  • 1. Data: 2003-04-08 07:09:24
    Temat: rozwód a konto bankowe , help...
    Od: "g a v r o n" <i...@H...data.pl>

    Witajcie,

    Niestety będzie rozwód. Moja mama chce rozwieść się z moim ojcem. Z pewnych
    nieprzyjemnych względów wcale mnie to nie dziwi. Tak się składa, że ojciec
    ostro drinkuje i jest mocno agresywny. Będzie też miał sprawę karną
    niedługo. I byłoby ok gdyby nie pewien istotny problem. Jest konto bankowe z
    pieniędzmi zgromadzonymi w czasie trwania wspólnoty małżeńskiej. To
    pieniądze obojga rodziców. Boimy się, że gdy dojdzie do sprawy rozwodowej
    ojciec te pieniądze gdzieś wycofa i ukryje by sąd nie mógł brać ich pod
    uwagę podczas podziału majątku. Może też tak być, że do czasu rozwodu mocno
    je nadszarpnie (tak już się kiedyś zdażyło gdy kierował po pijanemu i rozbił
    samochód).

    W związku z tym pytanie do Was. Co zrobić by zabezpieczyć konto bankowe do
    chwili gdy sąd podejmie decyzję o podziale majątku? Jest numer, wiadomo ile
    tam jest pieniędzy. Czy sąd może wydać decyzję o zamrożeniu aktywów do
    chwili podziału majątku? Jak i kiedy wnioskować o to ?

    Z góry dzięki za pomoc.

    Pozdrawiam

    g a v r o n

  • 2. Data: 2003-04-08 07:10:51
    Temat: Re: rozwód a konto bankowe , help...
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "g a v r o n" <i...@H...data.pl> wrote in message
    > Witajcie,
    >
    > Niestety będzie rozwód.

    A konto jest czyje? Jego, czy wspólne?
    Jak wspólne to założyć drugie indywidualne i wypłacić najlepiej jeszcze
    dziś.

  • 3. Data: 2003-04-08 10:56:09
    Od: "g a v r o n" <i...@H...data.pl>

    Użytkownik "KK" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > "g a v r o n" <i...@H...data.pl> wrote in message

    > A konto jest czyje? Jego, czy wspólne?
    > Jak wspólne to założyć drugie indywidualne i wypłacić najlepiej jeszcze
    > dziś.

    Niestety jest jego, mama ma jedynie dyspozycję na wypadek śmierci.

    g a v ro n

  • 4. Data: 2003-04-08 12:11:04
    Od: g...@g...pl

    > Niestety jest jego, mama ma jedynie dyspozycję na wypadek śmierci.
    >
    > g a v ro n

    na wypadek śmierci powiadasz

  • 5. Data: 2003-04-09 13:11:56
    Temat: Odp: rozwód a konto bankowe , help...
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

    Użytkownik g a v r o n <i...@H...data.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b6u9pg$t8r$...@s...futuro.pl...
    > Niestety jest jego, mama ma jedynie dyspozycję na wypadek śmierci.

    teoretycznie :-) jesli mama przy rozwodzie wskaże na to konto przy podziale
    majątku może domagać się połowy kwoty do zwrotu jest to majątek wspólny
    małżonków...na wniosek mamy sąd zwroci sie do banku o wyciąg i powinien
    zobowiązać pozwanego do zwrotu należnej kwoty...

    Sandra