  • 1. Data: 2007-03-31 17:23:20
    Temat: sekcja zwlok
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    prosze o info, w jakicj przypadkach - po smierci - wykonywana jest
    sekcja zwlok ? czy mozna sobie zastrzec aby nie dokonywano sekcji w
    przypadku naglej smierci ? - np. niechkce aby ktos mnie kroil po
    smierci... co mowia na ten temat przepisy ?

    p.

  • 2. Data: 2007-03-31 17:40:12
    Temat: Re: sekcja zwlok
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    news napisał(a):

> [...]
    > przypadku naglej smierci ? - np. niechkce aby ktos mnie kroil po
    > smierci... co mowia na ten temat przepisy ?

    Art. 209. § 1. Kpk - jeżeli zachodzi podejrzenie przestępnego
    spowodowania śmierci, przeprowadza się oględziny i otwarcie zwłok.
    Czasem szpital (lekarze) też chcą sekcji zwłok z powodów medycznych, ale
    wtedy wymagana jest zgoda rodziny.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 3. Data: 2007-03-31 17:54:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "news" <color1@{wytnij.to}interia.pl> napisał w wiadomości

    Sekcja zwłok jest wykonywana:

    1) w wypadku podejrzenia popełnienia przestępstwa - przez biegłego sądowego;

    2) w wypadku, gdy lekarz pierwszego kontaktu albo w szpitalu nie jest w stanie
    ustalić przyczyny zgony, w celu jej ustalenia. Bez tego nie zostanie wydana
    karta zgonu, a bez karty zgonu zasadniczo nie można pochować zwłok (przynajmniej
    legalnie).

    Z tego co wiem nie można żadnym oświadczeniem skutecznie zablokować powyższej
    procedury.

  • 4. Data: 2007-03-31 17:56:21
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

> [...]

    > przypadku naglej smierci ? - np. niechkce aby ktos mnie kroil po
    > smierci... co mowia na ten temat przepisy ?

    Kładąc się do szpitala możesz sobie zastrzec, że nie życzysz sobie krojenia
    art.24 ustawy o Z.O.Z-ach. Zapiszą to w dokumentacji ale w wypadku o którym
    mówi kpk, to i tak pokroją :).
    --
    Maluch

  • 5. Data: 2007-03-31 18:01:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maluch" <n...@m...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > art.24 ustawy o Z.O.Z-ach. Zapiszą to w dokumentacji ale w wypadku o którym

    Pokroją również, jak nie można ustalić przyczyny zgony (bo inaczej karty zgonu
    nie wystawisz) albo gdy zgon nastąpi przed upływem 12 godzin od przyjęcia do
    szpitala.

  • 6. Data: 2007-04-01 20:55:04
    Od: "zenek" <d...@d...dd>

> [...]
    > śmierci, przeprowadza się oględziny i otwarcie zwłok.
    > Czasem szpital (lekarze) też chcą sekcji zwłok z powodów medycznych, ale

    Podasz mi podstawę prawną , która mówi o tym ,że rodzina ma możliwość
    niezgodzenia się na sekcję ? Moim zdaniem to bzdura .

    Pozdrawiam
    zenek

  • 7. Data: 2007-04-01 21:34:08
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > ustalić przyczyny zgony, w celu jej ustalenia. Bez tego nie zostanie
    > wydana karta zgonu, a bez karty zgonu zasadniczo nie można pochować
    > zwłok (przynajmniej legalnie).

    tu dodam, ze moja ostatnia wola jest skremowanie zwlok wiec pochowku
    jako takiego nie bedzie... czy w celu kremacji takze jest wymagana karta
    zgonu ?

  • 8. Data: 2007-04-01 21:47:17
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    Maluch napisał(a):
    > Kładąc się do szpitala możesz sobie zastrzec, że nie życzysz sobie
    > krojenia art.24 ustawy o Z.O.Z-ach. Zapiszą to w dokumentacji ale w
    > wypadku o którym mówi kpk, to i tak pokroją :).

    dziekuje za nakierowanie - dla innych zainteresowanych podaje link:
    http://www.wssd.olsztyn.pl/szpital/prawo/sekcja_zwlo
    k2.htm

  • 9. Data: 2007-04-01 21:51:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > tu dodam, ze moja ostatnia wola jest skremowanie zwlok wiec pochowku jako
    > takiego nie bedzie... czy w celu kremacji takze jest wymagana karta zgonu ?

    Tak. To forma pochówku.

  • 10. Data: 2007-04-01 22:41:15
    Od: BartekK <s...@N...org>

    news napisał(a):
    > tu dodam, ze moja ostatnia wola jest skremowanie zwlok wiec pochowku
    > jako takiego nie bedzie...
    Alez bedzie. Jest taki obowiazek (tzn osoba przeprowadzajaca te sprawy
    ma obowiazek) pochowac urne z prochami na odpowiednim do tego cmentarzu,
    z wszystkimi formalnosciami. Wyjatkiem jest rozsypanie prochow na wodach
    morza, co tez wiarze sie z papierkologia.
    Akurat mialem nieprzyjemnosc zalatwiac to troche ponad miesiac temu,
    wiec chyba mam bierzace info.

    > czy w celu kremacji takze jest wymagana karta zgonu ?
    Karta zgonu (medyczna, ktora dostajesz od szpitala/zakladu medycyny)
    jest potrzebna do uzyskania "skroconego odpisu aktu zgonu" ktory
    dostaniesz w urzedzie stanu cywilnego. Dopiero ten odpis (w zasadzie
    wydawany w 3 kopiach prawie na poczekaniu) jest potrzebny do odbycia
    kremacji. Bez niego firma kremacyjna nie przyjmie ci zwlok do kremacji.
    Po kremacji dostajesz od firmy ten odpis aktu zgonu spowrotem, wraz ze
    swiadectwem kremacji.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173