  • 1. Data: 2008-01-10 21:58:33
    Temat: prywatna windykacja, wezwanie do zaplaty
    Od: Albin <a...@p...onet.pl>

    Dzien Dobry

    Bardzo prosze o rade w ponizszej sprawie...

    W roku 2000 uczeszczalem do prywatnej uczelni Wyższa Szkoła
    Ekonomiczno Informatyczna w Warszawie przy ul. Stokłosy. Podpisałem
    regulamin uczelni o terminowym placeniu czesnego pod rygorem , ktorego
    nie pamietam prawdopodobnei skreslenia z listy studentow. W semestrze
    2 sam zrezygnowalem ze szkoly w formalny sposob jednakze nie placac za
    kilka miesiecy , bylo to wtedy okolo 1000zl.Odchodzac ze szkoly
    zwrocilem sie o wydanie mojej matury.Szkola odmowila wydania z uwagi
    na brak wplaty. Pomyslaem a trzymajcie sobie mam Odpis.

    W roku 2007 w grudniu przychodzi monit zwyklym listem wrzuconym do
    skrzynki od prywatnej firmy windykacyjnej KGPN doradztwo finasowe
    Marcin Kalisz ul.Tytoniowa 20 , ze mam im zaplacic w ciagu 3 dni 3 tys
    zl :) za tamten dlug plus odsetki za zwloke plus ich doliczenia.
    Zbagatelizowalem sprawe. Po tygodniu przyszedl 2 list b podobny ,
    wtedy sie wkurzylem i zadzwonilem do nich. Poprosilem aby sprawe
    natychmiast skierowali do sadu, zeby nie przysylali mi zadnych pism,
    bo nie musze ich w ogole czytac, oraz zeby nie dolicali mi zadnych
    wirtualnych dlugow, i najawzniejsze ze szkola nie upominala sie przez
    7 lub 8 lat a tu nagle Firma windykacyjan wykupila moje dane i
    zawracaja dupe .Pan odpowiedzial ze zadko sie zdarza aby dluznik sam
    chcial szybko sprawe skierowac do sadu, kiedy spalce dug?.

    Dzis dostalem ponownie list od winykacji , ktorego nie otworzylem i
    zanioslem na poczte jako zwrot .

    Moje pytania:

    co moga mi zrobic?
    jak zakonczyc sprawe?

    Oczywiscie placic nie zamierzam , aktualnie figuruje w KRD za bilet
    PKP

    dziekuje z gory za wszelkie sugestie

  • 2. Data: 2008-01-10 22:07:17
    Temat: Re: prywatna windykacja, wezwanie do zaplaty
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Albin napisał(a):

    > co moga mi zrobic?

    Pisać, prosić i pozwać.

    > jak zakonczyc sprawe?

    Jeśli dług istnieje faktycznie, to - choć jest przedawniony być może
    - nie możesz zabronić komuś próbowania jego odzyskania.

    Jeśli długu nie ma - pozew o stwierdzenie nieistnienia zobowiązania.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-01-10 23:12:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Albin pisze:

    > kilka miesiecy , bylo to wtedy okolo 1000zl.Odchodzac ze szkoly
    > zwrocilem sie o wydanie mojej matury.Szkola odmowila wydania z uwagi
    > na brak wplaty.

    I w tym momencie popełnili przestępstwo: Art. 276 KK

    [ciach]

    > Moje pytania:
    >
    > co moga mi zrobic?

    Skoczyć.

    > jak zakonczyc sprawe?

    Zainstaluj sobie kominek - będziesz miał darmową rozpałkę ;)

    Gdyby było jakieś pismo z sądu - trzeba tylko wnieść sprzeciw z powodu
    przedawnienia należności.

    A od owej szkoły zażądaj zwrotu dokumentów.

    Aha: wszelkie rozmowy należy nagrywać i nie ma obowiązku informowania o
    nagrywaniu ;->

  • 4. Data: 2008-01-11 00:48:00
    Od: "m5c" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Albin" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    g.googlegroups.com...
    Dzien Dobry

[...]
    ----------------
    Prawidłowo.

[...]
    Błąd.

