    From: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: skarga na policjanta
    Date: Sat, 21 May 2005 12:33:54 +0200

    Użytkownik "D852" <d...@p...onet.pl> napisał
    > Gdzie można złożyć skargę na policjanta ( w sprawie pobicia ) ?

    A Ciebie pobili?

    > Złożenie takiego wniosku do lokalnego komisariatu na 100% urwie łeb
    > sprawie ( kolesie nawzajem się kryją ).
    > Czy jest jakiś lepszy sposób ( trochę bardziej niezależny organ ) ?

    Zawiadomienie o przestępstwie popełnionym przez policjantów najlepiej
    składać w prokuraturze, bo ewentualne postępowanie ona poprowadzi. Policja
    nie proweadzni postępowań karnych przeciwko sobie.Choć teroretycznie jest
    obowiązana przyjąć zgłoszenie.

    > Czy mam prawo domagać się od dyżurnego na komisariacie informacji na temat
    > tego, kto w danych godzinach był "w rewirze" ?
    > ( próbowałem ustalić nazwiska funkcjonariuszy - otrzymałem informację, że
    > to tajne, a jak będę za bardzo wnikał to mnie zatrzymają do wyjaśnienia ).

    Prowadzący postępowanie to ustali, Ty tylko zawiadamiasz. Jeśli wykonywali
    czynności wobec Ciebie (legitymowanie, itp) powinni Ci sami takie dane podać
    podczas tej czynności.

    Uwaga:
    Ale zastanów się najpierw dogłębnie czy faktycznie zostało złamane prawo i
    czy nie byłą jakichś okoliczności, o których Ty nie wiesz, jeśli to nie
    dotyczy bezpośrednio Ciebie. Nie podałeś wielu szczegółów "pobicia".