  • 1. Data: 2004-06-23 18:43:10
    Temat: my server is my castle :>
    Od: qmj137 <q...@p...ath.cx>

    Jak bym udostepnil w internecie ebooki i komiksy znajdujace sie na
    moim prywatnym kompie to zlamie prawo? I gdyby autor jednej z takich
    ksiazek zlozyl doniesienie do prokuratury to z jakimi ewentualnymi
    konsekwencjami musialbym sie liczyc?

    --
    Try not to have a good time ... This is supposed to be educational.
    -- Charles Schulz

  • 2. Data: 2004-06-23 22:00:40
    Temat: Re: my server is my castle :>
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "qmj137" <q...@p...ath.cx> napisał w wiadomości

> [...]
    > moim prywatnym kompie to zlamie prawo? I gdyby autor jednej z takich
    > ksiazek zlozyl doniesienie do prokuratury to z jakimi ewentualnymi

    W praktyce konfiskata komputera (narzędzie przestępstwa) odszkodowanie na
    rzecz pokrzywdzonego (to zależy od wartości dzieła) i kilkaset złotych
    grzywny (pod warunkiem, że to pierwszy raz).

  • 3. Data: 2004-06-24 08:00:04
    Od: qmj137 <q...@p...ath.cx>

    On 2004-06-23, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
> [...]
    > rzecz pokrzywdzonego (to zależy od wartości dzieła) i kilkaset złotych
    > grzywny (pod warunkiem, że to pierwszy raz).

    Z tego co sie orientuje to zabronione jest udostepnianie obcym,
    przypadkowym osobą. A gdyby dostep do tych "dziel" byl tylko dla
    osob, ktore wypelnia formularz w ktorym beda musialy podac swoje
    dane, nazwisko, imie, miejsce zamieszkania i ewntualnie pod jakims
    wymyslnym warunkiem. Czy taka osoba dalej bylaby obca? A moze
    bezprawne jest samo zamieszczenie ksiazki czy komiksu online?

  • 4. Data: 2004-06-24 08:45:45
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    qmj137 wyskrobał(a):
> [...]
    > wymyslnym warunkiem. Czy taka osoba dalej bylaby obca? A moze
    > bezprawne jest samo zamieszczenie ksiazki czy komiksu online?

    Mylisz trochę. Załóżmy, że te ebooki są Twoją własnością (kupiłeś je, tak
    jak się np. CD albo książki kupuje). Wtedy możesz je udostępniać osobom, z
    którymi jesteś w bodaj "stosunku towarzyskim" (ustawa prawo autorskie to
    jakoś formułuje podobnie). Wątpliwe jest, że jak ktoś Ci poda nazwisko i
    adres, to wchodzisz z nią w "stosunek towarzyski" zwłaszcza, że nigdy
    wcześniej jej nie widziałeś i z nią nie rozmawiałeś. Ustawodawca chciał
    zezwolić raczej na pożyczanie dzieł objętych prawem autorskim osobom bliskim
    np. rodzinie, przyjaciołom itd.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 5. Data: 2004-06-24 08:58:16
    Od: Tobi <t...@p...onet.pl>

    qmj137 wrote:
    > przypadkowym osobą. A gdyby dostep do tych "dziel" byl tylko dla

    "osobom"

    --
    Tobi
    t...@p...onet.pl

    Masz stronę WWW? Koniecznie odwiedź http://pp.aukcje24.pl !

  • 6. Data: 2004-06-24 09:40:44
    Od: qmj137 <q...@p...ath.cx>

    On 2004-06-24, Bartek Gliniecki <e...@n...pl> wrote:

> [...]
    > zezwolić raczej na pożyczanie dzieł objętych prawem autorskim osobom bliskim

    A co w sytuacji gdy Policja znajdzie w moim kompie dwa dyski, jeden
    "czysty" na ktorym jest tylko system operacyjny i drugi z zaszyfrowanym
    systemem plikow, ktorego odczytanie nie bedzie mozliwe. Na pytanie
    Policji co znajduje sie na tym dysku odpowiem, ze nie wiem i nie potrafie
    go odczytac. Czy to oznacza, ze nie ma dowodu przestepstwa?

  • 7. Data: 2004-06-24 10:15:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "qmj137" <q...@p...ath.cx> napisał w wiadomości

    To wówczas łatwiej będzie znaleźć paserów.

  • 8. Data: 2004-06-24 10:16:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    potrafie
    > go odczytac. Czy to oznacza, ze nie ma dowodu przestepstwa?

    Nie, to oznacza, że nie dowodu z zawartości Twojego dysku. Pozostają
    dowody w postaci logów innych komputerów.

  • 9. Data: 2004-06-24 11:18:18
    Od: qmj137 <q...@p...ath.cx>

    On 2004-06-24, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > Użytkownik "qmj137" <q...@p...ath.cx> napisał w wiadomości

    > potrafie
    >
    > Nie, to oznacza, że nie dowodu z zawartości Twojego dysku. Pozostają
    > dowody w postaci logów innych komputerów.

    Czyli są logi na podstawie ktorych biegly sądowy stwierdził, że
    w lokalu wlaściciela numeru telefonicznego 777 znajdował się komputer
    z którego można było sobie ściągnąć książkę powoda.
    A co w sytuacji gdy właściciel numeru telefonicznego jedynie wynajmuje
    mieszkanie komuś innemu i to ten ktoś jest właścicielem komputera?
    Karze podlega właściciel numeru czy właściciel komputera?

  • 10. Data: 2004-06-24 11:40:08
    Od: qmj137 <q...@p...ath.cx>

    [...]
    > z którego można było sobie ściągnąć książkę powoda.

    I jak można udowodnić, że można było sciągnąć akurat jego książkę?
    Bo jeśli się nie mylę to ten fragment logu będzie wyglądał tak:
    GET /jakis_plik_bez_nazwy.zip