  • 1. Data: 2010-03-08 01:38:57
    Temat: sim-lock, cid-lock - legalność
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Kupując telefon (powiedzmy za 100zł) + umowa (np na 2 lata) - po prostu
    stajemy się posiadaczem telefonu. Nikt mi nie wmówi że "telefon jest
    operatora", a to że podaje cenę za telefon taniej-niż-chciałby-sprzedać
    to promocja, bo wie że i tak zarobi na abonamencie przez te 2 lata.
    Chyba się zgadzamy?

    To jak w takim wypadku ma się legalność obecności przeróżnych blokad
    telefonu, nieusuwalnych "personalizacji-brandyzacji", sim-lock, cid-lock
    (w telefonach z windows mobile), oraz legalność ich ewentualnego
    usunięcia lub braku. Skoro "telefon jest mój" to mogę zrobić z nim co
    chcę, wgrać wszelkie programy na które posiadam licencję, skasować mi
    zbędne itp?

    Bo obecna patologiczna sytuacja mi wygląda tak, jakby np operator
    tv-cyfrowej sprzedawał TV-plazma-50" w promocyjnej cenie 1000zł + umowa
    na abonament 199zł na telewizornie przez 5 lat, a w razie zepsucia się
    (sprzętowego) telewizora odrzucał wszystkie reklamacje, ponieważ na
    liście kanałów w czasie użytkowania coś się zmieniło/usuneło/dodało, nie
    oglądało na tym TV jego programów itd...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 2. Data: 2010-03-08 03:36:15
    Temat: Re: sim-lock, cid-lock - legalność
    Od: pwz <p...@o...eu>

    W dniu 2010-03-08 02:38, BartekK pisze:
    (...)
> [...]
    > usunięcia lub braku. Skoro "telefon jest mój" to mogę zrobić z nim co
    > chcę, wgrać wszelkie programy na które posiadam licencję, skasować mi
    (...)

    W umowie powinno to być zapisane. Podpisujesz _umowę_, w której zgadzasz
    sięna takie warunki. A jak ci się nie podoba, "to se pan idź do innego
    operatora".
    pwz

  • 3. Data: 2010-03-08 05:49:42
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    BartekK napisał(a):

> [...]
    > liście kanałów w czasie użytkowania coś się zmieniło/usuneło/dodało, nie
    > oglądało na tym TV jego programów itd...

    OIMW to jest jeden taki "Operator" radiowy, ktory sprzedaje
    radioodbiorniki, ktore umozliwiaja odbior ino jednej stacji ;) Mimo
    tego, ze sygnal maja tak mocny, ze nawet piloci wojskowi Luftwafe moga
    ich sluchac ;P

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...

  • 4. Data: 2010-03-08 06:49:20
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

> [...]
    > radioodbiorniki, ktore umozliwiaja odbior ino jednej stacji ;) Mimo
    > tego, ze sygnal maja tak mocny, ze nawet piloci wojskowi Luftwafe moga

    lol:) przypomnial mi sie artykuł to opisujacy:))))))))))) dobry poczatek
    dnia:D

  • 5. Data: 2010-03-08 07:21:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik BartekK s...@N...org ...

> [...]
    > liście kanałów w czasie użytkowania coś się zmieniło/usuneło/dodało, nie
    > oglądało na tym TV jego programów itd...

    ne wyobrazam sobie, zeby jakikolwiek sad zgodził sie z odrzuceniem
    reklamacji na podstawie zmiany kanałów. IMO to tylko kwestia bycia
    odpowiednio upierdliwym.
    Z tym, ze oczywiscie nie przez 5 lat. :)

  • 6. Data: 2010-03-08 09:37:19
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-03-08 08:21, Budzik pisze:
    > Użytkownik BartekK s...@N...org ...

    > ne wyobrazam sobie, zeby jakikolwiek sad zgodził sie z odrzuceniem
    > reklamacji na podstawie zmiany kanałów. IMO to tylko kwestia bycia
    > odpowiednio upierdliwym.
    No właśnie. A z okazji zdjęcia sim-lock, cid-lock itp - odrzucają bez
    zawahania, i mało kto z tym wygrywa.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 7. Data: 2010-03-08 09:46:12
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-03-08 02:38, Użytkownik BartekK napisał:
> [...]
    > operatora", a to że podaje cenę za telefon taniej-niż-chciałby-sprzedać
    > to promocja, bo wie że i tak zarobi na abonamencie przez te 2 lata.

