  • 261. Data: 2022-08-18 15:17:15
    Temat: Re: ryby
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11.08.2022 o 15:30, Olin pisze:
    > Skaranie boskie z tymi dziennikarzami. A to pokażą imieniny Hitlera, a to
    > film z milicyjnego kibla i już są afery z niczego. Takich Stachowiaków
    > pewnie było kilka tuzinów, a czepili się akurat milicjantów z Wrocławia,
    > którzy raczej niczym się różnią od kolegów z innych komend. Teraz nie można
    > nawet se spokojnie poprzekraczać uprawnień, bo nie wiadomo, czy kolega nie
    > filmuje.

    No więc wrócę się do początku i podsumuję. Przed chwilą obejrzałem w
    telewizji i się dowiedziałem, że:
    1) Nie ma na chwilę obecna żadnych dowodów na jakiekolwiek skażenie rzeki.
    2) Najprawdopodobniej za śnięcie ryb odpowiadają glony.
    3) Alerty dziennikarzy spowodowały, że ludzie odwołali rezerwacje
    wszelkich obiektów w okolicy, a straty tym spowodowane wynoszą podobno
    "setki milionów złotych".
    4) Przedsiębiorcy domagają się od Rządu odszkodowań, jak za COVID.

    Jaka jest szansa, by dziennikarze zapłacili?

    --
    Robert Tomasik

  • 262. Data: 2022-08-18 15:23:16
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 18 Aug 2022 15:17:15 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > 4) Przedsiębiorcy domagają się od Rządu odszkodowań, jak za COVID.
    >
    > Jaka jest szansa, by dziennikarze zapłacili?

    Ale za co?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 263. Data: 2022-08-18 15:32:56
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18.08.2022 o 15:23, Olin pisze:
    > Ale za co?
    Za spowodowanie strat zrobieniem paniki, jakoby Odra była zatruta rtęcią.

    --
    Robert Tomasik

  • 264. Data: 2022-08-18 15:38:27
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > Ale za co?

    Może za ponad 100 ton padłych ryb, za śmierć rzeki?
    Za różne zdarzenia można winić dziennikarzy. Bo to wyjątkowe gnidy są,
    ale tylko te spoza pisowskich "mediów narodowych". Zamiast zgodnie z
    linią rządową siedzieć cicho, to pokazują... Powinni czerpać wzór z
    funkcjonariuszy podległych Jackowi Kurskiemu i Danielowi Obajtkowi.

    --
    -
    Akarm

  • 265. Data: 2022-08-18 15:42:03
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 18 Aug 2022 15:32:56 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Za spowodowanie strat zrobieniem paniki, jakoby Odra była zatruta rtęcią.

    Jasne. Jeśli okaże się, że nie rtęć była przyczyną, to nie ma sprawy
    zatrucia.
    Nawiasem mówiąc, o rtęci poinformowali Niemcy, więc trzeba oderwać
    Mularczyka od haratania w golfa, bo on jest pisim specjalistą do spraw
    odszkodowań od Teutonów; wszak zajmuje się tym od lat ze wspaniałymi
    efektami.

    Gdyby nie dziennikarze, ludzie pływaliby w Odrze pomiędzy śniętymi rybami,
    bo to przecież normalny widok. Jeden wiceminister o nazwisku Witkowski
    nawet miał się kąpać, ale okazał się miękiszonem.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "To potworne, że za plecami ludzie mówią o nas rzeczy, które są całkowicie
    i absolutnie prawdziwe"
    Oscar Wilde

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 266. Data: 2022-08-18 15:54:24
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 18 Aug 2022 15:42:03 +0200, Olin wrote:

    > Jasne. Jeśli okaże się, że nie rtęć była przyczyną, to nie ma sprawy
    > zatrucia.
    > Nawiasem mówiąc, o rtęci poinformowali Niemcy, więc trzeba oderwać

    albo nasz tlumacz.

> [...]
    > bo to przecież normalny widok. Jeden wiceminister o nazwisku Witkowski
    > nawet miał się kąpać, ale okazał się miękiszonem.

    W Odrze sie chyba rzadko kąpią.
    Choc pod wroclawiem jest taki zalew pod nazwą Bajkał.

    J.

