  • 1. Data: 2006-06-13 17:18:09
    Temat: służebność drogi, działki budowlane i media
    Od: Krzysztof Matula <k...@a...pl>

    Jest taki oto problem:

    Otóz był sobie człowiek, który kupił od miasta duża działkę, po czym
    podzielił ją na małe - w dwóch rzędach. Pierwszy rząd jest wzdłuż ulicy,
    natomiast drugi - dalej. Jest też wydzielona specjalna działka którą
    możliwy jest dojazd do działek w drugim rzędzie.

    W akcie notarialnym dotyczącym sprzedaży "działki budowlanej" w drugim
    rzędzie jest zapisane, że cena obejmuje ustanowienie służebności drogi
    na tej specjalnej działce stanowiącej dojazd od drogi publicznej, nie ma
    natomiast nic odnośnie mediów.

    Właścicielem tej drogi wewnętrznej jest nadal ten sam człowiek co na
    początku. I tu pojawia się kłopot - rozmyślił się i nie pozwala na
    przeprowadzanie żadnych mediów przez tą drogę wewnetrzna...

    Czy podział na działki budowlane nie przesądza że musi być możliwość
    doprowadzenia do nich mediów? Co w ogóle można z takim czymś zrobić?

    KM
    --
    http://km.apnet.pl/

  • 2. Data: 2006-06-13 17:49:50
    Temat: Re: służebność drogi, działki budowlane i media
    Od: "Cyberix" <r...@b...pl>

> [...]
    >
    > Czy podział na działki budowlane nie przesądza że musi być możliwość
    > doprowadzenia do nich mediów? Co w ogóle można z takim czymś zrobić?

    Podział działki musi być tak dokonany aby wszystkie wydzielone działki miały
    zagwarantowany dojazd przynajmniej poprzez służebność przejazdu, czyli
    zostało to zrobione tak jak napisałeś... natomiast media... coż... sprawa
    będzie niezmiernie trudna, chodźby się ziemia waliła i paliła to właściciel
    działki może nie zezwolić na postawienie słupa, przeciągniecie kabli, rur
    itp i prawdopodobnie bedzie to niezmiernie trudne do obejścia (o ile wogóle
    możliwe).

    Natomiast, jeśli on podzielił działkę i sprzedał 2 część gwarantując komuś
    że pozwoli na przeciągnięcie "mediów" a teraz się rozmyślił to myślę, że
    można sprawe skierować do sądu, wprowadził on bowiem w błąd kupującego 2
    część działki gwarantując mu (nawet jeśli ustnie) że nie będzie robił
    problemów, jednak... szkoda, że w umowie kupna/sprzedaży nie zostało to
    ujęte.

    Takie jest moje zdanie :(

  • 3. Data: 2006-06-13 17:56:36
    Od: "akala" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Matula" <k...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Czy podział na działki budowlane nie przesądza że musi być możliwość
    > doprowadzenia do nich mediów? Co w ogóle można z takim czymś zrobić?
    >
    > KM

    moja wiedza praktyczna mówi tak:
    nie kupuj działki i nie rozpoczynaj budowy gdy do tej działki nie ma drogi.
    Każda służebna droga wcześniej czy później będzie drogą konfliktów ponieważ
    jest prawną prowizorką. Nie wierż w to, co mówią urzędnicy, że nie będzie
    problemów. Problemy będą to kwestia czasu.

    akala

  • 4. Data: 2006-06-13 19:45:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    akala wrote:

> [...]
    > jest prawną prowizorką. Nie wierż w to, co mówią urzędnicy, że nie będzie
    > problemów. Problemy będą to kwestia czasu.

    Przesada. Ja mam zagwarantowaną w akcie notarialnym służebność na
    przejście, przejazd i media - tego trzeba dopilnować.

  • 5. Data: 2006-06-13 22:26:49
    Od: "akala" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał
    w wiadomości news:n7h3m3-ie8.ln1@ncc1701.lechistan.com

    > Przesada. Ja mam zagwarantowaną w akcie notarialnym służebność na
    > przejście, przejazd i media - tego trzeba dopilnować.

    to tylko kwestia czasu

    akala

  • 6. Data: 2006-06-14 07:00:42
    Od: "Cyberix" <r...@b...pl>

    > Przesada. Ja mam zagwarantowaną w akcie notarialnym służebność na
    > przejście, przejazd i media - tego trzeba dopilnować.

    A teraz wyobraź sobie sytuacje, że masz wszystko zagwarantowane np. przejazd
    o długości 10 metrów, szerokości 4 metrów ale właściciel działki wcale nie
    dba o stan nawierzchni a Tobie nie pozwala nic tam naprawiać bo to jego
    działka... przejazd podupada, robią się coraz większe dziury, stoi woda,
    błoto, trawa zaczyna roznać, zarasta wszystko... jak z tego wybrniesz ????

  • 7. Data: 2006-06-14 16:58:52
    Od: Krzysztof Matula <k...@a...pl>

    Cyberix wrote:

> [...]
    > błoto, trawa zaczyna roznać, zarasta wszystko... jak z tego wybrniesz ????

    Zawsze mozna wysypac pare ton zwiru... Jakby co wlasciciel moze sobie
    wyzbierac...

    KM
    --
    http://km.apnet.pl/

  • 8. Data: 2006-06-14 20:06:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Cyberix wrote:

> [...]
    > błoto, trawa zaczyna roznać, zarasta wszystko... jak z tego wybrniesz ????

    Przeprowadzę roboty konserwacyjne - muszę zapewnić właściwą osłonę moich
    mediów poprowadzonych pod tą drogą.

  • 9. Data: 2006-06-15 07:29:09
    Od: "mądrala" <jarekm_jasien(_wytnij_to_)@o2.pl>

    > Przesada. Ja mam zagwarantowaną w akcie notarialnym służebność na
    > przejście, przejazd i media - tego trzeba dopilnować.

    i to jest właśnie wskazówka,
    tak jak istnieje roszczenie o służebnośc drogi koniecznej,
    to także przez analogie mozna wnieśc o służebnośc
    gruntowa przeprowadzenia mediów.
    Jak pisali pierwowzór kodeksu to nie było
    problemu mediów a tylko problem drogi
    a więc tylko o drodze jest w kodeksie
    ale to nie przeszkadza aby wnieśc o
    ustanowienie służebności infrastrukturowej.

    m.