    Dzis dostalem ponownie list od winykacji , ktorego nie otworzylem i
    zanioslem na poczte jako zwrot .
    ----------------
    Kolejny błąd, ale w porównaniu z poprzednim już mniej istotny.
    Windykator kupuje długi z nadzieją na ich odzyskanie. Ma na to ograniczone
    środki i nie bedzie ich marnował jeśli uzna odzyskanie długu za
    beznadziejne. Trzeba go tylko o tym przekonać, najlepiej udając trupa.
    Zrezygnuje po kilkakrotnym wysłaniu "ostatecznych ostrzeżeń".

  • 5. Data: 2008-01-11 09:56:56
    Od: Juzek Kocimientka <k...@i...pl>

    m5c pisze:

> [...]
    > za beznadziejne. Trzeba go tylko o tym przekonać, najlepiej udając
    > trupa. Zrezygnuje po kilkakrotnym wysłaniu "ostatecznych ostrzeżeń".

    Dawno temu zrezygnowałem z usług TPSA w sposób formalny - mam kopię
    rezygnacji z pieczątką TPSA. TPSA zgubiła/zjadła/zakopała/whatever swoją
    kopię i niewzruszona świadczyła usługi. Mnie w tym czasie nie było w
    kraju. Po powrocie od wynajmującego moje mieszkanie dostałem stos listów
    od Kruka. Przychodzą do dzisiaj (czyli już prawie 2 lata), mniej więcej
    2 razy w miesiącu. Miałem już dwie oferty świąteczne (raz propozycja
    redukcji o połowę - promocja Wielkanoc, raz o odsetki - promocja Boże
    Narodzenie), trzy razy moją sprawę przejmował detektyw, kilka razy list
    miał być tym ostatnim (a następny krok to już sąd), raz dostałem ksero z
    jakiejś gazety gdzie Kruk wystawiał na sprzedaż rzeczy zabrane wstrętnym
    dłużnikom. Nie wygląda jakby mieli zrezygnować a raczej jakby ich to
    bawiło :) Mnie bawi a za tą zabawę płacą oni choć niewiele. No skoro
    lubią :D

  • 6. Data: 2008-01-11 11:26:52
    Od: "sotb" <s...@n...netu>

    > I w tym momencie popełnili przestępstwo: Art. 276 KK

    Inny przypadek.
    Osoba zrezygnowała ze studiów (zaocznych). Listem poleconym poinformowała
    uczelnię o rezygnacji ze studiów oraz poprosiła o przesłanie dokumentów na
    adres zamieszkania. Po dwóch miesiącach uczelnia przysyła info o skreśleniu
    z listy studentów. Jednocześnie dzwonią pod nr kontaktowy studenta i
    informują, że musi przelecieć się po mieście żeby zebrać podpisy na
    obiegówce i nie mogą wydać dokumentów bez tego.
    Mają prawo? Mogą przecież sami przelecieć się z obiegówką.

    SOTB

  • 7. Data: 2008-01-12 14:08:28
    Od: "krzymek" <krzymek_WYTNIJ_@_WYTNIJ_terramail.pl>

    > Jeśli długu nie ma - pozew o stwierdzenie nieistnienia zobowiązania.

    Ja również chodziłem do tej samej szkoły i skonczyłem ją 1,5 roku temu,
    tydzień temu dostałem taki sam list jak Albin. Monit - Wezwanie do zapłaty
    na kwotę 1850zł płatne w ciągu 3 dni.
    Dziś byłem w szkole wyjaśnić sprawę, bo wiem że nie miałem żadnych
    zaległości płatniczych.
    Otrzymałem pismo (gotowy wzór) że nie mam zaległości finansowych wobec WSE-I
    oraz wycofuja sprawę z KGPN.
    http://62.121.103.177/wsei/pismo.jpg
    http://62.121.103.177/wsei/wsei.jpg

    Czy szkoła miała prawo przekazac moje dane osobowe do windykatora ?
    Czy mogę w związku z tym wyciągnąc jakiekolwiek konsekwencje od szkoły ?
    Czy mogę zgłosić sprawe do giodo ?
    --
    ---==[ krzymek ]==---