    From: "JarekT" <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: skarga na tepse
    Date: Wed, 4 Dec 2002 08:35:10 +0100

    Witam
    > To moze zamiast stereotypowo narzekac na TPSA zacznij od poprawnej
    > konfiguracji swojego komputera? Wylaczenie opcji "Logowanie do sieci"
    > zalatwia sprawe.
    30 sekund zwłoki jest wybiegiem tepsy. Jakiś czas temu wydano orzeczenie (za
    cholerę nie pamiętam kto, ale samej informacji jestem pewien) dotyczące tego
    właśnie problemu. Chodziło o nawiązanie połączenia z serwerem dostępowym (1
    impuls) i zaraz potem rozłączenie - sens był taki, że przy tak krótkich
    połączeniach nie może dojść do jakiegokolwiek transferu użytecznych dla abonenta
    danych, więc nie można pobierać opłaty.
    TPSA wprowadziła wówczas wydłużenie do 30 sek. czasu (od momentu wybrania numeru
    do chwili uzyskania dostępu do sieci) na skomunikowanie się modemów, uzgodnienie
    protokołu, uwierzytelnienie loginu i hasła itp.
    Dzięki temu jak Cię serwer wywali, to dopiero po więcej niż 30 sekundach trwania
    _połączenia_ i impuls jest naliczany, mimo że z niczego nie zdążyłeś skorzystać.
    Nie sądzę, aby pojedyncze osoby mogły coś z tym zrobić. To jest ciągle
    monopolista.

    Pozdrawiam
    JarekT