  • 1. Data: 2002-07-04 13:42:16
    Temat: Policja i reklama
    Od: "Master2003" <m...@w...pl>

    Zostałem wezwany na Policję w sprawie reklamy jaką wydrukowałem. była to
    reklama porównawcza i jedna z firm musiała sie o to postarać.
    Moje pytania:
    1. Od kiedy to z urzędu ściga sie takie wykroczenia? Czy to nie właściciel
    poszkodowanej firmy powinien mnie zaskarżyć?
    2. Czy ma prawo odmówic zeznań?
    3. Co mi grozi? porównywałem ceny artykułów i w jednej z cen zrobiłem błąd

  • 2. Data: 2002-07-04 13:55:12
    Temat: Re: Policja i reklama
    Od: "[sis]" <s...@b...usun.pl>

> [...]
    > 1. Od kiedy to z urzędu ściga sie takie wykroczenia? Czy to nie właściciel
    > poszkodowanej firmy powinien mnie zaskarżyć?

    pewnie to zrobil. doniesienie o popelnieniu przestepstwa/wykroczenia - kazde
    scigane z urzedu, dodatkowo poszkodowany moze Ci wytoczyc proces cywilny...

    > 2. Czy ma prawo odmówic zeznań?

    zawsze :)

    > 3. Co mi grozi? porównywałem ceny artykułów i w jednej z cen zrobiłem błąd

    odszkodowanie, zadosc uczynienie... moze kolegium (jesli do nich to trafi)

    pozdrawiam,
    Kamil

  • 3. Data: 2002-07-04 14:03:00
    Od: "Master2003" <m...@w...pl>

    > zawsze :)
    czy jak odmowię to sobie zaszkodzę? czy przeciwnie?

  • 4. Data: 2002-07-04 14:05:23
    Od: "[sis]" <s...@b...usun.pl>

    > czy jak odmowię to sobie zaszkodzę? czy przeciwnie?

    w tym wypadku to tylko sobie zaszkodzisz.

    pozdrawiam,
    Kamil

  • 5. Data: 2002-07-04 15:22:11
    Od: Marcyś <m...@N...pl>

    Użytkownik "[sis]" <s...@b...usun.pl> napisał w wiadomości

    > zawsze :)

    Nie zawsze, a raczej prawie nigdy nie można odmówić złożenia zeznań.
    Złożenia zeznań może odmówić tylko świadek, który jest osobą najbliższą dla
    oskarżonego (podejrzanego) - art. 182 kpk.

    Świadek może odmówić udzielenia odpowiedzie na pytanie, gdyby to miało
    narazić go lub osobę najbliższą na odpowiedzialność za przestępstwo lub
    wykroczenie (art. 183 kpk).

    Podejrzewam, że chodziło Ci o odmowę złożenia wyjaśnień, a nie zeznań - to
    jest rzeczywiście zawsze możliwe.

    Marcyś

  • 6. Data: 2002-07-04 15:52:57
    Od: "[sis]" <s...@b...usun.pl>

    > Podejrzewam, że chodziło Ci o odmowę złożenia wyjaśnień, a nie zeznań - to
    > jest rzeczywiście zawsze możliwe.

    a jak Cie do tego zmusza? :) wiem, ze teraz robie zamieszanie, ale nie ma
    mozliwosci, aby Cie naklonili do mowienia :) traktowalem to raczej
    zartobliwie (usmiech przy stwierdzeniu), bo praktycznie zawsze lepiej juz
    _cos_ mowic. (pociagniecie do odpowiedzialnosci za utrudnianie pracy
    organom).

    jest jeszcze jedna sprawa: zawsze mozna sie wykrecac:
    'po wypiciu 3 piw marki Tyskie, nie pamietam nic...'
    wbrew pozorom, jest to bardzo dobre rozwiazanie, ale zazwyczaj tylko dla
    swiadka...

    pozdrawiam,
    Kamil

  • 7. Data: 2002-07-04 18:56:30
    Od: Shrek <l...@w...pl>

    Dnia 04 lip 2002, "[sis]" <s...@b...usun.pl> zapodal(a):

    > odszkodowanie, zadosc uczynienie... moze kolegium (jesli do nich to
    > trafi)

    Kolegia chyba juz nie istnieja.

    --
    Nie umieraj, Shrek! a jak zobaczysz dlugi tunel, to nie idz w strone
    swiatla!.

  • 8. Data: 2002-07-04 19:06:03
    Od: Marcyś <m...@N...pl>

    Użytkownik "[sis]" <s...@b...usun.pl> napisał w wiadomości
    netia.pl...

> [...]
    > 'po wypiciu 3 piw marki Tyskie, nie pamietam nic...'
    > wbrew pozorom, jest to bardzo dobre rozwiazanie, ale zazwyczaj tylko dla

    Nie mogą Cię zmusić do złożenia zeznań, ale mogą ukarać za odmowę
    zeznawania - art. 285 i 287 kpk. Zeznając nie można "coś mówić", bo jest
    art. 233 kk.
    Można się wykręcać 3 piwami (niekoniecznie Tyskie), ale zauważ, że to już
    jest jednak złożenie zeznań.
    Poza przypadkami art. 182 kpk w protokole przsłuchania świadka nie może
    znaleźć się gołe stwierdzenie "odmawiam składania zeznań".
    Swoją drogą ciekawie brzmiałoby stwierdzenie Mastera 2003, że wydrukował
    reklamę po 3 Tyskich i nie pamięta, że to zrobił. Najlepiej jakby podparł
    się jeszcze opinią lekarza Przemysława W., że działał w stanie pomroczności
    jasnej.

    Marcyś

  • 9. Data: 2002-07-04 22:11:29
    Od: "[sis]" <s...@b...usun.pl>

    [...]

> [...]
    > reklamę po 3 Tyskich i nie pamięta, że to zrobił. Najlepiej jakby podparł
    > się jeszcze opinią lekarza Przemysława W., że działał w stanie

    blheheheheehhehee :))))))

    sorki ale nie moglem sie powstrzymac ;)

    pozdrawiam,
    Kamil

  • 10. Data: 2002-07-09 13:49:41
    Od: "Master2003" <m...@w...pl>

    > odszkodowanie, zadosc uczynienie... moze kolegium (jesli do nich to trafi)
    jak to moze byc dotkliwe w tym przypadku?