    From: "g a v r o n" <i...@H...data.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: rozwód a konto bankowe , help...
    Date: Tue, 8 Apr 2003 09:09:24 +0200

    Witajcie,

    Niestety będzie rozwód. Moja mama chce rozwieść się z moim ojcem. Z pewnych
    nieprzyjemnych względów wcale mnie to nie dziwi. Tak się składa, że ojciec
    ostro drinkuje i jest mocno agresywny. Będzie też miał sprawę karną
    niedługo. I byłoby ok gdyby nie pewien istotny problem. Jest konto bankowe z
    pieniędzmi zgromadzonymi w czasie trwania wspólnoty małżeńskiej. To
    pieniądze obojga rodziców. Boimy się, że gdy dojdzie do sprawy rozwodowej
    ojciec te pieniądze gdzieś wycofa i ukryje by sąd nie mógł brać ich pod
    uwagę podczas podziału majątku. Może też tak być, że do czasu rozwodu mocno
    je nadszarpnie (tak już się kiedyś zdażyło gdy kierował po pijanemu i rozbił
    samochód).

    W związku z tym pytanie do Was. Co zrobić by zabezpieczyć konto bankowe do
    chwili gdy sąd podejmie decyzję o podziale majątku? Jest numer, wiadomo ile
    tam jest pieniędzy. Czy sąd może wydać decyzję o zamrożeniu aktywów do
    chwili podziału majątku? Jak i kiedy wnioskować o to ?

    Z góry dzięki za pomoc.

    Pozdrawiam

    g a v r o n