  • 267. Data: 2022-08-18 15:59:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 18 Aug 2022 15:17:15 +0200, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > 4) Przedsiębiorcy domagają się od Rządu odszkodowań, jak za COVID.
    >
    > Jaka jest szansa, by dziennikarze zapłacili?

    Tylko pechowo dla Ciebie organy panstwowe nadal podtrzymuja zakazy
    kąpieli w Odrze.

    Bo co prawda zadnego skazenia nie udalo sie wykryc, ale te tysiace
    snietych ryb są faktem.
    I powiedz, ze woda jest zdrowa, a na dowod wykąp sie
    i wypij szklanke wody :-)

    A teraz te martwe ryby są zdaje sie zagrozeniem same w sobie.

    J.

  • 268. Data: 2022-08-18 16:21:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 18 Aug 2022 12:55:28 +0200, Olin wrote:

    > Słusznie. Zakładając, że w danej chwili mamy tyle samo atomów Am i Po,
    > stosunek aktywności wychodzi ~1142.

    > To też.
    > Ponadto czujniki z polonem działałyby nie za długo, a 400 lat mało kto
    > dożywa.

    No ale efekt taki, ze sporo niebezpiecznych czujek trafia na smietnik
    i jeszcze tysiace lat promieniuje.
    Na smietniku to one sa niegrozne, ale np mogą trafic do wód
    gruntowych.

    J.

  • 270. Data: 2022-08-18 16:24:16
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18.08.2022 o 15:59, J.F pisze:
    > Tylko pechowo dla Ciebie organy panstwowe nadal podtrzymuja zakazy
    > kąpieli w Odrze.

    Czemu pechowo? Po pierwsze w samej Odrze chyba mało kto się kąpał. Po
    drugie, nie wiem, ale chyba te zakazy są na pewnym odcinku, zaś pisanie
    o skażeniu rzeki spowodowało panikę na całej długości.

    > Bo co prawda zadnego skazenia nie udalo sie wykryc, ale te tysiace
    > snietych ryb są faktem.

    A z faktami się nie dyskutuje. Ale przyznasz, ze inaczej wygląda artykuł
    o śniętych rybach niewiadomego pochodzenia zaobserwowanych w kilku
    miejscach Odry, a inaczej o jakimś strasznym skażeniu nieznanego
    pochodzenia rtęcią.

    > I powiedz, ze woda jest zdrowa, a na dowod wykąp sie
    > i wypij szklanke wody:-)

    Za daleko mam. Po za tym nie wiem, czy piłbym bez uzdatniania wodę z
    naszego lokalnego Dunajca, a tu nic do góry brzuchem nie pływa.

    > A teraz te martwe ryby są zdaje sie zagrozeniem same w sobie.

    No i je w większości wyłowiono.

    Po prostu jestem zwolennikiem pisania prawdy, a nie podbijania sobie
    klikalności wypisywaniem głupot i tyle.

    --
    Robert Tomasik

  • 269. Data: 2022-08-18 16:24:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 18 Aug 2022 12:38:45 +0200, Olin wrote:

    > Nie da się "naukowo" tego zbadać, bo potrzebna byłaby liczna grupa zupełnie
    > nienarażona na promieniowanie naturalne, z którą porównujemy resztę
    > populacji, a takiego eksperymentu nie da się przeprowadzić.
    >
    > Niektórzy uczeni mówią, że radiacja jest nawet korzystna, bo w Iranie i
    > Brazylii są tereny, gdzie dawka naturalna kilkaset razy przewyższa dawkę
    > dopuszczalną w Polsce, a ludzie ponoć żyją tam długo i zdrowo, ale
    > przyczyny mogą być inne (np. dieta, geny) niż podwyższone promieniowanie.
    > Dwa przypadki to za mało, żeby formułować kategoryczne sądy.

    W Hiroshimie i Nagasaki tez tragedii wielkiej nie bylo, tzn w
    nastepnych latach, a i przyroda dookola Czarnobyla ma sie swietnie.

    A jednak ... tyle sie czyta o szkodliwosci promieniowania,
    a tu w organizmie jest troche szkodliwego potasu, węgla i innych
    pierwiastkow, a z wegla jest np zrobione DNA, i to DNA sie rozpada ...

    J.