  • 1. Data: 2006-06-13 15:45:38
    Temat: Jak odzyskac rzecz zatrzymana przez Policje ???
    Od: a...@w...pl

    Witam!
    Dwa miesiace temu skradziono mi autko - cztery dni po kradziezy autko
    odnalazla policja.Autko stalo okolo 2 tyg na parkingu policyjnym.
    Poprosilem policje o wydanie mi mojego autka- okazalo sie jednak ze
    dostalem je tylko na przechowanie (tzn moglem sobie autko wziac do
    domu z tym ze dalej jest to dowód w sprawie i nie moge go sprzedac
    -nic nie moge z nim zrobic.). Wydaje mi sie to bardzo dziwne gdyz z
    auta zostaly pobrane wszelkie slady dowodowe, odciski, zdjecia itp.
    Wydaje mi sie ze autko nie bedzie im juz potrzebne do niczego.Okazuje
    sie jednak ze auto bede mógl sprzedac gdy skonczy sie sprawa.
    Moze mi ktos podpowiedziec jak moge odzyskac autko wczesniej ?Czy
    jest jakas mozliwosc?

  • 2. Data: 2006-06-13 19:17:31
    Temat: Re: Jak odzyskac rzecz zatrzymana przez Policje ???
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Uzytkownik <a...@w...pl> napisal w wiadomosci
    ps.com...

    Sprawa ma kilka aspektów. Po pierwsze uwaznie poczytaj pouczenie na
    zobowiazaniu, a przekonasz sie, ze nie ma formalnych przeciwwskazan do
    przeniesienia prawa wlasnosci na inna osobe. Tyle tylko, ze ta nowa
    osoba bedzie musiala podpisac analogiczne zobowiazanie. Jest to jakas
    tam drobna niedogodnosc, przy czym jak trafnie sam zauwazyles szanse
    na to, ze Policja bedzie jeszcze cos chciala tam zabezpieczac jest
    znikoma.

    Natomiast takiej koniecznosci nie mozna na obecnym etapie wykluczyc. W
    koncu samochód byl we wladaniu sprawców przez 4 dni. Nie mozna
    wykluczyc, ze nagle okaze sie, ze sluzyl zalózmy do przemieszczania
    porwanej osoby i trzeba bedzie przykladowo zabezpieczyc zupelnie inne,
    niz obecnie przewidziano slady. Sprawcy mogli ukryc w nim przykladowo
    narkotyki, a nikt nie rozbieral samochodu, by tego szukac.

    Natomiast mozesz próbowac zlozyc wniosek o wydanie Ci dowodu
    rzeczowego jako zbednego dla postepowania opierajac sie na art. 230§2
    kpk argumentujac tak, jak napisales to w poscie pytajacym.