  • 1. Data: 2002-07-04 20:51:09
    Temat: "spólka z.o.o"
    Od: "paola" <z...@p...onet.pl>

    Czy w razie upadku i zadłużenia spólki z.o.o, jaką prowadzi mój mąż z
    dwoma wspólnikami, mogę odpowiadać swoim majątkiem wobec jego wierzycieli
    /państwa ewentualnie osób prywatnych/.
    Czy dobra moich dzieci /dzieci jeszcze nie pracują/ również mogą być
    włączone do postępowania egzekucyjnego?

    z gory dziekuje za odpowiedz

  • 2. Data: 2002-07-05 10:48:29
    Temat: Re: "spólka z.o.o"
    Od: "DC" <w...@n...szkola.net>

    >Czy w razie upadku i zadłużenia spólki z.o.o, jak? prowadzi mój m?ż z
    >dwoma wspólnikami, mogę odpowiadać swoim maj?tkiem wobec jego wierzycieli
    >/państwa ewentualnie osób prywatnych/.
    >Czy dobra moich dzieci /dzieci jeszcze nie pracuj?/ również mog? być
    >wł?czone do postępowania egzekucyjnego?

    Zerknij na to:
    http://www.e-prawnik.pl/ep.php3/bD1wbCZwPTIyOCZrPWE2
    MDkzMDA2MzVhMzU1YmY5NTFk
    MTVlYWMwZmM4MDgz

    IMHO jesli macie wspolnosc majatkowa z mezem, to w skrajnych przypadkach
    mozesz na tym ucierpiec. Rozwazcie z mezem podpisanie odrebnosci majatkowej.
    Pozdr
    DC

  • 3. Data: 2002-07-08 19:52:28
    Od: <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > /państwa ewentualnie osób prywatnych/.
    > Czy dobra moich dzieci /dzieci jeszcze nie pracują/ również mogą być

    Oj chyba w przypadku spółek kapitałowych nie odpowiada się własnym majątkiem, a
    majątkiem spółki. W takim przypadku warto zobaczyć co jest majątkiem spółki,
    mój szef ma dom, który jest jego, ale to co w środku jest majątkiem spółki
    wpisane jako środki trwałe.
    Jednak nie jestem tego przepisu pewien. Sprawdź kodeks spółek handlowych.

  • 4. Data: 2002-07-08 20:45:03
    Od: "IUS \(usuń USUNTO z mojego adresu e-mail\)" <U...@i...pl>

    Art. 299 k.s.h. § 1. Jeżeli egzekucja przeciwko spółce okaże się
    bezskuteczna, CZŁONKOWIE ZARZĄDU odpowiadają solidarnie za jej zobowiązania.

    Art. 41 k.r. i o. § 1. Zaspokojenia z majątku wspólnego może żądać także
    wierzyciel, którego dłużnikiem jest tylko jeden z małżonków.

    Art. 47 k.r. i o. § 1. Małżonkowie mogą przez umowę wspólność ustawową
    rozszerzyć, ograniczyć lub wyłączyć. Umowa powinna być zawarta w formie aktu
    notarialnego. Można ją zawrzeć także przed zawarciem małżeństwa.

    § 2. Małżonkowie mogą powoływać się względem osób trzecich na rozszerzenie,
    ograniczenie lub wyłączenie wspólności tylko wtedy, gdy zawarcie przez nich
    umowy majątkowej oraz jej rodzaj były tym osobom wiadome.

    Art. 787 k.p.c. § 1. Tytułowi egzekucyjnemu, wydanemu przeciwko osobie
    pozostającej w związku małżeńskim, sąd nada klauzulę wykonalności także
    przeciwko jej małżonkowi, z ograniczeniem jednak jego odpowiedzialności do
    majątku objętego wspólnością majątkową. Przed nadaniem klauzuli wykonalności
    sąd wysłucha małżonka dłużnika.

    § 2. W postępowaniu o nadanie klauzuli wykonalności sąd, na wniosek małżonka
    dłużnika, orzeka również o ograniczeniu lub wyłączeniu możliwości
    zaspokojenia się przez wierzyciela z majątku wspólnego.

    Art. 116 ord. pod. § 1. Za zaległości podatkowe spółki z ograniczoną
    odpowiedzialnością, spółki z ograniczoną odpowiedzialnością w organizacji,
    spółki akcyjnej i spółki akcyjnej w organizacji odpowiadają solidarnie całym
    swoim majątkiem członkowie jej zarządu, jeżeli egzekucja przeciwko spółce
    okaże się bezskuteczna, chyba że członek zarządu wykaże, że we właściwym
    czasie zgłoszono wniosek o ogłoszenie upadłości lub wszczęto postępowanie
    zapobiegające upadłości (postępowanie układowe) albo że niezgłoszenie
    wniosku o ogłoszenie upadłości oraz niewszczęcie postępowania układowego
    nastąpiło nie z jego winy, bądź też wskaże on mienie, z którego egzekucja
    jest możliwa.

    § 2. Odpowiedzialność członków zarządu spółki określona w § 1 obejmuje
    zobowiązania podatkowe, które powstały w czasie pełnienia przez nich
    obowiązków członków zarządu spółki.