  • 21. Data: 2021-06-25 08:50:57
    Temat: Re: sedzia pokoju
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 25 Jun 2021 01:42:57 +0200, 1634Racine napisał(a):

    > - i odpuscilem. Piotrowski nie ma pojecia o czym mowi. Wyrzuca z siebie
    > slogany (powtarzane od lat, nie przecze, ze wiele z nich to sluszne slogany)

    Skoro słuszne, to nie slogany. Masz ty w ogóle jakieś związki z
    sądownictwem że zarzucasz sędzi nieznajomość rzeczy?
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 22. Data: 2021-06-25 11:08:26
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Sądy są bardzo źle zorganizowane.
    Nikt z pracujących w sądach nie ma doświadczeń zawodowych wyniesionych z dobrze
    zorganizowanej firmy.
    Wprowadzenie dyrektorów sądów może teoretycznie miało to zmienić, w praktyce raczej
    niczego nie zmieniło (obserwując brak zmian w
    organizacji).
    Personel niższego szczebla jest tragicznie opłacany, stąd w niektórych sekretariatach
    z trzech osób jedna jest niedowidząca, druga
    kulawa, trzecia niedosłysząca.

    -----

  • 23. Data: 2021-06-25 11:21:41
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Jacek Maciejewski w news:12ehga7j82g9j.nj0xm2ilck6x$.dlg@40tude.net
    > Skoro słuszne, to nie slogany.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Slogan - ale czytaj to "tworczo", z umyslem
    swobodnym

    > Masz ty w ogóle jakieś związki z
    > sądownictwem że zarzucasz sędzi nieznajomość rzeczy?

    jakies zwiazki mam.
    Natomiast tym sie roznimy, ze ja kazdemu bogu z powodu hiroszimy i auschwitz
    zawsze zarzuce ku***wo, a ty sie do niego pomodlisz. To,ze prawnik cos
    mowi, nie znaczy , ze sie nie myli. Niech blask autorytetu nadanego przez
    ludzi, nie odbiera ludziom mozgow, bo to prosta droga do niewolnictwa (na
    wlasne zyczenie)

  • 24. Data: 2021-06-25 12:25:34
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 25 Jun 2021 11:08:26 +0200, ąćęłńóśźż napisał(a):

    > Sądy są bardzo źle zorganizowane.

    Trudno zaprzeczyć i liczby to potwierdzają:

    "skoro, jak podaje NIK, w 2019 roku średni czas postępowań sądowych wyniósł
    5,8 miesiąca, a w 2018 roku było to 5,4 miesiąca - to znaczy, że sądy
    pracowały nad postępowaniami dłużej średnio o około dwa tygodnie. Jak
    sprawdziliśmy, w latach 2015-2020 - czyli od objęcia kierownictwa resortu
    sprawiedliwości przez Zbigniewa Ziobrę i w okresie wdrażania reformy sądów
    - tylko w jednym roku średni czas rozpraw skrócił się wobec roku
    poprzedniego: w 2018 roku o 0,1 miesiąca.

    W latach 2011-2015 wskaźnik sprawności postępowań sądowych wahał się między
    4,1 a 4,6 miesiąca. W 2011 roku sprawy w sądach trwały średnio 4,1
    miesiąca; w 2014 roku wskaźnik znacznie wzrósł, by w 2015 roku spaść do 4,2
    miesiąca.

    Czyli od objęcia rządów przez Zjednoczoną Prawicę wskaźnik wzrósł z 4,2 do
    5,8 - to daje przyrost o 38 procent."

    https://konkret24.tvn24.pl/polska,108/sredni-czas-po
    stepowan-w-sadach-mimo-reformy-coraz-dluzszy,1045805
    .html

    Z tej samej strony obrazek:
    https://r.dcs.redcdn.pl/http/o2/tvn/web-content/m/p1
    /i/7b1ce3d73b70f1a7246e7b76a35fb552/ec9d3fb7-9369-4e
    37-a038-285dd0e86f76.png

    Trudno oczekiwać od misiewiczów, żeby cos poprawili. Są bardzo sprawni w
    dojeniu i propagandzie dla ciemnego ludu, ale kiedy coś konkretnego trzeba
    zrobić, za każdym razem idzie im jak w Janowie Podlaskim.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 25. Data: 2021-06-25 12:33:08
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 25 Jun 2021 11:21:41 +0200, 1634Racine napisał(a):

    > Jacek Maciejewski w news:12ehga7j82g9j.nj0xm2ilck6x$.dlg@40tude.net
    >
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Slogan - ale czytaj to "tworczo", z umyslem
    > swobodnym
    Dobra, dobra. "Slogan" to slowo wartościujące pejoratywnie. A w twojej
    wypowiedzi to właśnie grało główną rolę. A "słuszne' z kolei nadaje
    wartość pozytywną. Więc walnąłeś sprzeczność.

    > jakies zwiazki mam.
    No to się pochwal, ocenimy.
    > Natomiast tym sie roznimy, ze ja kazdemu bogu z powodu hiroszimy i auschwitz
    > zawsze zarzuce ku***wo, a ty sie do niego pomodlisz.
    Daruj sobie osobiste wycieczki. I bogów też zresztą :)
> [...]
    > ludzi, nie odbiera ludziom mozgow, bo to prosta droga do niewolnictwa (na
    Jasne. Ale w pierwszym przybliżeniu to dobra podstawa do analizy.

    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 26. Data: 2021-06-25 13:36:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 25 Jun 2021 06:50:17 +0200, Shrek wrote:

    > No nie wiem. W polsce (i nie bez powodu) panuje przekonanie, że pierwsza
    > instancja to nie wyrok. Dodatkowa szybka instancja może paradoksalnie
    > przedłużyć postępowania. Zaraz dojdziemy do 4 - sędzia pokoju, rejon,
    > okręgówka, kasacja...

