  • 1. Data: 2002-12-02 07:33:48
    Temat: skarga na tepse
    Od: "Leszek" <l...@s...pl>

    cze

    zastanawiam sie czy taka instytucja jak tp sa jest do ruszenia, czy raczej
    to nie mozliwe.

    a sprawa jest taka: lacze sie z internetem poprzez modem analogowy i numer
    0202122. wszystko bylo by dobrze, gdyby nie to ze raz na jakis czas mimo
    polaczenia sie z numerem (a wiec impuls, czyli oplata juz jest), lacze z
    internetem nie jest zestawiane i mnie rozlacza stwierdzajac np. ze jest zle
    haslo lub login (mimo ze jest poprawne) - z reszta, chyba kazdy kto sie tak
    laczy, zna ten problem:(

    no wiec mam pytanko: czy da sie jakos na nich wplynac (prosba, rzecznik praw
    konsumenta, etc.) zeby to zmienili i naliczali oplate dopiero po przyjeciu
    hasla przez ich serwer?

    TIA

  • 2. Data: 2002-12-02 07:35:05
    Temat: Re: skarga na tepse
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "Leszek" <l...@s...pl> wrote in message
    [.........]
> [...]
    praw
    > konsumenta, etc.) zeby to zmienili i naliczali oplate dopiero po przyjeciu

    ja podpiszę się pod twoim wnioskiem
    u mojej mamy , którą "przyzwyczajam" do korzystania z e-maila od momentu
    połączenia do momentu zalogowania komputera do sieci mija ponad 30 sekund ..
    i kto za to płaci ? Pan płaci, Pani płaci :))))))))

    myślę, że można napisać jakieś pisemko - może problemu nie rozwiąże, bo
    pewnie przeszkodą będzie bariera technologiczna, ale zawsze będą mieli to w
    zarządzie TPSY na uwadze

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 3. Data: 2002-12-02 08:05:23
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

    Witam

    Kiedyś, na grupie .telefonia był poruszany taki temat. Ludzie tam się
    chwalili, że po żlożeniu skargi udokumentowanej bilingiem, krótkie
    połączenia z 0202122 były anulowane. Trzeba by było przeszukac archiwum tej
    grupy. Był podawany adres strony ze skargami na TP sa i kto wygrał, kto
    przegrał. Były też gotowe wnioski.
    Niestety strony nie pamiętam i nie bardzo mam czas teraz tego szukać.

    PawełJ

  • 4. Data: 2002-12-02 09:32:30
    Od: "Izi" <m...@n...zp.pl>

    plusz <p...@i...usun_spam.pl> wrote:
> [...]
    > momentu połączenia do momentu zalogowania komputera do sieci mija
    > ponad 30 sekund .. i kto za to płaci ? Pan płaci, Pani płaci :))))))))
    To moze zamiast stereotypowo narzekac na TPSA zacznij od poprawnej
    konfiguracji swojego komputera? Wylaczenie opcji "Logowanie do sieci"
    zalatwia sprawe.
    M.Z.

  • 5. Data: 2002-12-02 09:54:00
    Od: "Grzegorz Lipnicki" <g...@w...pl>

    > To moze zamiast stereotypowo narzekac na TPSA zacznij od poprawnej
    > konfiguracji swojego komputera? Wylaczenie opcji "Logowanie do sieci"
    > zalatwia sprawe.
    > --

    nie załatwia;
    mam "Logowanie do sieci" wyłączone od zawsze;
    oczekiwanie na przydzielenie IP (bo chyba o to tu chodzi?)
    trwa u mnie czasem ok. 5 sek, ale to b. rzakie przypadki;
    zwykle czekam ponad 30 sek ,
    a czasami w ogóle się nie da ( na infolinii tepsy zeznali, że miewają
    awarie uniemożliwiające korzystanie);
    odkąd korzystam z "autoryzowanego dostępu" jest wyraźnie wolniej;
    znajomi też tak mają.

    pzdr
    gl

    PS

    reklamowałem kiedyś (na podstawie bilingu)-
    uznali bez zastrzeżeń.
    trudno jednak co miesiąc biegać po biling.
    ergo: u mnie ta usługa jest w dużej części _fikcją_,
    korzystam z niej jedynie z braku konkurencji
    (kablówka nie świadczy, Netii nie ma;
    być może się zdecyduję na ISDN w tepsie- loguje błyskawicznie);
    sam system liczenia czasu od momentu połączenia
    a nie od momentu faktycznego dostępu jest chory
    z założenia (w Tepsie zeznali, że nie ma technicznych
    możliwości innego naliczania przy łączach analogowych).

