  • 1. Data: 2005-05-21 06:50:01
    Temat: skarga na policjanta
    Od: "D852" <d...@p...onet.pl>

    Witam.
    Chciałbym prosić o poradę w nstępującej kwestii :
    Gdzie można złożyć skargę na policjanta ( w sprawie pobicia ) ?
    Złożenie takiego wniosku do lokalnego komisariatu na 100% urwie łeb sprawie
    ( kolesie nawzajem się kryją ).
    Czy jest jakiś lepszy sposób ( trochę bardziej niezależny organ ) ?
    Czy mam prawo domagać się od dyżurnego na komisariacie informacji na temat
    tego, kto w danych godzinach był "w rewirze" ?
    ( próbowałem ustalić nazwiska funkcjonariuszy - otrzymałem informację, że to
    tajne, a jak będę za bardzo wnikał to mnie zatrzymają do wyjaśnienia ).

    Wiem, że to kwestie nie związane bezpośrednio z prawem, ale może pomożecie
    ( mam taką nadzieję ).
    Chodzi tu o moje niepisane prawo do poczucia bezpieczeństwa w obecności
    policji.

  • 2. Data: 2005-05-21 10:33:54
    Temat: Re: skarga na policjanta
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "D852" <d...@p...onet.pl> napisał
    > Gdzie można złożyć skargę na policjanta ( w sprawie pobicia ) ?

    A Ciebie pobili?

    > Złożenie takiego wniosku do lokalnego komisariatu na 100% urwie łeb
    > sprawie ( kolesie nawzajem się kryją ).
    > Czy jest jakiś lepszy sposób ( trochę bardziej niezależny organ ) ?

    Zawiadomienie o przestępstwie popełnionym przez policjantów najlepiej
    składać w prokuraturze, bo ewentualne postępowanie ona poprowadzi. Policja
    nie proweadzni postępowań karnych przeciwko sobie.Choć teroretycznie jest
    obowiązana przyjąć zgłoszenie.

> [...]
    > to tajne, a jak będę za bardzo wnikał to mnie zatrzymają do wyjaśnienia ).

    Prowadzący postępowanie to ustali, Ty tylko zawiadamiasz. Jeśli wykonywali
    czynności wobec Ciebie (legitymowanie, itp) powinni Ci sami takie dane podać
    podczas tej czynności.

    Uwaga:
    Ale zastanów się najpierw dogłębnie czy faktycznie zostało złamane prawo i
    czy nie byłą jakichś okoliczności, o których Ty nie wiesz, jeśli to nie
    dotyczy bezpośrednio Ciebie. Nie podałeś wielu szczegółów "pobicia".

  • 3. Data: 2005-05-21 10:42:36
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "D852" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam.
    > Chciałbym prosić o poradę w nstępującej kwestii :
    > Gdzie można złożyć skargę na policjanta ( w sprawie pobicia ) ?

    Do prokuratury.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 4. Data: 2005-05-21 10:58:40
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "D852" <d...@p...onet.pl> napisał
    >
    > A Ciebie pobili?
    a propo Pana policjanta,
    (kapitalna iosenka)

    1.
    Bardzo lubię pana Policjanta
    Wysoki chłopak, mundurek, przy pasku pałka.
    Bardzo lubię pana Policjanta
    Lubię też tego, co w moro chodzi ubrany.
    Przezroczystą tarczą od ludzi jest ochraniany.
    Bardzo lubię pana Policjanta
    On ma notes, rozmowy z nim to bardzo fajna sprawa.
    Zawsze Cię wysłucha, jak małe dziecko przez ulice
    przeprowadzi.
    Jak znaku nie zauważysz, to na bloczku ci go pokaże.
    Dobry chłopina cały dzień dla kraju tyra.
    Dla kraju, dla porządku społecznego, on tyra dla mnie
    i dla Ciebie kolego.
    Rodzinkę z naszych podatków żywi.
    Bardzo go lubię, on dla mnie chce dobrze.
    Kocham pana policjanta, on wie o tym dobrze.

    Ref.
    Łapy, łapy, cztery łapy
    A na łapach pies kudłaty.
    Kto dogoni psa, kto dogoni psa
    Może Ty, może Ty, może jednak ja.

