    From: "Cyberix" <r...@b...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: służebność drogi, działki budowlane i media
    Date: Tue, 13 Jun 2006 19:49:50 +0200

    > Otóz był sobie człowiek, który kupił od miasta duża działkę, po czym
    > podzielił ją na małe - w dwóch rzędach. Pierwszy rząd jest wzdłuż ulicy,
    > natomiast drugi - dalej. Jest też wydzielona specjalna działka którą
    > możliwy jest dojazd do działek w drugim rzędzie.
    >
    > W akcie notarialnym dotyczącym sprzedaży "działki budowlanej" w drugim
    > rzędzie jest zapisane, że cena obejmuje ustanowienie służebności drogi na
    > tej specjalnej działce stanowiącej dojazd od drogi publicznej, nie ma
    > natomiast nic odnośnie mediów.
    >
    > Właścicielem tej drogi wewnętrznej jest nadal ten sam człowiek co na
> [...]

    Podział działki musi być tak dokonany aby wszystkie wydzielone działki miały
    zagwarantowany dojazd przynajmniej poprzez służebność przejazdu, czyli
    zostało to zrobione tak jak napisałeś... natomiast media... coż... sprawa
    będzie niezmiernie trudna, chodźby się ziemia waliła i paliła to właściciel
    działki może nie zezwolić na postawienie słupa, przeciągniecie kabli, rur
    itp i prawdopodobnie bedzie to niezmiernie trudne do obejścia (o ile wogóle
    możliwe).

    Natomiast, jeśli on podzielił działkę i sprzedał 2 część gwarantując komuś
    że pozwoli na przeciągnięcie "mediów" a teraz się rozmyślił to myślę, że
    można sprawe skierować do sądu, wprowadził on bowiem w błąd kupującego 2
    część działki gwarantując mu (nawet jeśli ustnie) że nie będzie robił
    problemów, jednak... szkoda, że w umowie kupna/sprzedaży nie zostało to
    ujęte.

    Takie jest moje zdanie :(