  • 271. Data: 2022-08-18 16:27:03
    Temat: Re: ryby
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18.08.2022 o 15:42, Olin pisze:
    > Jasne. Jeśli okaże się, że nie rtęć była przyczyną, to nie ma sprawy
    > zatrucia.

    Nie ma sprawy zatrucia rtęcią. Szukają czegoś innego, ale też nie znajdują.

    > Nawiasem mówiąc, o rtęci poinformowali Niemcy, więc trzeba oderwać
    > Mularczyka od haratania w golfa, bo on jest pisim specjalistą do spraw
    > odszkodowań od Teutonów; wszak zajmuje się tym od lat ze wspaniałymi
    > efektami.

    Mogę nie być na bieżąco, ale zdaje się, że nie Niemcy, a jakiś tłumacz
    namieszał. Kiedyś dziennikarze znali języki :-)

    > Gdyby nie dziennikarze, ludzie pływaliby w Odrze pomiędzy śniętymi rybami,
    > bo to przecież normalny widok. Jeden wiceminister o nazwisku Witkowski
    > nawet miał się kąpać, ale okazał się miękiszonem.

    Jakby ich smród nie ostrzegł, to od samego pływania by nie u8cierpieli.
    Zwłąszcza, ze tam się raczej kajakami, łódkami i tego typu krypami
    pływa, a nie wpław.

    --
    Robert Tomasik

  • 272. Data: 2022-08-18 16:39:23
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18.08.2022 o 15:38, Akarm pisze:

    > Może za ponad 100 ton padłych ryb, za śmierć rzeki?

    Jaka śmierć rzeki? Takie zdarzenia powtarzają się cyklicznie. Tylko nikt
    nie pisuje takich alarmistycznych artykułów.

    > Za różne zdarzenia można winić dziennikarzy. Bo to wyjątkowe gnidy są,
    > ale tylko te spoza pisowskich "mediów narodowych". Zamiast zgodnie z
    > linią rządową siedzieć cicho, to pokazują... Powinni czerpać wzór z
    > funkcjonariuszy podległych Jackowi Kurskiemu i Danielowi Obajtkowi.

    Nie, powinni ustalić fakty i na nich się opierać. Już tu pisałem, że nie
    jest problemem napisanie, że pływają w Odrze śnięte ryby. Ale pasowałoby
    zapytać jakiś ekspertów, czy t osie często zdarza? Czy są pomysły na
    jakieś przyczyny? Czy jest to jakoś szczególnie niebezpieczne?

    A tu napisali, że w ogóle jest jakaś tragedia. Osoby próbujące zwracać
    uwagę, ze chwilowo nic ne wiadomo, to są pacyfikowane, bo zamykają
    dziennikarzom usta, bo ukrywają prawdę, bo przecież lepiej, by
    ostrzegali ludzi. No więc moim zdaniem, jeśli mają pisać głupoty, to
    lepiej by nic nie pisali. Przy czym ja po prostu wiem, że łżą, natomiast
    kilka osób może brać te głupoty na poważne.

    --
    Robert Tomasik

  • 273. Data: 2022-08-18 16:54:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 18 Aug 2022 16:39:23 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Jaka śmierć rzeki? Takie zdarzenia powtarzają się cyklicznie. Tylko nikt
    > nie pisuje takich alarmistycznych artykułów.

    To niech minister stanie na wysokosci zadania i oglosi
    "skala obecnego zjawiska nie odbiega od poprzednich".

    A moze odbiega ?

    Co to "smierci rzeki" ... IMO - rzeka plynie, w jeszcze w Brzegu
    zadnej martwej ryby nie było.
    A Bałtyk dosc duzy :-)

    J.

  • 274. Data: 2022-08-18 17:02:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 18 Aug 2022 16:24:16 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Czemu pechowo?

    No bo nie dziennikarze winni, tylko minister jakis :-)

    > Po pierwsze w samej Odrze chyba mało kto się kąpał.

    Owszem.

    > Po
    > drugie, nie wiem, ale chyba te zakazy są na pewnym odcinku, zaś pisanie
    > o skażeniu rzeki spowodowało panikę na całej długości.

    A organa jak zamykają?

    https://wiadomosci.radiozet.pl/Polska/Katastrofa-eko
    logiczna-na-Odrze.-Sanepid-zamyka-plaze

    "Kąpielisko nad jeziorem Dąbie, do którego wpływają odnogi Odry,
    zostało wcześniej zamknięte z powodu zakwitu sinic"

    > A z faktami się nie dyskutuje. Ale przyznasz, ze inaczej wygląda artykuł
    > o śniętych rybach niewiadomego pochodzenia zaobserwowanych w kilku
    > miejscach Odry, a inaczej o jakimś strasznym skażeniu nieznanego
    > pochodzenia rtęcią.

    Ale to nie jest "w kilku miejscach", tylko od Oławy do Szczecina,
    a pewnie i do Swinoujscia.

    Choc to akurat "informacja medialna" :-)

    > Za daleko mam. Po za tym nie wiem, czy piłbym bez uzdatniania wodę z
    > naszego lokalnego Dunajca, a tu nic do góry brzuchem nie pływa.

    no to zamknąc Dunajec, bo zacznie ktos plywac, troche mu do ust
    wplynie, do nosa, do żołądka ...

