  • 31. Data: 2021-06-25 18:59:38
    Temat: Re: sedzia pokoju
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 25 Jun 2021 17:53:04 +0200, Shrek wrote:

    > No właśnie. Przy czym poza sprawami oczywistymi równie dobrze mógłby
    > cieć na bramce kostką rzucać. A nóż strony się zgodzą z rzutem.

    A tu sie nawet nie rzuca kostka, tylko wypisuje z automatu :-)
    Licza, ze podejrzany pomysli i sie "przyzna" czy licza, ze jak
    dostanie pisemko "wyrok" to sie podda ?

    > W każdej zasadniczo. No dobra prawie każdej.

    Jak Kowalski ukradnie Nowakowi rower, to dwa odszkodowania ?

    > A kogo to obchodzi? Panstwo ma obowiązek zapewnienia uczciwego procesu -
    > za panstwo w tym zakresie odpowiedzialne jest zeroministerstwo.

    No i co - od razu doprowadzac swiadkow przymusowo, wyciagac ich ze
    szpitali, itp

    A "uczciwy proces" to tez zapewnienie mozliwosci przedstawienia
    swiadkow i dowodow.

    > Trudno. Państwo jest zobowiązanie, niech to będzie problem państwa a nie
    > strony. Zwłaszcza że to w 90% działa na szkodę strony poszkodowanej.

    No to po prostu panstwo wyplaci odszkodowanie, a zaplacisz ... Ty.
    W podatkach :-)

    > Proponuję 100 lat;)

    A w druga strone - godzine, dzien, tydzien?

    Suweren tego nie chce :-)

    J.

  • 32. Data: 2021-06-25 19:22:06
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 25 Jun 2021 15:10:57 +0200, 1634Racine napisał(a):

    "> jakies zwiazki mam.
    No to się pochwal, ocenimy."

    Zabrakło mi odpowiedzi na ten szczegół :)
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 33. Data: 2021-06-25 19:30:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.06.2021 o 18:59, J.F pisze:

    > A tu sie nawet nie rzuca kostka, tylko wypisuje z automatu :-)

    Czyli jak stanie na kancie to wygrywa pozawany. Tak czy inaczej te
    nakazowe czy pierwsza instancja to de facto fikcja prawa, poza
    przypadkami gdy sprawa jest oczywiscie oczywista.

    > Licza, ze podejrzany pomysli i sie "przyzna" czy licza, ze jak
    > dostanie pisemko "wyrok" to sie podda ?

    Liczą, że wie że sprawa jest przegrana.

    > Jak Kowalski ukradnie Nowakowi rower, to dwa odszkodowania ?

    Wystarczy jedno. Ale będzie. Gorzej że pewnie w takim przypadku to
    policja albo prokuratura dostanie...

    No i w sumie przedsiębiorczy obywatele zakładali by w ch... sprawa
    licząc na odszkodowanie - masz rację - trzeba dopracować.

    > No i co - od razu doprowadzac swiadkow przymusowo, wyciagac ich ze
    > szpitali, itp

    Państwo ma zapewnić wymiar sprawiedliwości niech się państwo buja. A jak
    nie może się wywiązać to niech płaci. Co w tym niewłaściwego?

    BTW - w "moim" procesie nie zeznawał ani jeden świadek. Odbyły się trzy
    posiedzenia - otwarcie procesu, ogłoszenie wyroku i ponowne ogłoszenie w
    apelacji (niejawne). Nie został powołany żaden biegły. Dwa z trzech
    posiedzeń odbyły się bez udziału stron. Wszystko trwało trzy i pół roku.
    Akurat w moim przypadku się na to zrzuciliście i się całkiem opłacało -
    ale tylko dlatego że sądziłem się z państwem:P

    I tak powinno być za każdym razem - zapewnienie wymiaru sprawiedliwości
    należy do obowiązków państwa - jak sobie nie daje rady to niech za to
    ponosi konsekwencje - wtedy będzie zainteresowane tym, żeby radę sobie
    dawać.

    > A "uczciwy proces" to tez zapewnienie mozliwosci przedstawienia
    > swiadkow i dowodow.

    Ok - przecież państwo nie jest za darmo - na to płacimy podatki. Niech
    państwo płaci jak inaczej się nie da. Co w tym nieuczciwego?

    > No to po prostu panstwo wyplaci odszkodowanie, a zaplacisz ... Ty.
    > W podatkach :-)

    I tak płacę. Przynajmniej będę coś z tego miał.

    > A w druga strone - godzine, dzien, tydzien?

    Dwa miesiące - dwa miesiące na rozprawę. Na kolejne instancje jest chyba
    dwa tygodnie na apelację, miesiąc na rozpatrzenie. Razem niecałe pół
    roku. Jak trzeba to dłużej, ale płatne:P

    No to trudno - urządzamy się w dupie:(

    --
    Shrek

  • 34. Data: 2021-06-25 19:49:13
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Jacek Maciejewski w news:xcygigar9ca6.1wru03z89zrd8.dlg@40tude.net
    > Dnia Fri, 25 Jun 2021 15:10:57 +0200, 1634Racine napisał(a):
    > "> jakies zwiazki mam.
    > No to się pochwal, ocenimy."
    > Zabrakło mi odpowiedzi na ten szczegół :)

    mnie - nie. I tak tego nie zweryfikujesz/sfalsyfikujesz. Najwyzej
    zaplotkujesz.

