  • 1. Data: 2021-06-21 13:41:53
    Temat: Czy rozdział SZACHÓW na męskie i kobiece to seksizm który powinien być JUŻ (prawnie) niedozwolony?
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Przecież taki podział "może nachalnie sugerować" że oprócz różnic
    fizycznych są różnice intelektualne!

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2021-06-21 16:09:25
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.06.2021 o 13:41, A. Filip pisze:
    > Przecież taki podział "może nachalnie sugerować" że oprócz różnic
    > fizycznych są różnice intelektualne!

    Uważam, że to bardzo celne spostrzeżenie. Za mało prawdopodobne uważam,
    by sparwność fizyczna miała jakikolwiek wynik w szachach. Można by sie
    zastanowić, czy nie ma jeszcze innych tego typu konkurencji. Po za tym
    jest masa konkurencji uzależnionych od indywidualnych cech zawodnika
    (przykładowo skok wzwyż), w których przecież nie wprowadza się podziału
    na grupy wzrostowe.

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2021-06-21 17:14:27
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 21 czerwca 2021 o 13:41:55 UTC+2 A. Filip napisał(a):
    > Przecież taki podział "może nachalnie sugerować" że oprócz różnic
    > fizycznych są różnice intelektualne!

    Hmm, a podział innych konkurencji sugeruje tylko i wyłącznie różnice fizyczne?
    Na tym tle ciekawie wypada hippika, gdzie od zawsze - tzn. od czasu, gdy w ogóle
    pozwolono kobietom startować (a wcześniej to nawet nie mogli wszyscy mężczyźni, mogli
    tylko oficerowie i to chyba tylko służby czynnej - choć to może chodziło o pięciobój
    nowoczesny) - podziału nie ma, kobitki startują razem z facetami.
    Płeć konia też nie ma znaczenia ;>
    I tutaj mamy dyskryminację - jak wiadomo im mniejszy dżokej tym lepiej (jak to mówił
    dr House - "znam dżokeja, ma bulimię, przed biegiem zostawia pod płotem 2kg rzygów")
    - a kobitki statystycznie są mniejsze od facetów.

  • 4. Data: 2021-06-22 01:47:55
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-06-21, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > jest masa konkurencji uzależnionych od indywidualnych cech zawodnika
    > (przykładowo skok wzwyż), w których przecież nie wprowadza się podziału

    Pogóglałem i rzecz wydaje się wyglądać tak: Na samej górze
    współzawodnictwa, w 2-ch najbardziej prestiżowych Grandmaster i
    International Master, nie ma podziału. Podział jest niżej i jako powód
    podaje się, że dużo mniej kobiet niż mężczyzn garnie się do szachów.
    Jeśli by zrobić zawody mieszane, to wygrywaliby praktycznie zawsze
    mężczyżni co wynikałoby nie z różnic intelektualnych, a z liczby chętnych
    zawodników obu płci. Więc aby nie zniechęcać kobiet do samej gry,
    utrzymuje się ten podział.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2021-06-22 10:49:45
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 21 Jun 2021 08:14:27 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski napisał(a):

> [...]
    nowoczesny) - podziału nie ma, kobitki startują razem z facetami.

    No proszę, a gimnastyka artystyczna jest tylko dla kobiet. Przynajmniej na
    olimpiadach i różnorakich mistrzostwach.
    Podobnie mają się sprawy z pływaniem synchronicznym.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 6. Data: 2021-06-22 15:18:21
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > mężczyżni co wynikałoby nie z różnic intelektualnych, a z liczby chętnych
    > zawodników obu płci. Więc aby nie zniechęcać kobiet do samej gry,

    Podobnie jest w strzelectwie. Na zawodach masz kilkudziesięciu facetów i
    kilka dziewczyn. Bardzo często facet z takim wynikiem, jak wygrywająca
    dziewczyna ląduje na nastym miejscu.

    --
    Robert Tomasik

  • 7. Data: 2021-06-22 15:21:30
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 22 czerwca 2021 o 01:47:57 UTC+2 Marcin Debowski napisał(a):

> [...]
    > mężczyżni co wynikałoby nie z różnic intelektualnych, a z liczby chętnych
    > zawodników obu płci. Więc aby nie zniechęcać kobiet do samej gry,

    Hmm, to co, na poziomie mistrzowskim o wyniku decyduje gra, a na niższym poziomie
    losowanie?

  • 8. Data: 2021-06-22 15:23:24
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 22 czerwca 2021 o 10:49:47 UTC+2 Olin napisał(a):

> [...]
    > olimpiadach i różnorakich mistrzostwach.
    > Podobnie mają się sprawy z pływaniem synchronicznym.

    No właśnie, a są jeszcze jakieś sporty tylko dla facetów?
    Boks, podnoszenie ciężarów, rzut młotem, kula, rzut dyskiem, skok o tyczce - wszystko
    już padło.

  • 9. Data: 2021-06-22 15:36:23
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > No właśnie, a są jeszcze jakieś sporty tylko dla facetów?
    > Boks, podnoszenie ciężarów, rzut młotem, kula, rzut dyskiem, skok o tyczce -

    Nie kojarzę kobiet w Formule 1.

    --
    Robert Tomasik

  • 10. Data: 2021-06-22 15:41:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 22 Jun 2021 15:18:21 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Podobnie jest w strzelectwie. Na zawodach masz kilkudziesięciu facetów i
    > kilka dziewczyn. Bardzo często facet z takim wynikiem, jak wygrywająca
    > dziewczyna ląduje na nastym miejscu.

    Robercie, ale to znow chyba poziom "amatorski"

    Bo jak patrze tu:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Strzelectwo_na_Letnich
    _Igrzyskach_Olimpijskich_2016

    To kobiety lepiej trafiaja z karabinka pneumatycznego, ale gorzej z
    pistoletu pneumatycznego. Tylko o ciut :-)

    Za to mamy juz rozbieznosc konkurencji.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Shooting_at_the_2016_S
    ummer_Olympics

    J.