  • 1. Data: 2008-01-11 08:11:47
    Temat: rozwiązanie spółki z o.o.
    Od: " " <c...@W...gazeta.pl>

    Witam serdecznie,

    Zastanawiam się jakie są procedury/poszczególne etapy, rozwiązywania
    istniejącej kilkanaście lat (nie aktywnej) spółki z o.o.? Chodzi mi
    konkretnie o możliwość przekształcenia jej we współwłasność osób fizycznych.
    Na kapitał spółki skłąda się działka 2 000 m i nieruchomość 180 m2.
    Z góry dziękuję za wszelkie informacje.

    Pozdrawiam,

    Ania

  • 2. Data: 2008-01-11 09:20:05
    Temat: Re: rozwiązanie spółki z o.o.
    Od: kauzyperda <l...@n...pl>

    c...@W...gazeta.pl pisze:
    > Witam serdecznie,
    >
    > Zastanawiam się jakie są procedury/poszczególne etapy, rozwiązywania
    > istniejącej kilkanaście lat (nie aktywnej) spółki z o.o.?

    KSH wymienia kilka przyczyn/mozliwosci, ale mozna np. podjac uchwale
    wspolnikow o rozwiazaniu spolki i ja zlikwidowac.

    Zobacz co umowa spolki mowi nt. mozliwosci rozwiazania spolki.

    (a spolka rozumiem zostala wpisana do KRS?)

    > Chodzi mi
    > konkretnie o możliwość przekształcenia jej we współwłasność osób fizycznych.

    Yyyy.... o co? ;-)
    Majatek spolki nalezy do niej, a udzialy do wspolnikow.

    > Na kapitał spółki skłąda się działka 2 000 m i nieruchomość 180 m2.
    > Z góry dziękuję za wszelkie informacje.

    No to raczej trzeba zlikwidowac spolke i podzielic miedzy wspolnikow
    majatek spolki.

    Nawet laikowi lektura KSH ("Rozwiązanie i likwidacja spółki" - art.
    270-290) moze nieco rozjasni.

    --
    pozdr
    luck