  • 11. Data: 2007-04-02 01:15:21
    Temat: Re: sekcja zwlok
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    BartekK napisał(a):
    > Alez bedzie. Jest taki obowiazek (tzn osoba przeprowadzajaca te sprawy
    > ma obowiazek) pochowac urne z prochami na odpowiednim do tego cmentarzu,

    Rany, to nie można sobie prochów przodka ustawić na półeczce w
    piwnicy/pokoju? Muszą grabarze zarobić?

    A jakby zmarły nakazał oddanie zwłok swoim ulubionym kotom na pożarcie? ;)

  • 12. Data: 2007-04-02 02:29:06
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Andrzej Lawa napisał(a):
    > Rany, to nie można sobie prochów przodka ustawić na półeczce w
    > piwnicy/pokoju? Muszą grabarze zarobić?
    Niestety, to nie Stany... Jakiestam normy (chocby sanitarne) sa, pewnie
    gdzies to jest zaparagrafowane...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 13. Data: 2007-04-02 10:12:16
    Od: "news" <color1@{wytnijto}interia.pl>

    "BartekK" <s...@N...org> wrote in message
    > Alez bedzie. Jest taki obowiazek (tzn osoba przeprowadzajaca te sprawy ma
    > obowiazek) pochowac urne z prochami na odpowiednim do tego cmentarzu,

    a dlaczego na cmentarzu ?? moze jeszcze katolickim ??

  • 14. Data: 2007-04-02 10:14:43
    Od: "news" <color1@{wytnijto}interia.pl>

    "BartekK" <s...@N...org> wrote in message
    > z wszystkimi formalnosciami. Wyjatkiem jest rozsypanie prochow na wodach
    > morza, co tez wiarze sie z papierkologia.

    to moze podpowiedz, jaka papierkologia wiaze sie z mozliwoscia rozsypania
    prochow do morza ?
    czy to znaczy, ze rodzina nie dostaje prochow "do reki" tylko.... i musi sie
    jeszcze z nich rozliczyc ?

  • 15. Data: 2007-04-02 13:53:50
    Od: "MiK^" <m...@t...pl>

    > prosze o info, w jakicj przypadkach - po smierci - wykonywana jest
    > sekcja zwlok ? czy mozna sobie zastrzec aby nie dokonywano sekcji w
    > przypadku naglej smierci ? - np. niechkce aby ktos mnie kroil po
    > smierci... co mowia na ten temat przepisy ?

    Hmmm jesli sytuacja nie jest wyjasniona, co do twojego zgonu [np
    naglego] lekarz sam wydaje decyzje. rodzina itp nie maja nic do
    gadania! jakies pisma, oswiadczenia nic ci nie dadza! lekarz decyduje,
    nie wspomne o sadzie.

  • 16. Data: 2007-04-02 14:09:51
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    zenek napisał(a):

    > Podasz mi podstawę prawną , która mówi o tym ,że rodzina ma możliwość
    > niezgodzenia się na sekcję ?

    Karta Praw Pacjenta czy jakoś tak.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 17. Data: 2007-04-02 15:11:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "news" <color1@{wytnijto}interia.pl> napisał w wiadomości

    > a dlaczego na cmentarzu ?? moze jeszcze katolickim ??

    Na cmentarzu, bo to miejsce przeznaczone na ten cel. Nawet na cmentarzu
    katolickim nie mogą Ci odmówić pochowania zwłok Muzułmanina czy ateisty, o ile w
    danej miejscowości nie ma innego cmentarza.

  • 18. Data: 2007-04-02 15:31:39
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    > Użytkownik "news" <color1@{wytnijto}interia.pl> napisał w wiadomości
    > Na cmentarzu, bo to miejsce przeznaczone na ten cel. Nawet na cmentarzu

    Czyli jak ks. Twardowskiego pochowano w świątyni, a nie
    na cmentarzu, to popełniono przestępstwo?

    Piotr

  • 19. Data: 2007-04-02 18:15:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "PiotRek" <b...@g...pl.invalid> napisał w wiadomości

    > Czyli jak ks. Twardowskiego pochowano w świątyni, a nie
    > na cmentarzu, to popełniono przestępstwo?

    Dlaczego?

    Pytanie było o cmentarze, to o tym pisałem. Ogólnie normuje to ustawa w ten
    sposób, że: "Zwłoki mogą być pochowane przez złożenie w grobach ziemnych, w
    grobach murowanych lub katakumbach i zatopienie w morzu. (...) Groby ziemne i
    groby murowane, przeznaczone na składanie zwłok i szczątków ludzkich, mogą się
    znajdować tylko na cmentarzach. Minister właściwy do spraw budownictwa,
    gospodarki przestrzennej i mieszkaniowej w porozumieniu z ministrem właściwym do
    spraw zdrowia może w drodze rozporządzenia określić wyjątki od zasad ustalonych
    w niniejszym artykule oraz ustalić szczegółowy sposób stosowania przepisów
    niniejszej ustawy do tych wyjątków."

    Z tego co wiem rozporządzenia nie wydano. Natomiast z analizy powyższego wynika,
    ze poza cmentarzami można chować zwłoki w katakumbach. Definicji ich nie
    znalazłem, ale o ile podziemia kościoła można nazwać katakumbami, to raczej
    piwnica domu rodziny już się nie załapie. W podobnej sprawie wypowiedział się
    nawet Najwyższy Sąd Administracyjny: "Groby ludzkie mogą być usytuowane tylko
    na cmentarzach. Nie jest dopuszczalne grzebanie zmarłych na prywatnych
    posesjach."

  • 20. Data: 2007-04-02 22:16:06
    Od: BartekK <s...@N...org>

    news napisał(a):
> [...]
    > prochow do morza ?
    > czy to znaczy, ze rodzina nie dostaje prochow "do reki" tylko.... i musi sie
    Nie zrozumielismy sie. Zalatwialem kremacje, ale bez rozsypywania do
    morza. O morzu wiem, bo przeczytalem tu i owdzie o tym pouczenie,
    kawalek przepisu i firma pogrzebowa tez o tym wspomniala.

    Swoją drogą: niezły terror w tej materii panuje. Szpital wydał "medyczny
    akt zgonu" w piątek (bo dopiero wtedy zrobili sekcję zwłok), zgon miał
    miejsce tydzien wcześniej, z piątku na sobotę. Idę wprost ze szpitala do
    urzędu stanu cywilnego i dostaje opierdziel "paanie to jest obowiązek do
    3 dni się stawić z tym papierem" - bo sie okazuje że na akcie zgonu data
    wypisania jest zgodna z datą zgonu - a nie z datą wydania. Ponieważ
    świadków było dużo, termin gonił - a szpital jaki jest każdy wie - to
    sie udało to odkręcić bez prokuratora...
    Ale ciekawy jestem - tu mnie straszą sankcjami straszliwymi, a jakby
    zmarły nie miał rodziny czy kogoś kto by się tym zajął - to kogo by
    chcieli za opóznienie karać?

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173