    "Dostając" wymarzony gadżet w "promocji" trzeba czytać ze zrozumieniem
    warunki umowy. Praktycznie mało kto to robi i ma potem kwiatki w stylu
    umowy dłuższej niż gwarancja na promocyjne urządzenie czy nawet
    konieczność płacenia rachunku/abonamentu w sytuacji kiedy urządzenie
    jest w serwisie bo umowę mamy podpisana z firmą XXX a urządzenie
    "zakupiliśmy" od firmy YYY.
    Kwiatków takich jest więcej i dotyczą naiwnych którym się zdaje
    że firma oferująca sprzęt warty tysiąc zł za sto złotych chce
    zrobić dobrze klientowi a nie sobie.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2010-03-08 10:06:25
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-03-08 10:46, RadoslawF pisze:

> [...]
    > Kwiatków takich jest więcej i dotyczą naiwnych którym się zdaje
    > że firma oferująca sprzęt warty tysiąc zł za sto złotych chce
    Chyba nie zrozumiałeś. Nie chodzi mi o umowę związaną z usługą (w
    przypadku telefonu - abonamentem itd), którą potem płacić trzeba, i nie
    jestem naiwny i nie podniecam się gadżetem.
    "Zakup" telefonu z podpisaniem umowy to po prostu zakup, telefon jest od
    momentu zakupu twój, nie dzierżawisz go od operatora ani nic. Nawet na
    tą 1zł netto dostajesz osobną fakturę (lub pozycję na fakturze p.t.
    "telefon jakiśtam").
    To że zgodnie z umową musisz płacić co miesiąc itd, to jest zupełnie
    odrębna umowa cywilnoprawna. Chodzi mi o to, że telefon który jest twój,
    boś go kupił i za niego zapłacił (tyle ile sprzedawca chciał dostać)
    realnie jest upośledzany przez sprzedawce (producenta?) by kontrolować
    co z nim możesz zrobić, a co zrobić będzie ciężko, i nigdzie w ofercie
    przed zakupem o tych ograniczeniach nie pisze, a jeśli pozbędziesz się
    tych programowych koni trojańskich - to sprzedawca (operator) stwierdza
    że zrobiłeś to _nielegalnie_ i zepsułeś (fizycznie, sprzętowo,
    nieodwracalnie) telefon i się martw.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 9. Data: 2010-03-08 10:08:58
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-03-08 04:36, pwz pisze:
> [...]
    >
    > W umowie powinno to być zapisane. Podpisujesz _umowę_, w której zgadzasz
    > sięna takie warunki. A jak ci się nie podoba, "to se pan idź do innego
    Masz jakąś komórkę z abonamentem/umową? Spójrz w swoją umowę, czy masz
    tam zapisane cokolwiek O TELEFONIE że ma/musi mieć simlock, cid-lock,
    musi mieć grafiki operatora i inne personalizacje pod danego operatora,
    oprogramowanie specyficzne dla danego operatora itd? W mojej umowie jest
    wyłącznie mowa o sprawach abonamentu, płatności itd, trochę o karcie
    sim, a nic o telefonie.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 10. Data: 2010-03-08 10:46:26
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-03-08 11:06, Użytkownik BartekK napisał:

> [...]
    > tych programowych koni trojańskich - to sprzedawca (operator) stwierdza
    > że zrobiłeś to _nielegalnie_ i zepsułeś (fizycznie, sprzętowo,

    Mój telefon jest trwale zeszpecony przez producenta na zlecenie
    pośrednika czyli mojego operatora. I tego na pewno nie ma w
    żadnej umowie. Jedyne co mogłem zrobić to umowy nie podpisywać.
    Zeszpecony domalowaniem paskudnego logo na obudowie.
    Natomiast Simlock jest (kiedyś był) wpisany do umowy a na pewno
    jest w jakimś tam regulaminie operatora.
    I co by operator nie kombinował to zdejmuje takie zabezpieczenie
    po wygaśnięciu umowy czyli spłaceniu aparatu.
    Możesz go sobie zdjąć sam ale wiesz doskonale że będzie to
    potraktowane jako nieautoryzowana ingerencja i doprowadzi
    do utraty gwarancji.

    Czasy kiedy kupowałeś grabie i mając kaprys wbijałeś nimi
    gwoździe minęły bezpowrotnie. Dziś kupując "urządzenie"
    zgadzasz się na masę dodatkowych i bezsensownych warunków,
    (patrz problem z przerabianymi konsolami xbox) które
    ograniczają Twoje prawo własności. Ale zamiast zaprotestować
    gotówką wolicie narzekać w internecie.