  • 1. Data: 2004-06-23 19:04:18
    Temat: sprzedaz aparatu
    Od: "freud" <k...@p...onet.pl>

    witam!

    po aukcji, bez ofert kupna, zgosila sie kobieta i kupila ode mnie aparat.
    odebrala, jakis czas (krotki chyba dzien po) napisala ze nie dziala ze
    pokazuje ze bateria wyladowana. kazalaem zawiezc do serwisu i powiedzialem
    ze pokryje koszty(juz raz bylo tak ze pokazywal ze bateria rozladowana i nie
    chcial zrobic fotki,ale costam nie laczylo i za 30zl byl naprawiony przez
    znajomego) Ona zawiozla okazalo sie ze: mechanizm podnoszenia liustra
    uszkodzony, uklad scalony uszkodzony i costam jeszcze, i serwis powiedzial
    ze raczej nie moglo sie to stac podczas przesylaia poczta polska. Paczka nie
    byla ubezpieczona. I ona chce ode mnie zwrotu kasy, tzn. odeslac aparat. Ja
    jestem pewien ze wysylajac byl 100% sprawny. Straszy mnie sprawa w sadzie o
    oszustwo. Mowi ze nie ma pewnosci ze nie wyslalem zepsutego. Rownie dobrze
    ja nie mam pewnosci ze go nie zepusla, albo nie podmienila, prawda? Jak to
    sie ma prawnie? Co mogami zrobic? Skad wiem ze to nie jest jaka
    naciagaczka,,,dzien przed wysylka roilem im zdjecia. Co robic w razie tej
    sprawy w sadzie???

    pozdr
    ms.

    --
    ------------
    Jak jest zimno jego uszy nabieraja takiego koloru jak tylki malp w ZOO;

    --
    ------------

  • 2. Data: 2004-06-23 19:16:51
    Temat: Re: sprzedaz aparatu
    Od: "bella" <b...@o...pl>

    Użytkownik "freud" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sie ma prawnie? Co mogami zrobic? Skad wiem ze to nie jest jaka
    > naciagaczka,,,dzien przed wysylka roilem im zdjecia. Co robic w razie tej

    wygląda mi to na sprzedaż na odległość więc babka ma prawo dostąpić od umowy
    w ciągu 10 dni jeśli nie jest zadowolona z towaru.

    pozdr.
    b.

  • 3. Data: 2004-06-23 19:45:55
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    bella wrote:
    > wygląda mi to na sprzedaż na odległość więc babka ma prawo dostąpić od umowy
    > w ciągu 10 dni jeśli nie jest zadowolona z towaru.

    raczej nie była to umowa przedsiębiorca - konsument

    KG

  • 4. Data: 2004-06-23 20:31:12
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Wed, 23 Jun 2004 21:04:18 +0200, freud naskrobał(a):

> [...]
    > sie ma prawnie? Co mogami zrobic? Skad wiem ze to nie jest jaka
    > naciagaczka,,,dzien przed wysylka roilem im zdjecia. Co robic w razie tej

    powiedzieć to samo :). Jeżeli faktycznie był sprawny to Pani blefuje.
    Cieżar dowodowy spoczywa na powodzie wiec nie stresuj sie specjalnie.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 5. Data: 2004-06-23 22:05:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "freud" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Zgodnie z prawem to na kobiecie ciąży dowód tego, że w chwili doręczenia
    było zepsute. Przyznam, że ciężko w praktyce coś takiego udowodnić. Ja bym
    na Twoim miejscu odpisał jej, że "ponieważ z art. 6 kc wynika, że ciężar
    udowodnienia faktu spoczywa na osobie, która z faktu tego wywodzi skutki
    prawne, więc wzywasz ją do przedstawienia dowodu, ze aparat w chwili
    doręczenia był uszkodzony i wówczas pokryjesz straty a więc koszt owej
    ekspertyzy i cenę aparatu." No i zostaje czekać na ów dowód oraz
    ewentualnie zapłacić.