  • 1. Data: 2005-01-03 10:57:50
    Temat: rozwiązanie umowy z art.55 KP do rozwiązania umowy przez pracodawce za wypowiedzeniem
    Od: "seba" <seb(wytnijcieto)pol@poczta.kazdywiecodalej.onet.pl>

    Witam.
    Czy pracownik może rozwiązać umowę o pracę korzystając z art.55 (pracodawca
    nie wypłaca w terminie wynagrodzeń, miesięczne opóźnienia), jeżeli wcześniej
    otrzymał rozwiązanie umowy o pracę przez pracodawcę za wypowiedzeniem?
    Proszę o podanie podstaw prawnych.
    Dziękuję.

    pracownik

  • 2. Data: 2005-01-03 23:11:14
    Od: ed<e...@w...pl>

    jesli masz wypowiedzenie od pracodawcy, to juz nie możesz złożyć go
    Ty. A jeśli chodzi o wynagrodzenia i problemy z ich wypłatą pozostaje
    Ci tylko Inspekcja Pracy i Sąd Pracy, albo najlepiej postarać się
    załatwić to jakoś polubownie. Zależy jaki to pracodawca i czy da się z
    nim dogadac o swoje. Jeśli masz problem z wyegzekwowaniem
    zaległych pensji, to musisz napisac i dostarczyć do firmy żądanie o
    natychmiastową wypłatę wynagrodzenia (kopie dokumentu i
    potwierdzenie, ze wysłałeś/dostarczyłeś musisz miec dla siebie)
    Dopiero wtedy, gdy pracodawca będzie nadal uchylał się od zapłaty
    możesz iść do sądu.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2005-01-04 19:42:34
    Od: "Sebastian T." <s...@p...onet.pl>

    witaj..
    a co sie dzieje w przypadku, gdy rozwiazalem z pracodawca umowe za
    wypowiedzeniem i w trakcie wypowiedzenia przychodze do pracy pijany?
    I odwrotnie... gdy pracodawca rozwiazal ze mna umowe za wypowiedzeniem i
    takze narusza powaznie KP niewyplacajac wynagrodzen w terminie?

    bede wdzieczny za odpowiedz wraz z poparciem w art. KP itp.

    dzieki.

  • 4. Data: 2005-01-04 23:57:33
    Od: kkk<e...@w...pl>

    mam niezły portal, więc moze tam znajdziesz coś dla siebie...
    http://prawopracy.fr.pl/12.php

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 5. Data: 2005-01-05 19:38:42
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik ed napisał(a) w wiadomości news:crcjei$hr$1@fargo.cgs.pl:
> [...]
    > potwierdzenie, ze wysłałeś/dostarczyłeś musisz miec dla siebie)
    > Dopiero wtedy, gdy pracodawca będzie nadal uchylał się od zapłaty

    Może, może złożyć nawet wypowiedzenie, z tym że umowa wygaśnie wcześniej niż
    jego wypowiedzenie.
    Ale i tak twoja odpowiedź była nie na temat, gdyż w autor postu miał na myśli
    rozwiązanie umowy *bez wypowiedzenia*. Może to oczywiście zrobić.

    --
    JOHNSON :)