  • 1. Data: 2002-10-16 18:08:35
    Temat: spadek
    Od: "Ana" <a...@b...com.pl>

    witojcie!:>

    mam kilka pytan dotyczacych spadku bardzi prosze o szybka odpowiedz:> spadek
    nalezy sie mojej 10 letniej corce, ktorej jestem prawnym opiekunem po ojcu.
    ojciec dziecka nie byl juz w chwili smierci moim mezem. Sad na pierwszej
    rozprawie orzekl , iz prawo do spadku nabywaja w 3 czesciach : zona
    zmarlego, jego syn i jego (moja corka) , nie orzekl spisu inwentarza. I
    teraz mam watpliwosci czy ' w 3 czesciach ' oznacza 3 rowne czesci czy tez
    podzial wg k.c. , czyli 1/2 dla zony i 1/2 na 3 czesci? Nastepne pytanie jak
    moge sprawdzic stan majatku ? Z wstepnych rozmow dowiedzialam sie , ze corka
    ma otrzymac mieszkanie. Poniewaz jest bardzo mala to utrzymywanie mieszkania
    dla niej przez jakichs 10 lat bedzie uciazliwe , w zwiazku z tym mam pytanie
    czy jest jakas mozliwosc ewentualnej sprzedazy tego mieszkania zanim dziecko
    osiagnie pelnoletniosc? ostatnia kwestia : jak w najprostszy sposob wyliczyc
    czesc przypadajaca mojej corce? majatek jest spory , jest kilka
    nieruchomosci , niestety sa rowniez dlugi i hipoteki

    ana

  • 2. Data: 2002-10-17 17:26:51
    Temat: Re: spadek
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Ana napisa_(a):
> [...]
    > czesc przypadajaca mojej corce? majatek jest spory , jest kilka
    > nieruchomosci , niestety sa rowniez dlugi i hipoteki

    Jeśli w związku małżeńskim istniała wspólnota majątkowa to po śmierci
    małżonka 1/2 majątku przypada
    żonie, natomiast 1/2 (+ ewentualny majątek odrębny - czyli ten, który
    np. należał do męża przed zawarciem małżeństwa) jest dzielona na 3
    części. Podział majątku może nastąpić albo u notariusza, jeśli
    spadkobiercy dojdą do porozumienia, albo niezbędna będzie kolejna sprawa
    sądowa - o dział spadku. Ewentualna sprzedaż mieszkania, jeśli
    przypadnie ono córce, może nastąpić za zgodą sądu. A wylicznie: wartość
    - długi i powinno wyjść tyle samo na każdego.

    KG