  • 35. Data: 2021-06-25 19:51:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.06.2021 o 18:52, J.F pisze:

    > To z 2019, a nie z pandemii :-)

    Z tego co pamiętam to z początków pandemii. Zresztą co wy z tą pandemią
    - sądy normalnie działały tylko głównie w trybie kapturowym - niby jak
    to ma usprawiedliwiać opóźnienia - jeszcze szybciej powinno iść, bo
    petenci nie zawracali dupy swoim istnieniem.

    > No i 3.5 roku jedna sprawa, czy razem z apelacja?

    Ponad dwa i pół podstawki (dwa posiedzenia - otwarcie i zamknięcie;) i
    niecały rok apelacja (jedno posiedzenie - ogłoszenie w trybie
    niejawnym). I tak się sprężyli, bo wcześniej czekali na potwierdzenie
    odbioru z poczty postanowienia o przeniesieniu w tryb niejawny... które
    wysłali pocztą... elektroniczną. Nawet nie skan z podpisem - maila -
    podpisanego ascii. I jak dzwoniłem co oni odpierdalają to prosili, żebym
    im przysłał pocztą oświadczenie że odebrałem mailem... W międzyczasie po
    prostu... zadzwonił RPO i mówi że wygrałem. Pytam o co biega a on mówi
    że odpis dostał i zdziwiony że ja nie. Trzy dni potem awizo u mnie -
    okazuje się, że samo wysłanie wyroku zajęło im półtora tygodnia od daty
    wyroku do stępla pocztowego;) Kto w polskim sądzie, ten w cyrku się nie
    śmieje. Całe szczęscie że podatnicy za to trochę kasy sypnęli, to jestem
    i tak do przodu:P

    Teraz się będę doktoryzował z prawa podatkowego, bo na razie państwo
    sobie przygarnęło podatek od odzszkodowania (oczywiście w 2 progu, bo
    jak dostajesz trzy i pół roczną pensję w rok to w drugi wpadasz) a IMHO
    za odszkodowania na podstawie KP się nie należy. Ale to sobie spokojnie
    w zimę ogarnę:P Może znow trochę kasy wpadnie. A co - polska bogaty kraj;)

    Mi akurat finansowo na dobre wyszło, ale ogólnie to tragedia. Trzy i pół
    roku czekania na przywrócenie do pracy to jest przecież zupełnie bez
    sensu - chyba że własnie przysługuje ci odszkodowanie w wysokości za
    cały okres pozostawania bez pracy.

    --
    Shrek

  • 36. Data: 2021-06-26 08:49:52
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Świetna diagnoza Twojej KPZR.
    Gdy Twoi kumple z SB rządzili sądami, sędziowie wrzeszczeli na strony.
    Marzysz o tym, żeby wróciło stare i żeby było jak kiedyś.
    Ale SB-ckiej emki Ci nie przywrócimy :-))

    -----
    > Są bardzo sprawni w dojeniu i propagandzie dla ciemnego ludu, ale kiedy coś
    konkretnego trzeba zrobić, za każdym razem idzie im

  • 37. Data: 2021-06-26 08:51:39
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Inne kostki?

    -----

  • 38. Data: 2021-06-28 07:43:24
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Do zmiany sygnatury, więc jakby co się zrobi reorganizację wydziałów nadając nowe
    cyferki startujące licznik od zera (patrz: SO w
    W-wie).

    -----

  • 39. Data: 2021-06-28 07:44:34
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A może jak w Japonii? Skoro oskarżony, to winien.

    -----

  • 40. Data: 2021-06-28 09:44:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 25 Jun 2021 19:51:57 +0200, Shrek wrote:
    > Z tego co pamiętam to z początków pandemii. Zresztą co wy z tą pandemią
    > - sądy normalnie działały tylko głównie w trybie kapturowym - niby jak

    Wcale nie tak normalnie.

> [...]
    > że odpis dostał i zdziwiony że ja nie. Trzy dni potem awizo u mnie -
    > okazuje się, że samo wysłanie wyroku zajęło im półtora tygodnia od daty

    A to nie jest normalne ?
    Wyrok sad oglasza na posiedzieniu, potem musi uzasadnienie spisac,
    potem musi przejsc przez sekretariat ... i tak w miare szybko.

    Wielu sedziow zostalo ukaranych za opoznienia w uzasadnianiu.
    https://www.rp.pl/Sedziowie-i-sady/308219921-Sedziow
    ie-upomnienie-za-zaleglosci-w-pisaniu-uzasadnien.htm
    https://www.rp.pl/Sedziowie-i-sady/303099981-Czy-bed
    a-zarzuty-dyscyplinarne-dla-szefa-nowej-KRS-za-opozn
    ienia-w-pisaniu-uzasadnien-wyrokow.html
    https://www.rp.pl/Sedziowie-i-sady/301289918-Sedziow
    ie-maja-duze-opoznienia-w-pisaniu-uzasadnien-wyrokow
    .html

    Wiec twoje 10 dni to brzmi blyskawicznie ... chyba, ze to od wydruku
    wyroku.
    Pandemia :-)

> [...]
    > roku czekania na przywrócenie do pracy to jest przecież zupełnie bez
    > sensu - chyba że własnie przysługuje ci odszkodowanie w wysokości za

    A teoretycznie to wlasnie sady pracy sa szybkie :-)

    J.