  • 31. Data: 2004-07-08 12:33:56
    Temat: Re: sprzedaz dzialki pod atostrade ????
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Traaq pisze:
    [...]
    > nie,
    > ale KALKOL napisał: "co robisz pod i nad to musisz pytać państwo o
    > zgodę"
    > oczywistym jest prawo własności budynku na działce
    > tylko, że żeby je nabyć to musisz budynek wybudować,
    > aby budynek wybudować musisz spełnić określone w p.b. warunki
    >
    > posiadanie działki nie czyni cie swobodnym dysponentem
    > mimo prawa własności

    Warto zauwazyc, ze tak full legal to nawet niemozna elewacji pomalowac
    "nie pytajac gminy o zgode"..
    To znaczyniby wystarczy poinformowac, ale urzad moze sie wtracic, ze cos mu
    sie nei podoba.
    Boguslaw

  • 32. Data: 2004-07-08 12:49:27
    Od: "Krzysztof \"gravide\" B." <g...@w...pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@a...edu.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > "nie pytajac gminy o zgode"..
    > To znaczyniby wystarczy poinformowac, ale urzad moze sie wtracic, ze cos

    właściciel posesji ma obowiązek poinformować o remoncie
    (tu malowanie elewacji) odpowiednie organa (np.Wydział
    Architektury UM) na 14 dni przed rozpoczęciem prac.
    A urzędowi może się nie podobać tylko w przypadku
    gdy budynek jest zabytkowy.

  • 33. Data: 2004-07-08 12:58:23
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Krzysztof "gravide" B. pisze:

> [...]
    > Architektury UM) na 14 dni przed rozpoczęciem prac.
    > A urzędowi może się nie podobać tylko w przypadku

    Glownie chodzilo mi o to,ze nawet "pomalowanieelewacji" jest "remontem"

    A urzad moze wiecej.. moze sobie zarzyczyc projektu,
    opisu technologii, zabezpieczen i t p...

    dobrze, ze koszenie trawy w ogrodku na razie remontem niejest..

    Boguslaw

  • 34. Data: 2004-07-08 13:35:09
    Od: "Krzysztof \"gravide\" B." <g...@w...pl>

    > A urzad moze wiecej.. moze sobie zarzyczyc projektu,
    > opisu technologii, zabezpieczen i t p...
    >
    > dobrze, ze koszenie trawy w ogrodku na razie remontem niejest..

    nie do końca tak jest.
    Jeśli do pomalowania budynku musiałbyś zająć chodnik
    to zgłaszasz tę kwestię do Policji i tam przedstawiasz warunki
    bezpieczeństwa dla wykonywanego remontu. Policja wystawia
    Ci pozwolenie na zajęcie ciągu pieszego na czas wykonywania prac
    remontowych.

    Jeśli chodzi o Urząd to oczywiste jest, że nie malujesz budynku z głowy.
    Ale wystarczy w tej materii rysunek elewacji w skali oraz załączniki
    w postaci próbek kolorów uzytych farb. Taką dokumentację musisz
    mieć do wglądu dla władz.

  • 35. Data: 2004-07-08 19:12:41
    Od: "KALKOL" <w...@g...pl>

    Art. 143. W granicach określonych przez społeczno-gospodarcze przeznaczenie
    gruntu własność gruntu rozciąga się na przestrzeń nad i pod jego
    powierzchnią. Przepis ten nie uchybia przepisom regulującym prawa do wód.

    wynika z :

    Art. 46. § 1. Nieruchomościami są części powierzchni ziemskiej stanowiące
    odrębny przedmiot własności (grunty), jak również budynki trwale z gruntem
    związane lub części takich budynków, jeżeli na mocy przepisów szczególnych
    stanowią odrębny od gruntu przedmiot własności.

    więc nie należy do ciebie przestrzeń lotnicza nad nieruchomością ani surowce
    naturalne, ani nawet jak odkopiesz skrzynkę złota też do ciebie nie zależy
    wieć jak chcesz to wierz w święte prawo własności gruntu.

    z metrem chodziło mi o to że nikt nie pyta się własciciela działki pod którą
    ma przebiegać tunel

    Co do tego podręcznika to może kiedyś do poduszki poczytam