  • 51. Data: 2003-01-29 16:28:08
    Temat: Odp: ślub kościelny
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Majszek <m...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b16sm7$a8t$...@n...tpi.pl...
    > Witam serdecznie i proszę o poważną odpowiedź na następujące pytanie. Otóż
    > czy można w naszym pięknym kraju złożyć śluby tylko w kościele a nie
    > zgłaszając tego w urzędzie stanu żywionego, słyszałem że zanim podpisano
    > umowę konkordatową można było to zrobić. Kochamy się z moją dziewczyną i
    > chcemy być razem ale ślub cywilnym mógłby nam zaszkodzić w ten sposób, że
    > wybranka moja pobiera rentę po matce ponieważ się jeszcze się uczy. Po
    > ślubie natomiast renta ta będzie wstrzymana.

    konkordat między Stolica Apostolską i Rzecząpospolitą Polską ... art.10

    przed chwilą rozmawialam z proboszczem który , oświadczył ,że obowiązuje
    względem panstwa powyższy art...
    i ,że nie można powoływać się na jakies ustawy ...w wyjątkowych wypadach
    zwraca się przyszli małżonkowei mogą zwrócić się o dyspense ,która może być
    udzielona kan.85 lecz należy zwrocić uwagę zanim się zwróci o dyspense na
    kan. 86 ...tylko wyjątkowe wypadki ...

    Sandra

  • 52. Data: 2003-01-29 16:30:45
    Temat: Re: ślub kościelny
    Od: "freni " <f...@N...gazeta.pl>

    AJA <n...@w...iie.pz.zgora.pl> napisał(a):

    > by

    > Zdrowy nadal nie jestem ... a prace wykonuje taka ktora moge.
    >
    > AJA

    ale jest to praca dobrze płatna? Sorry, ze tak drążę.
    Pozdr.
    freni

  • 53. Data: 2003-01-29 16:43:36
    Od: "Crocodile" <c...@p...onet.pl>

    > A ja myślałem, że gdyby nie było rasizmu, nacjonalizmu i przede wszystkim
    > fanatyzmu religijnego, to nie byłoby wojen.

    Witam
    Gdyby nie bylo
    1) rzeczywistych roznic interesow narodowych
    2) ludzi co maja z wojny osobiste korzysci (nie tylko sprzedaz broni, jest
    tego duzo wiecej) -
    to wtedy nie byloby wojen, bo z reguly najpierw forsa, a dopiero pozniej
    demagogia (rozmaite -izmy).
    pzdr
    crocodile

  • 54. Data: 2003-01-30 03:13:20
    Od: Przemysław 'DimmuR' Kukulski <d...@k...chip.pl>

    Użytkownik "Marcin Surowiec" <s...@d...pl> napisał w wiadomości

    > dawno dawno temu nie było wojsk i małpoludy tłukły się gałęziami po głowach,
    > potem tłukły się plemiona,
    > a potem ktoś wymyślił, że po co ma się tłuc całe plemię skoro wybierze się
    > tych bitnych i nie ch oni się tłuką,
    > w związku z czymś część małpoludów mogła zająć się pracą.

    To jest za duże uproszczenie - zerknij do histroii to się przekonasz że
    wojny tak naprawdę powstały gdy ludzie się osiedlili i zaczęli uprawiać
    pola. Wtedy to bowiem zaczął pojawiać się głód (ludzie już nie przenosili
    się z miejsca na miejsce gdy brakowało jedzenia). Żeby utrzymać się przy
    życiu zaczęli napadać na sąsiadów i tak to się zaczęło. Przyczyną wojen nie
    są wojska ale chęć zagarnięcia czyjejś własności.
    (BTW nie jestem histroykiem)

    Pozdrawiam DimmuR
    --
    \!/ GG: #2940543
    ( @ @ ) Registered Linux user: 277278

  • 55. Data: 2003-01-30 06:43:16
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

[...]

    ja też nie więc może EOT, bo jeszcze jakiś historyk urze ze smiechu, gdy
    zobaczy do czego moglibyśmy dojśc.

    pozdrowienia

    marcin

  • 56. Data: 2003-01-30 08:10:45
    Od: "AJA" <n...@w...iie.pz.zgora.pl>

    > ale jest to praca dobrze płatna? Sorry, ze tak drążę.

    Jak uwazasz ze 1000zl na reke to praca dobrze platna jak na informatyka po
    studiach magisterskich ...

    AJA

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 57. Data: 2003-01-30 08:11:22
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : pala Kubanskie cygara i przelatuja super laseczki na koszt podatnika.

    to ma być jakiś szczyt marzeń? :->

  • 58. Data: 2003-01-30 08:12:35
    Od: "AJA" <n...@w...iie.pz.zgora.pl>

> [...]
    jest
    > tego duzo wiecej) -
    > to wtedy nie byloby wojen, bo z reguly najpierw forsa, a dopiero pozniej

    Prosty przyklad zakup mysliwcow F-16 :))
    Ladna kasa na to poszla. Wiec wojsko i wojny to niezly interes. Tylko ze
    zycie na niej traca male trybimi. A wielkie tryby w swoich wielkich zegarach

  • 59. Data: 2003-01-30 09:01:26
    Od: "AJA" <n...@w...iie.pz.zgora.pl>

    > : pala Kubanskie cygara i przelatuja super laseczki na koszt podatnika.
    >
    > to ma być jakiś szczyt marzeń? :->

    Doskonale Pan wie o co mi chodzilo :-) I nie jest to moim marzeniem. Wszak
    mam kochajaca zone i malutkiego synka i jestem szczesliwy. Rodzina
    najwazniejsza :)

    AJA

  • 60. Data: 2003-01-30 09:02:06
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : Doskonale Pan wie o co mi chodzilo :-)

    Pan nie wie :)