    Juz mamy. Nakazowy nie/wyrok ..

    > Mam lepszy pomysł - rok do prawomocnego wyroku a jak nie to
    > odszkodowanie od skarbu państwa - wypłacane ze środków ministerstwa
    > sprawiedliwości (tak wiem - rząd nie ma własnych pieniędzy).

    Ale w jakiej sprawie to odszkodowanie?
    No i czy z winy sedziow/MS to opoznienie?
    Swiadek sie nie stawia, adwokat zachorowal, sedzia lezy pod
    respiratorem, albo czeka na dodatkowa opinie bieglego ..
    a jak oskarzony chcialby zweryfikowac dowody, to ile czasu mu dac?

    Kiedys Ziobro wprowadzil sady 24h.
    Dziala to jeszcze, nie dziala? Cos nie slysze, aby pomysl wrocil, czy
    byl rozwijany :-)

    Jedna zalete mial - pijany kierowca spowodowal wypadek, to w 24h byl
    wyrok. Teraz zajmie to pare miesiecy ... a na odszkodowanie trzeba
    czekac jeszcze dluzej.

    Tylko ... czy aby na pewno ten wyrok byl sprawiedliwy/rzetelny ...

    J.

  • 27. Data: 2021-06-25 15:10:57
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Jacek Maciejewski w news:bzjg9h8mqy3o$.11fhaqa29niua$.dlg@40tude.net
    > Dobra, dobra. "Slogan" to slowo wartościujące pejoratywnie. A w twojej
    > wypowiedzi to właśnie grało główną rolę. A "słuszne' z kolei nadaje
    > wartość pozytywną. Więc walnąłeś sprzeczność.

    slogan (sluszny; aczkolwiek mawiaja, ze o tym mozna podyskutowac...) ---->
    kazdy czlowiek rodzi sie wolnym
    slogan (brednia) -----> https://tinyurl.com/ygv2dq22

    > Daruj sobie osobiste wycieczki. I bogów też zresztą :)

    zero osob. wycieczek.

    > Jasne. Ale w pierwszym przybliżeniu to dobra podstawa do analizy.

    wynik mojej analizy - podalem.
    Twojej - nieznany. Poza tym, ze stanales w obronie sedziego (?)/prawnika
    konstytucjonalisty, z powodu tego, ze JEST , kim jest. Ja dlatego, ze JEST
    kim jest - przeczytalem txt.
    tak, txty bywaja dobra podst. do analizy. Czy ten akurat txt jest *dobra*
    podstawa... Nic w nim inspirujacego poza punktowaniem, ze jest zle/fatalnie.
    Po specu spodziewam sie nie banalow,ale [wpisac duzo oczywistych spraw]

  • 28. Data: 2021-06-25 17:53:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.06.2021 o 13:36, J.F pisze:

    > Juz mamy. Nakazowy nie/wyrok ..

    No właśnie. Przy czym poza sprawami oczywistymi równie dobrze mógłby
    cieć na bramce kostką rzucać. A nóż strony się zgodzą z rzutem.

    > Ale w jakiej sprawie to odszkodowanie?

    W każdej zasadniczo. No dobra prawie każdej.

    > No i czy z winy sedziow/MS to opoznienie?

    A kogo to obchodzi? Panstwo ma obowiązek zapewnienia uczciwego procesu -
    za panstwo w tym zakresie odpowiedzialne jest zeroministerstwo. Z ich
    środków należy płacić skoro nie są w stanie się wywiązać w odpowiednim
    czasie.

    > Swiadek sie nie stawia, adwokat zachorowal, sedzia lezy pod
    > respiratorem, albo czeka na dodatkowa opinie bieglego ..

    Trudno. Państwo jest zobowiązanie, niech to będzie problem państwa a nie
    strony. Zwłaszcza że to w 90% działa na szkodę strony poszkodowanej.

    > a jak oskarzony chcialby zweryfikowac dowody, to ile czasu mu dac?

    Proponuję 100 lat;)

    > Tylko ... czy aby na pewno ten wyrok byl sprawiedliwy/rzetelny ...

    A to jest inna sprawa, że pisiory przecież nie robią tego, żeby było
    lepiej. Ale ja w ogólności piszę. Niewydolność wymiaru sprawiedliwości
    to problem dłuższy niż jednego rządu. Jeśli mam patrzyć przez pryzmat
    pisirów to należy raczej postulować natychmiastowe rozwiązanie władzy
    ustawodawczej, żeby niczego nie mogli spierdolić.

    --
    Shrek

  • 29. Data: 2021-06-25 18:00:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.06.2021 o 12:25, Olin pisze:

    > "skoro, jak podaje NIK, w 2019 roku średni czas postępowań sądowych wyniósł
    > 5,8 miesiąca, a w 2018 roku było to 5,4 miesiąca

    Chyba wliczając w to wyroki nakazowe, elektronicznego sądu w lublinie,
    klepnięcia aresztów i zażalenia na odmowy wszczęcia postępowania. W
    dwóch sprawach w które byłem zamieszany - trzy i pół roku w "szybkim"
    sądzie pracy i ponad rok temu rozpoczęte postępowanie w sprawie o
    wykroczenie.

    --
    Shrek

  • 30. Data: 2021-06-25 18:52:42
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 25 Jun 2021 18:00:28 +0200, Shrek wrote:

> [...]
    > dwóch sprawach w które byłem zamieszany - trzy i pół roku w "szybkim"
    > sądzie pracy i ponad rok temu rozpoczęte postępowanie w sprawie o

    To z 2019, a nie z pandemii :-)

    No i 3.5 roku jedna sprawa, czy razem z apelacja?

    J.