  • 1. Data: 2004-06-23 18:12:26
    Temat: dłuuuga sprawa dla sądów
    Od: "jk" <j...@w...pl>

    Na początku lat 90-tych zwolniłem sie z pracy w instytucji państwowej (MON).
    Na zakończenie Instytucja ta wysunęła w stosunku do mnie żądania zwrotu
    pewnych kwot pieniędzy, które miałem otrzymać a faktycznie otrzymałem tylko
    część. Na wszelki wypadek (na poczet ewentualnego zwrotu) instytucja zajęła
    mi przysługującą wówczas odprawę. Po wyroku sądu (NSA) udało mi się po kilku
    latach wydobyć moje pieniądze i oddalić niesłuszne żadania Instytucji, ale
    pieniądze otrzymałem nominalnie, bez odsetek. Wniosłem sprawę o odsetki, ale
    ta ze wzgledów na niepracowniczy charakter zobowiązania już ponad 10 lat
    przemieszczana jest od sądu do sądu. Zaczynam mysleć o Europejskim Trybunale
    Praw Człowieka w Strasburgu. Gdzie lub kto mógłby mi pomóc, aby zamknąć tę
    sprawę.
    JK

  • 2. Data: 2004-06-23 19:12:25
    Temat: Re: dłuuuga sprawa dla sądów
    Od: "bella" <b...@o...pl>

    Użytkownik "jk" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    Trybunale
    > Praw Człowieka w Strasburgu. Gdzie lub kto mógłby mi pomóc, aby zamknąć tę

    jeśli myślisz o postępowaniu przed Trybunałem w Strasbourgu, wzór skargi
    znajdziesz na stornie www.ukie.gov.pl. Konsultacje polecam u adw. Wojciecha
    Hermalińskiego (przy placu Zbawiciela w Warszawie), ale on reprezentuje
    strony wlaśnie przed tą instytucją.

    powodzenia
    bella

  • 3. Data: 2004-06-23 21:41:23
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "bella" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    > znajdziesz na stornie www.ukie.gov.pl. Konsultacje polecam u adw.
    Wojciecha
    > Hermalińskiego (przy placu Zbawiciela w Warszawie), ale on reprezentuje
    > strony wlaśnie przed tą instytucją.

    Hermelińskiego. To jeden z adwokatów, którzy wygrali wczoraj sprawę w
    Strasburgu dla zabużanina Broniowskiego.

    Inna sprawa, że obecnie uchwalono już ustawę o odszkodowaniach za
    długotrwałe procesy i takich roszczeń dochodzić będzie można wkrótce przed
    sądami polskimi, więc zapewne ETPC przestanie je rozpoznawać.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 4. Data: 2004-06-24 14:22:25
    Od: "Hanskie" <h...@s...wp.pl>

    Użytkownik "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org> napisał w wiadomości

    > Inna sprawa, że obecnie uchwalono już ustawę o odszkodowaniach za
    > długotrwałe procesy i takich roszczeń dochodzić będzie można wkrótce przed
    > sądami polskimi, więc zapewne ETPC przestanie je rozpoznawać.

    Można wiedzieć jaka to ustawa ?

    Pozdrawiam, Hanskie

  • 5. Data: 2004-06-24 16:21:19
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Hanskie" <h...@s...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Można wiedzieć jaka to ustawa ?

    Ustawa o skardze na naruszenie prawa strony do rozpoznania sprawy w
    postępowaniu sądowym bez nieuzasadnionej zwłoki. Aczkolwiek dopiero sejm ją
    uchwalił i jest w senacie. Wejdzie z upływem miesiąca od dnia ogłoszenia.