  • 1. Data: 2006-01-06 20:32:47
    Temat: sądowy nakaz zapłaty nie doszedł pocztą
    Od: " " <k...@N...gazeta.pl>

    witam,

    dostałem z firmy która sprzedaje ciepło monit w którym jest informacje że mam
    zapłacić zasądzone przez sąd zapłatę. Sęk w tym że żadnego wyroku nie
    otrzymałem a jest to niezwykle istotne bo zamierzam ( o ile faktycznie takowy
    wyrok zapadł ) odwołąć się od niego gdyż są onne - roszczenia PEC-u - kłąmliwe
    i wyssane z palca.
    Jak więc to jest czy może tak być że strona przeciwko której zapada wyrok
    zaoczny zostaje poinformowana przez strone pozywająca ??? czy sąd nie ma
    obowiązku mnie o tym poinformować ??
    czy mam jakiekolwiek szanse odwołać się od wyroku jeśli nie zostałmi
    dostarczony ??

    proszę o pomoc

  • 2. Data: 2006-01-06 20:42:07
    Temat: Re: sądowy nakaz zapłaty nie doszedł pocztą
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    wyroki zaoczne dorecza sie obu stronom
    a nie zostalo Ci przypadkiem doreczone w trybie podwojnej awizacji ???

    a zostal wydany w ogole wyrok .. widziales go.. czy tylko slyszales ???

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-01-09 07:51:39
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik <k...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > obowiązku mnie o tym poinformować ??
    > czy mam jakiekolwiek szanse odwołać się od wyroku jeśli nie zostałmi

    Jak rzeczywiście zapadł wyrok, to w tej firmie bez problemu podadzą Ci
    namiary na sygnaturę akt i sąd, w którym sprawa się toczyła. Będziesz mógł
    się dowiedzieć, co się stało. Jeśli okaże się, że chodzi o nakaz zapłaty w
    post. upominawczym lub wyrok zaoczny (choć ten raczej nie, bo byłby
    wcześniej wyznaczony termin rozprawy, o którym musiałbyś zostać
    poinformowany), to będziesz mógł wnieść sprzeciw. Ponieważ sądzę, że terminy
    do tego już upłynęły, to musisz razem ze sprzeciwem wnieść wniosek o
    przywrócenie terminu do jego wniesienia, podając, że nie otrzymałeś
    orzeczenia. Jeśli tak było i nie wynikało to z nieodebrania korespondencji,
    to powinni przywrócić termin i wyznaczyć rozprawę.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 4. Data: 2006-01-09 14:16:15
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Tomasz Waszczynski napisał(a):
> [...]
    > orzeczenia. Jeśli tak było i nie wynikało to z nieodebrania korespondencji,
    > to powinni przywrócić termin i wyznaczyć rozprawę.

    Jeśli nie dostał orzeczenia, to nie bardzo jest co przywracać... Ale
    rzeczywiście lepiej wnieść.

    KG

  • 5. Data: 2006-01-21 13:53:36
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    > Jeśli nie dostał orzeczenia, to nie bardzo jest co przywracać... Ale
    > rzeczywiście lepiej wnieść.

    Teoretycznie masz rację, ale jak mi to kiedyś tłumaczył znajomy sędzia - z
    punktu widzenia sądu przesyłka została doręczona, więc trzeba przywrócić
    termin, aby można było dalej procedować :)

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 6. Data: 2006-01-21 18:06:02
    Od: kam <#k...@w...pl#>

> [...]
    > punktu widzenia sądu przesyłka została doręczona, więc trzeba przywrócić
    > termin, aby można było dalej procedować :)

    Dlatego piszę że lepiej wnosić :) Najwyżej wniosek o przywrócenie
    terminu zostanie odrzucony.

    KG

  • 7. Data: 2006-01-21 21:19:30
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    > Dlatego piszę że lepiej wnosić :) Najwyżej wniosek o przywrócenie
    > terminu zostanie odrzucony.
    >
    > KG

    Nie sposób się z tym nie zgodzić :)

    --