    From: RadoslawF <r...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: sim-lock, cid-lock - legalność
    Date: Mon, 08 Mar 2010 11:46:26 +0100

    Dnia 2010-03-08 11:06, Użytkownik BartekK napisał:

    > To że zgodnie z umową musisz płacić co miesiąc itd, to jest zupełnie
    > odrębna umowa cywilnoprawna. Chodzi mi o to, że telefon który jest twój,
    > boś go kupił i za niego zapłacił (tyle ile sprzedawca chciał dostać)
    > realnie jest upośledzany przez sprzedawce (producenta?) by kontrolować
    > co z nim możesz zrobić, a co zrobić będzie ciężko, i nigdzie w ofercie
    > przed zakupem o tych ograniczeniach nie pisze, a jeśli pozbędziesz się
    > tych programowych koni trojańskich - to sprzedawca (operator) stwierdza
    > że zrobiłeś to _nielegalnie_ i zepsułeś (fizycznie, sprzętowo,
> [...]

    Mój telefon jest trwale zeszpecony przez producenta na zlecenie
    pośrednika czyli mojego operatora. I tego na pewno nie ma w
    żadnej umowie. Jedyne co mogłem zrobić to umowy nie podpisywać.
    Zeszpecony domalowaniem paskudnego logo na obudowie.
    Natomiast Simlock jest (kiedyś był) wpisany do umowy a na pewno
    jest w jakimś tam regulaminie operatora.
    I co by operator nie kombinował to zdejmuje takie zabezpieczenie
    po wygaśnięciu umowy czyli spłaceniu aparatu.
    Możesz go sobie zdjąć sam ale wiesz doskonale że będzie to
    potraktowane jako nieautoryzowana ingerencja i doprowadzi
    do utraty gwarancji.

    Czasy kiedy kupowałeś grabie i mając kaprys wbijałeś nimi
    gwoździe minęły bezpowrotnie. Dziś kupując "urządzenie"
    zgadzasz się na masę dodatkowych i bezsensownych warunków,
    (patrz problem z przerabianymi konsolami xbox) które
    ograniczają Twoje prawo własności. Ale zamiast zaprotestować
    gotówką wolicie narzekać w internecie.