    > No i je w większości wyłowiono.

    A nie wiem czy tak w wiekszosci ..

    > Po prostu jestem zwolennikiem pisania prawdy, a nie podbijania sobie
    > klikalności wypisywaniem głupot i tyle.

    Sie jak najbardziej zgadzam.

    J.

  • 275. Data: 2022-08-18 17:08:41
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18.08.2022 o 16:54, J.F pisze:
    > To niech minister stanie na wysokosci zadania i oglosi
    > "skala obecnego zjawiska nie odbiega od poprzednich".

    Ale minister nie wie, czy odbiega, czy nie, bo na razie to badamy. Po za
    tym, jak powie, ze nie odbiega, to oszołomi zaczną krzyczeć, ze
    bagatelizuje, a jak powie, że nie odbiega, to zaczną się pytania "jak
    bardzo" :-)

    > A moze odbiega ?

    Nie ma dwóch identycznych spraw.

    > Co to "smierci rzeki" ... IMO - rzeka plynie, w jeszcze w Brzegu
    > zadnej martwej ryby nie było.
    > A Bałtyk dosc duzy:-)

    No wiec ja się na tym nie znam. Problemem jest to, ze dziennikarze też,
    ale zamiast poczekać na wyjaśnienie, to piszą. Czasem udaje im się
    trafić - przeważnie, jak się pomylą, ale to już mój złośliwy komentarz.

    --
    Robert Tomasik

  • 276. Data: 2022-08-18 17:46:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No więc wrócę się do początku i podsumuję. Przed chwilą obejrzałem w
    > telewizji i się dowiedziałem, że:
    > 1) Nie ma na chwilę obecna żadnych dowodów na jakiekolwiek skażenie rzeki.

    Nastąpiła spontaniczna katastrofa ekologiczna - nawet się rymuje.

    > 2) Najprawdopodobniej za śnięcie ryb odpowiadają glony.

    tak_było_nie_zmyślam_urban.jpeg

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 277. Data: 2022-08-18 17:53:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.08.2022 o 12:38, Olin pisze:

    > Nie da się "naukowo" tego zbadać, bo potrzebna byłaby liczna grupa zupełnie
    > nienarażona na promieniowanie naturalne, z którą porównujemy resztę
    > populacji, a takiego eksperymentu nie da się przeprowadzić.

    Oczywiście, że się da. Zresztą nawet sam napisałeś że mamy dostateczne
    dane w następnym swoi akapicie.

    Jakoś nikt nie dostaje pierdolca że światło słoneczne jest szkodliwe w
    każdej nawet najmniejszej ilości i nie da się tego zbadać. Podobnie z
    większością substancji - w małych ilościach są konieczne, w dużych
    trujące i wszyscy są na nie "narażeni".

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 278. Data: 2022-08-18 18:03:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.08.2022 o 16:21, J.F pisze:

    > No ale efekt taki, ze sporo niebezpiecznych czujek trafia na smietnik
    > i jeszcze tysiace lat promieniuje.

    Co do zasady nie trafiają na zwykły śmietnik, ale w różanie na
    składowisku kończą. I W praktyce jest to przestrzegane.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 279. Data: 2022-08-18 18:31:41
    Od: a...@p...com

    Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 18 Aug 2022 15:17:15 +0200
    doszła do mnie wiadomość <62fe3bdb$0$451$65785112@news.neostrada.pl>
    od Robert Tomasik <r...@g...pl> :

    >2) Najprawdopodobniej za śnięcie ryb odpowiadają glony.

    >Jaka jest szansa, by dziennikarze zapłacili?

    Zakwit glonów czy sinic spowodowany jest zwiększeniem stężenia
    azotanów i fosforanów w wodzie, owe fosforany, azotany i inne
    gówna(cała masa trucizn i szczątków organicznych czy nieorganicznych z
    pól uprawnych i ścieków) wprowadza do obiegu gatunek zwany Bladawcem,
    w dodatku tylko on. Dodatkowo, wszystko to potrafi się kumulować w
    osadach dennych, a w niesprzyjających okolicznościach może się
    wydostać do nurtu rzeki. Dodaj jeszcze ocieplenie klimatu które
    uwielbiają sinice i glony a będziesz miał komplet(tak, winnymi
    ocieplenia klimatu są Bladawcy).
    Moim zdaniem dziennikarze nie są niczemu winni, to wszystko wina
    biznesu, który w dupie ma głosy naukowców i dziennikarzy.
    Szwambuł Trantiputl
    --
    Pójdziesz Pleśniowy
    Legniesz Ciekliwy

  • 280. Data: 2022-08-18 20:29:16
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-08-18, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > 1) Nie ma na chwilę obecna żadnych dowodów na jakiekolwiek skażenie rzeki.
    > 2) Najprawdopodobniej za śnięcie ryb odpowiadają glony.

    Które drastycznie podniosły poziom elektrolitów? To wygląda od dłuższego
    czasu na połączony efekt 1-n czynników, ale samymi glonami tego się
    wyjaśnić nie da. No chyba, że Niemiec podał błędne wyniki.

    --
    Marcin