  • 1. Data: 2002-10-16 16:59:10
    Temat: Weksel
    Od: "DarkDaro" <D...@e...pl>

    Jeżeli na wekslu jest kwota wydrukowana 100zł i wystawiam weksel in blanco
    to jaką górną kwotę może wpisać posiadacz weksla? Słyszałem, że wg prawa
    bankowego nie większą niż owe 100zł?

    --
    Mroczny Daro

  • 2. Data: 2002-10-16 19:26:27
    Temat: Re: Weksel
    Od: "von Rutkov" <r...@w...pl>

    Użytkownik "DarkDaro" <D...@e...pl> napisał w wiadomości
    > Jeżeli na wekslu jest kwota wydrukowana 100zł i wystawiam weksel in blanco
    > to jaką górną kwotę może wpisać posiadacz weksla? Słyszałem, że wg prawa
    > bankowego nie większą niż owe 100zł?

    Zapis na "urzędowym blankiecie wekslowym" o treści "Urzędowy blankiet
    wekslowy do sumy wekslowej nie przekraczającej (tu suma) zł.", mówi tylko od
    jakiej kwoty została uiszczona opłata skarbowa. Nie stanowi to w żadnym
    wypadku górnej granicy zobowiązania wekslowego lub poręczenia

    --
    Pozdrowienia
    von Rutkov

  • 3. Data: 2002-10-17 07:35:44
    Od: "Milamber" <m...@w...pl>

    Dokładnie. Możesz tam nawet wpisać 100 mln i tak bedzie ważny i skuteczny.

  • 4. Data: 2002-10-17 07:38:19
    Temat: Re: Weksel - kontrowersyjnie...
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

> [...]
    > jakiej kwoty została uiszczona opłata skarbowa. Nie stanowi to w żadnym
    > wypadku górnej granicy zobowiązania wekslowego lub poręczenia

    Wlasciwie - tak.
    Ale STCW, to nie mozna wystawic weksla na 1000 zlotych na blankiecie gdzie
    jest kwota 100zł i brakujace znaczki dokleic pozniej, jak bedzie trzeba. Jest
    to przestepstwo skarbowe.
    W zwiazku z tym, oczywiscie, jesli _wystawiles_ weksel in blanco, a bank
    _pozniej_ sobie wpisze kwote i doklei znaczki, to dopuszcza sie przestepstwa.
    Ale nic to - wszystkie banki tak robia.
    Weksel jest oczywiscie wazny, nawet gdyby zadnych znaczkow oplaty skarbowej
    na nim nie bylo.

    Michal.

  • 5. Data: 2002-10-17 11:49:04
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 17 Oct 2002, Michal Kukula wrote:
    [...]
> [...]
    >+ jest kwota 100zł i brakujace znaczki dokleic pozniej, jak bedzie trzeba.

    Ciekawa konstrukcja... Bo jeśli *sam* wypiszę/wydrukuję
    sobie weksel to przecież *oczywiście* znaczki nakleję
    później, nieprawdaż ?
    Bo jeśli nie... to ciekawe jaką minę miałaby panienka
    na poczcie dostając pustą kartkę ze znaczkami skarbowymi
    do podstemplowania :>

    No i poza tym pytanie: jak "wciśniesz" do twojego
    twierdzenia obowiazek (ustawa o opłacie skarbowej
    z dn. 9.09.200r):
    ++++
    Art. 7. 1. Opłatę skarbowš od przedmiotów okreœlonych w art. 1 ust. 1
    wpłaca się z chwilš powstania obowišzku jej zapłaty, a w przypadku, o
    którym mowa w art. 2 ust. 2, oraz od weksli - w terminie 14 dni od dnia
    powstania obowišzku zapłaty.
    ----

    - przecież obowiązek zapłaty powstaje *po* wystawieniu weksla,
    czyżbym się mylił ??? (owszem, można zapłacić z góry
    kupując druk wekslowy...)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2002-10-17 11:57:33
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

    > Ciekawa konstrukcja... Bo jeśli *sam* wypiszę/wydrukuję
    > sobie weksel to przecież *oczywiście* znaczki nakleję
    > później, nieprawdaż ?

    Pozniej.

    > Art. 7. 1. Opłatę skarbowa od przedmiotow okreslonych w art. 1 ust. 1
    > wpłaca się z chwila powstania obowiazku jej zapłaty, a w przypadku, o
    > którym mowa w art. 2 ust. 2, oraz od weksli - w terminie 14 dni od dnia
    > powstania obowiazku zapłaty.

    Wlasnie - 14 dni...
    Jak to jest, kiedy powstaje _obowiazek_ zaplaty?
    Bo IMO w chwili wystawienia weksla.
    Co w przypadku weksla inblanco oznacza - w chwili podpisania weksla, a nie w
    chwili wypelnienia go do konca...

    Mam racje?

    Michal.

  • 7. Data: 2002-10-17 12:29:01
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

> [...]
    >+ Bo IMO w chwili wystawienia weksla.
    >+ Co w przypadku weksla inblanco oznacza - w chwili podpisania weksla, a nie w

    IMHO masz - po to chyba w ustawie (chyba załączniku) jest "cena"
    dla "weksla którego wartość nie jest określona...".
    Ale może jakiś praktyk "inblanków" skomentuje :)

    Pozdrowienia, Gotfryd