  • 11. Data: 2012-11-27 21:41:28
    Temat: Re: sprzeciw od nakazu zapłaty - koszty sądowe [OT] - pobieraczek
    Od: Daniel Pyra <d...@s...be.gazeta.pl>

    > Tak właśnie.
    > I nawet jak przegrają sprawę i wyjdzie że nie jest im dłużna
    > kasy, to będą mieli prawo przechowywać tę informację.
    > Że nie jest im dłużna kasy bo przegrali przed sądem :P
    > (proste - inaczej mieliby prawo kolejny raz posłać pozew :>)

    Sprzeciw.
    Podobno pozew i tak mogą wysłać dowolną liczbę razy, jak to wynika z
    sąsiedniego wątku? :)

> [...]
    > (jeszcze raz: to co innego niż przetwarzanie w dowolnym celu!)
    >
    > Popatrz na to tak: jest sobie klient, który podał dane
    > w jakimś celu.
    > Marketingowym przykładowo.
    > Włącznie z prawem "sprzedaży" (danych).
    > I teraz klient chce zaprzestania przetwarzania.
    > Wolno mu.
    > Jak administrator danych ma się zabezpieczyć przed "zwrotnym"
    > odkupieniem własnych danych klienta które sprzedał (i drogą
    > okrężną mogą do niego wrócić) inaczej, niż przez *pozostawienie*
    > informacji że X Y sobie nie życzy "przetwarzania"?

    A to z kolei zahacza o kwadraturę koła :) Zastrzegasz w firmie X, że nie
    może przetwarzać Twoich danych w celach marketingowych. Pozwalasz firmie
    Y na przetwarzanie danych oraz zezwalasz na dalsze ich przekazywanie
    oraz przetwarzanie w celach marketingowych przez podmioty partnerskie
    firmy Y. Czy firma X może przetwarzać w celach marketingowych otrzymane
    tą drogą Twoje dane osobowe?

    Pozdr.!
    (D)

  • 12. Data: 2012-11-27 23:50:48
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2012-11-27 12:24, Albercik pisze:

> [...]
    > wyniosą ~700zł co jest w sprzeczności, z odpowiedziami jakie autor
    > wątku, do którego się podpiąłem, uzyskał od Liwiusza.
    >
    > Przejmować się tym pobieraczkiem czy dalej ich zlewać?
    > Jeżeli te koszty wyniosą 17, czy choćby 30zł to choćby dla eksperymentu
    > jestem w stanie je ponieść, lecz te ~700zł to już będzie droższa nauka...
    >
    > Przepraszam że wywlekam temat tak obszernie obsmarowany w necie, ale
    > właśnie dlatego że jest tak obszernie obsmarowany ciężko znaleźć
    > właściwą odpowiedź, wiele informacji jest już dość leciwych i nie wiem

    Napisz szybko to co tu napisaleś do Rzecznika Praw Konsumenów.

    --
    animka

  • 13. Data: 2012-11-28 16:44:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Jodłowski" <b...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:k92n5k$2t8$1@node1.news.atman.pl...

    > Są w porządku.
    > Zakaz przetwarzania danych nie obejmuje przypadków związanych z
    > funkcjonowaniem firmy (realizacją transakcji oraz późniejszym ewentualnym
    > roszczeniem związanym z tą transakcją) oraz np. przepisami podatkowymi i
    > innymi. Poszukaj sobie w ustawie pełnego wykazu.

    Słuszne rozumowanie pod warunkiem, że mają umowę z osobą wpisaną w bazę. A
    w ich wypadku te dane są często czerpane z sufitu.

  • 14. Data: 2012-11-29 01:30:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 27 Nov 2012, Daniel Pyra wrote:

    > Sprzeciw.

    Do czego? Sprzeciw do sprzeciwu, z przyczyn formalnych!

    > Podobno pozew i tak mogą wysłać dowolną liczbę razy, jak to wynika
    > z sąsiedniego wątku? :)

    Ale tego nie podważam ani nie rozważam, jedynie napisałem że mają
    niezależny powód do trzymania danych osobowych :D
    (poprzez sam fakt zamieszania w rozprawę sądową)

    [...]
> [...]
    > Czy
    > firma X może przetwarzać w celach marketingowych otrzymane tą drogą Twoje

    Może ktoś skomentuje :)
    (przypomnę: opisywałem inny przypadek, kiedy firma, być może "niechcący",
    odkupuje *własne* dane, a w nich klienta który w międzyczasie wniósł
    zakaz przetwarzania, wiec ten zakaz IMVHO jest ważny dla tych odkupionych
    danych, i przed tym powinni się zabezpieczyć).

    pzdr, Gotfryd