  • 1. Data: 2006-06-13 17:43:15
    Temat: troche inne WKU - dlugie
    Od: "Dorota" <d...@p...onet.pl>

    Sytuacja troche skomplikowana, ale moze cos pomozecie.

    Jest sobie facet. Rocznik 73, czyli ma juz na karku 33 lata. Od urodzenia
    zameldowany w Toruniu. Mieszkanie, w ktorym jest zameldowny jest jego
    wlasnoscia. W wieku 6 lat z tego Torunia sie wyprowadzil do Warszawy, gdzie
    mieszka do dzisiaj. Nie przemeldowywal sie, bo nie widzial takiego sensu. W
    mieszkaniu w Toruniu pomieszkiwaly rozne osoby, ktore nie odbieraly zadnej
    korespondencji, ktora sie przez ten czas przewinela.

    Kluczowe jest to, ze facet nigdy nie zostal zarejestrowany w WKU, nigdy go to
    WKU nie scigalo - przynajmniej mu sie tak wydaje, bo oczywiscie zadnej poczty
    nie odbieral.
    Facet chce sobie teraz ulozyc zycie - ozenic sie, sprzedac mieszkanie w
    Toruniu, zameldowac sie w Warszawie. Ale... urzedy wymagaja przy medludnku
    ksiazeczki wojskowej, a facet takowej oczywiscie nie posiada.

    Pytanie - czy jak sie zglosi do WKU to czy mu cos grozi?

    Co znalazlam:

    Dz. U. z 1992 r. Nr 56, poz. 277,tekst jednolity Dz.U.04.241.2416

    Art. 46. pkt 3. Poborowych, o których mowa w ust. 2 pkt 1 i 2 (czyli takich
    których z przyczyn niezaleznych od organow wojskowych nie powolano),
    niepowołanych do zasadniczej służby wojskowej przenosi się do rezerwy z dniem
    31 grudnia roku kalendarzowego, w którym ukończyli dwadzieścia osiem lat życia.

    Czyli ukonczyl 28 lat, to powinien automatycznie isc do rezerwy. Ale...
    uchylanie sie od odbycia sluzby zagrozone jest 3-ma latami pozbawienia
    wolnosci, co przedawnia sie po 5 latach, czyli 28+5 daje 33.

    Z tego co sobie wymyslilam wynika, ze jak sie zglosi do WKU w przyszlym roku
    kalendarzowym, to nic mu nie grozi.

    Czy ktos moglby mnie w tym utwierdzic, ewentualnie podac jakies inne argumenty,
    bo szczerze mowiac jestem w kropce...

    pozdrawiam

    Dorota

  • 2. Data: 2006-06-14 20:55:28
    Temat: Re: troche inne WKU - dlugie
    Od: "Scobowski" <s...@i...pl>

    Spokojnie Dorota. Bierzcie ślub a WKU olejcie. podstawy prawnej Ci nie podam
    ani nie wymysle, ale praktycznie w moim przypadku zadzialalo.
    W przypadku telefonu z WKU rozmawiasz TY, informując bardzo milych panow
    albo bardzo mile panie , że chłopak owszem - jest tu zameldowany - ale
    czasowo jest zonaty, zatrudniony, placi podatki na nasza kochana armie m.in
    a tak sie niefortunnie sklada ze jest na polrocznej delegacji w mozambiku .

  • 3. Data: 2006-06-15 12:06:57
    Od: d...@p...onet.pl

> [...]
    > a tak sie niefortunnie sklada ze jest na polrocznej delegacji w mozambiku .

    ha, Mozambik byl przedni :)
    problem tkwi w tym, ze sie nie zamelduje, bo pani w urzedzie twierdzi, ze musi
    cos wpisac w rubryczke o stosunku do sluzby wojskowej i potwierdzic to
    ksiazeczka wojskowa - czy jak sie to nazywa.
    Czy ma racje?