    2.
    Dla kraju i swojej pensji zapomina, że jest człowiekiem
    A dla mnie to już nie człowiek, tylko maszyna.
    On nawet po pracy żonie znaki drogowe tłumaczy.
    Dzieciaczki grzecznie dyrygują w piaskownicy kolegami.
    Tacy jak tatuś chcą być, nie lubią mamy.
    Ojciec ma pistolet, radio bezprzewodowe i czapkę,
    A pod czapką bardzo mądra głowę.
    Najbardziej lubię starego policjanta
    On już jest dobrze oblukany.
    Wie, kiedy można walnąć flachę z kolegami.
    Młodego trzeba ostro pogłaskać pałami,
    Bo za duży kozak, z młodymi lubi się zabawić.
    Potem na dołek na czterdzieści osiem przytrzymań.
    Niech wie, kto ma władze.
    Na drugi raz nie zrobi tak żaden.

    Ref.
    Łapy, łapy, cztery łapy
    A na łapach pies kudłaty.
    Kto dogoni psa, kto dogoni psa
    Może Ty, może Ty, może jednak ja.

    3.
    Bardzo lubię pana Milicjanta
    O przepraszam, a z reszta to tylko nazwa.
    Bardzo lubię kiedy zamiast pomagać, szkodzi.
    Kiedy zamiast wysłuchać, pałą przyłoży.
    Czasem się zastanawiam,
    Dlaczego pies na pana policjanta się mawia.
    Czasem się zastanawiam,
    Dlaczego samochód suką nazywany jego.
    To bardzo proste, chyba nie musze tłumaczyć, kolego.
    Bardzo lubię pieska co żre z mojej michy.
    Ale dlaczego, gryzie łapę swoje pana, chlebodawcy, dlaczego.
    To prosta sprawa, on już nie wie komu ma służyć.
    Kiedy jest w pracy, a kiedy przestaje michy obrabiać.
    System mózg przeżarł doszczętnie.
    Jak kończą pieski, czy idą do raju.
    Tylko jeszcze jedna sprawa.
    Wiele jest burków, ale nie każdy burek to ta sama psina.
    Trudno to rozstrzygać, trudno spór rozwikłać.
    Chyba trzeba zmienić się w wilka.

    Może ty, może Ty, może jednak ja. (bis)

    Łapy, łapy, cztery łapy.

    Pozdraiam
    P. :-)

  • 5. Data: 2005-05-21 13:37:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "D852" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Gdzie można złożyć skargę na policjanta ( w sprawie pobicia ) ?

    Właściwym do spraw osobowych dla kazdego policjanta jest Komendant
    Wojewódzki Policji, co wynika z ustawy o Policji. Tak więc tam możesz
    zaadresować skargę. Ale musisz się liczyć z tym, że pobicie przez
    policjanta jest przestępstwem, a więc należało by mieć jakieś tam dowody
    swoich zarzutów. Tym bardziej, że istnieje spora szansa, ze taka skarga
    trafi do prokuratury nawet przed jej rozpatrzeniem przez wewnętrzne
    organa policji.

  • 6. Data: 2005-05-23 14:20:33
    Od: "cosmo" <m...@U...gazeta.pl>

> [...]
    > ( mam taką nadzieję ).
    > Chodzi tu o moje niepisane prawo do poczucia bezpieczeństwa w obecności

    Skargę można złożyć:

    osobiście w KP/KMP;KPP/KWP w wybranych dniach i godzinach.
    pocztą na adres KP/KMP;KPP/KWP

    Skarga powinna zawierać:
    - imię i nazwisko skarżącego,
    - dokładny adres zamieszkania (miejscowość, kod pocztowy, ulica, numer domu,
    numer mieszkania),
    - dokładny opis zdarzenia,

    Skargi nie można złożyć telefonicznie.

    Anonimowe informacje traktowane są jedynie jako sygnały i nie są
    rozpatrywane w trybie Kodeksu Postępowania Administracyjnego.

    Zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w
    sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz.U. nr
    5 z dnia 22 stycznia 2002 r. poz. 46) "Skargi i wnioski niezawierające
    imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez
    rozpoznania".