony wytwór (czyli np. nie "sprzątanie", "pisanie", kaflowanie"
    a ew. wysprzątanie [jednorazowo i z odbiorem pracy !], napisanie
    lub wykaflowanie czegoś tam) i do tego umiejscowione w czasie
    za pomocą *terminu realizacji*.
    Albo się umowę realizuje albo nie, ew. można zrealizować częsciowo.
    Ale "okres wypowiedzenia" przy umowie o dzieło przekracza
    zakres mojej wiedzy :) i ciekaw bym się douczyć - a za mało
    danych podałaś :)
    Zastrzegam iż nie widzę przeciwwskazań aby istniała umowa ramowa
    do warunków realizacji kolejnych dzieł... to coś takiego ?

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2004-03-13 23:26:56
    Od: "zulesia" <z...@w...pl>

    > Jakbyś umiała to wytłumacz mi inną rzecz: mianowicie jak umowy
    > o dzieło może dotyczyć "okres wypowiedzenia" ?

    No właśnie może się to wydać dziwne... mam podpisaną umowę o dzieło z
    miesięcznym okresem wypowiedzenia (mój szef natomiast ma zapisany
    dwutygodniowy okres wypowiedzenia). A umowa dotyczy prowadzenia biura.... A
    szef ponoć jest prawnikiem... ;-)

    Pozdrawiam,
    Zuzia

  • 6. Data: 2004-03-14 03:24:18
    Temat: Re: odstąpienie od umowy-dzie3o (was: odstąpienie od umowy-dzieło)
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Sun, 14 Mar 2004 00:26:56 +0100, na pl.soc.prawo, zulesia napisał(a):

> [...]
    > miesięcznym okresem wypowiedzenia (mój szef natomiast ma zapisany
    > dwutygodniowy okres wypowiedzenia). A umowa dotyczy prowadzenia biura.... A

    Umowa prowadzenia biura to IMHO umowa zlecenia a nie umowa o dzieło.

    --
    Mieczysław
    ----