  • 6. Data: 2002-12-03 11:47:35
    Od: "Krzys" <krzys(cut)@poczta.fm>

    Tez przypominam sobie ten watek na pl.misc.telefonia, ale wtedy osoba
    reklamujaca udowodnila na czym polega zestawienie polaczenia z internetem. Z
    3 punktow byly realizowane przez TPSA tylko dwa w zwiazku z czym brak bylo
    podstaw do naliczania oplat za niezrealizowane polaczenie.
    Krzys

  • 7. Data: 2002-12-04 07:35:10
    Od: "JarekT" <t...@p...onet.pl>

    Witam
    > To moze zamiast stereotypowo narzekac na TPSA zacznij od poprawnej
    > konfiguracji swojego komputera? Wylaczenie opcji "Logowanie do sieci"
    > zalatwia sprawe.
    30 sekund zwłoki jest wybiegiem tepsy. Jakiś czas temu wydano orzeczenie (za
    cholerę nie pamiętam kto, ale samej informacji jestem pewien) dotyczące tego
    właśnie problemu. Chodziło o nawiązanie połączenia z serwerem dostępowym (1
    impuls) i zaraz potem rozłączenie - sens był taki, że przy tak krótkich
    połączeniach nie może dojść do jakiegokolwiek transferu użytecznych dla abonenta
    danych, więc nie można pobierać opłaty.
    TPSA wprowadziła wówczas wydłużenie do 30 sek. czasu (od momentu wybrania numeru
    do chwili uzyskania dostępu do sieci) na skomunikowanie się modemów, uzgodnienie
    protokołu, uwierzytelnienie loginu i hasła itp.
    Dzięki temu jak Cię serwer wywali, to dopiero po więcej niż 30 sekundach trwania
    _połączenia_ i impuls jest naliczany, mimo że z niczego nie zdążyłeś skorzystać.
    Nie sądzę, aby pojedyncze osoby mogły coś z tym zrobić. To jest ciągle
    monopolista.

    Pozdrawiam
    JarekT

  • 8. Data: 2002-12-04 19:31:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    Ryzyk - fizyk. Natchniony Waszą dyskusją i zdenerwowany awariami ich
    serwerów, które ostatnio zmuszały mnie do wielokrotnych usiłowań, które
    kończyły się komunikat "błędne hasło lub logi", czy coś w tym guście
    złożyłem faksem reklamację. Powiadomię o skutkach, ale do sądu nie będzie mi
    się chciało lecieć, bo to tylko kilka złotych.

    --
    Robert Tomasik
    IDKey PGP: 0x9B725EF3

  • 9. Data: 2002-12-04 22:50:07
    Od: Kaja <k...@B...poczta.onet.pl>

    Wed, 4 Dec 2002 20:31:46 +0100,Robert Tomasik <asf254$7i9$1@news.tpi.pl>
    <asf2fp$adj$1@news.tpi.pl> <asf9al$7oo$1@news.onet.pl>
    <asldf2$mja$1@news.tpi.pl>,<aslotm$2qb$...@n...tpi.pl
> [...]

    > złożyłem faksem reklamację. Powiadomię o skutkach, ale do sądu nie będzie mi
    > się chciało lecieć, bo to tylko kilka złotych.

    Reklamację może Ci w BOK-u uznają,bo internet szwankował.Bardzo często
    ostatnio.Wynikiem tego był brak autentykacji hasła i inne takie....
    Możesz zadzwonić do Polpaku i zapytać.Poza tym zasubskrybuj sobie grupę
    pl.internet.komunikaty,to będziesz z takimi "ciekawostkami"na bieżąco.

    Pozdrawiam,
    --
    Kaja