  • 41. Data: 2005-10-10 06:26:41
    Temat: Re: sklep - niezgodność ceny na półce i w kasie
    Od: Schwester <j...@c...com>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > A'propos zdjęć - ich zakazy robienia zdjęć są nielegalne. W przypadku
    > gdyby nadgorliwy cieć próbował utrudnić potem wyjście -będzie potem miał
    > kłopoty. A Ty może dostaniesz jakieś małe zadośćuczynienie od sklepu ;->

    A możesz jakoś rozwiąć tę myśl, np. jakaś podstawa prawna? Be jeśli
    powiem kiedyś ochroniarzowi że tak wyczytałem w internecie to pęknie ze
    śmiechu.

    --
    ____ _ _
    / ___| ___| |____ _____ ___| |_ ___ _ __

  • 42. Data: 2005-10-10 07:38:50
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Użytkownik "Sendy" <s...@g...pl_NOT_FOR_SPAM_> napisał w
    wiadomości news:slrndkihn5.1mr.sender_receiver@deb.dom.pl...

    > Co powinienem zrobić w takiej sytuacji:
    > 1. Nic bo mają rację;

    Ty masz racje

    > 2. Kupić towar w wyższej cenie z kasy, a potem złożyć reklamacje;

    Kupic towar po cenie jaka znajdywala sie na polce, bo taka cena cie
    obowiazuje i nie ma ona prawa sie zwiekszyc.

    Biorac towar z polko po cenie jaka widnieje obok niego lub pod nim
    (sprawdzic czy cena rzeczywiscie jest cena danego towaru - mozna nawet na
    dowod zrobic zdjecie) Isc do kasy, i zapalcic tyle ile powinienes i wyjsc.

    Jesli im sie cos nie podoba niech wzywaja policje :)

    Jacek

  • 43. Data: 2005-10-10 07:40:06
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    > Wątpię.

    A ja nie watpie, tez uwazam ze ich dzialanie jest celowe, nawet niech cene
    zawyza o 1 grosz, zyski ogromne beda :)

    Jacek

  • 44. Data: 2005-10-10 08:19:47
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    scream napisał(a):

    > Normalnie. W Polsce obowiązująca jest cena, która występuje przy
    > towarze. A nie cena z systemu komputerowego.

    Ale na co się powołasz, dyskutujac z kierownikiem? Przecież nie na
    "gdzieś słyszałem, ale nie wiem, gdzie"

    Też mam zamiar zrobić duże zakupy w miejscowym sklepie...
    Justyna
    "I Polska też jest państwem prawa. Jakieś prawo tutaj obowiązuje."
    Johnson

  • 45. Data: 2005-10-10 09:09:36
    Od: scream <n...@p...pl>

    krys napisał(a):
    > Ale na co się powołasz, dyskutujac z kierownikiem? Przecież nie na
    > "gdzieś słyszałem, ale nie wiem, gdzie"

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW z dn. 10 czerwca 2002 r. w sprawie
    szczegółowych zasad uwidaczniania cen towarów i usług oraz sposobu
    oznaczania ceną towarów przeznaczonych do sprzedaży.

    oraz

    USTAWA z dnia 5 lipca 2001 r. o cenach.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 46. Data: 2005-10-10 11:00:27
    Od: "Big Jack" <m...@h...fdfyez.aw>

    użytkownik *Sendy* napisał(a):

    > Dwa razy zdarzyło mi się w hipermarkecie E.Leclerk'a że towar o
    > określonej cenie na półce, okazywał się w kasie znacznie droższy.

    [ciach]

    Takie dzialanie jest świadome i z premedytacją. Nie wszyscy są tak
    czujni żeby wychwycić różnice między ceną półkową a komputerową. Miałem
    kiedyś przypadek, że w Minimalu na półce oznaczonej *PROMOCJA*
    zobaczyłem konfitury wiśniowe z ceną 3,29 i przekreślną 3,79. Wziąłem
    je, a że przechodziłem akurat obok skanera, to sprawdziłem cenę. Okazała
    się być 3,79. Jeszcze raz sprawdziłem na półce, czy aby na pewno się nie
    pomyliłem i poszedłem do kasy. Kiedy kasjerka zaczęła zliczać ceny i
    doszla do tych konfitur i naliczyla mi cenę natychmiast zgłosiłem
    zastrzeżenie do ich ceny. Odszczeknęła mi, że to nie jej sprawa, ale w
    tym samym momencie się opamiętała, bo już nabierałem powietrza żeby na
    nią mordę rozedrzeć. Zadzwoniła gdzieś tam i przyleciała jakaś paniusia,
    która kazała jej nabić cenę tak jak z komputera i zwrócic mi 50 groszy.
    Dwa dni później oglądam tą samą półkę, ale już było tylko *PROMOCJA* bez
    ceny ;)

  • 47. Data: 2005-10-10 11:44:21
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > A możesz jakoś rozwiąć tę myśl, np. jakaś podstawa prawna? Be jeśli powiem
    > kiedyś ochroniarzowi że tak wyczytałem w internecie to pęknie ze śmiechu.

    niechon poda podstawe prawna zabraniajajacoa ci tego. A co nie jest
    zabronione jest dozwolone.

    P.

  • 48. Data: 2005-10-10 12:46:51
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > niechon poda podstawe prawna zabraniajajacoa ci tego. A co nie jest
    > zabronione jest dozwolone.

    A nie jest tak, ze wlasciciel danej nieruchomosci moze zabronic
    fotografowania jego wlasnosci na jej terenie?

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 49. Data: 2005-10-10 13:05:56
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Użytkownik "Tiger" <c...@c...pl> napisał w wiadomości

    > A nie jest tak, ze wlasciciel danej nieruchomosci moze zabronic
    > fotografowania jego wlasnosci na jej terenie?

    Juz to bylo omawiane na grupie. Sklep to sklep a nie jego teren itp, ze moze
    sobie wprowadzac wlasne prawa i zasady, ze np z plecakiem nie wpuszczam bo
    to zlodzieje itp itd.

    Klient ma prawo wejsc do sklepu i zapoznac sie z oferta, moze spisywac ceny,
    jak i rowniez porownywac oferte danego sklepu z innym sklepem, a sklep nie
    ma prawa mu tego ani utrudniac ani zabraniac.

    Wiecej w tym temacie wypowie sie zapewne Andrzej Lawa, ktory pierwszy boj ze
    sklepami juz stoczyl :)

    Jacek

  • 50. Data: 2005-10-10 13:10:49
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Schwester wrote:

    > A możesz jakoś rozwiąć tę myśl, np. jakaś podstawa prawna? Be jeśli
    > powiem kiedyś ochroniarzowi że tak wyczytałem w internecie to pęknie ze
    > śmiechu.

    Czego podstawa prawna?

    To on musi mieć podstawę prawną do zatrzymania albo zakazywania robienia
    zdjęć. A nie ma.

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)