  • 1. Data: 2008-01-10 21:56:42
    Temat: Sprzedaz mieszkania za 1/5 ceny rynkowej
    Od: "Andrzej" <a...@p...onet.pl>

    Załóżmy że pan x jest czlowiek zamoznym, wlascicielem wielu nieruchomosci.
    Pan y jest jego przyjacielem od dawna. Pan x chce pomoc biednego pana y
    ktory ma juz 40-pare lat, zone, dwojke dzieci, ktorzy mieszkaja u rodzicow
    sprzedajac mu jedno z nieuzywanych mieszkan za symboliczna oplata tj. 20%
    ceny rynkowej takiego mieszkania. Jak taka sytuacja jest widziana wobec
    prawa, notariusza, us itp.?

  • 2. Data: 2008-01-10 22:30:21
    Temat: Re: Sprzedaz mieszkania za 1/5 ceny rynkowej
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Andrzej pisze:

    > Jak taka sytuacja jest widziana wobec prawa, notariusza, us itp.?

    US skarbowego w zasadzie nie obchodzi za ile sprzedajesz. Podatek mogą
    ci naliczyć od cent rynkowej. A poza tym możesz co do zasady sprzedać za
    ile chcesz, bez dalszych konsekwencji.

    --
    @2008 Johnson

    "Koniec świata się zbliża ..."

  • 3. Data: 2008-01-10 23:10:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Urząd skarbowy z jednej strony może opłatę skarbową naliczyć od ceny
    rynkowej, a drugiej uznać, ze pozostałe 80% jest darowizną, wobec czego
    trzeba zapłacić stosowny podatek.

  • 4. Data: 2008-01-10 23:14:07
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Andrzej pisze:
> [...]
    > sprzedajac mu jedno z nieuzywanych mieszkan za symboliczna oplata tj. 20%
    > ceny rynkowej takiego mieszkania. Jak taka sytuacja jest widziana wobec

    Sprzedaż możesz za dowolną cenę. Tylko zwróć uwagę, że w wielu
    przypadkach związanych z podatkami podstawą opodatkowania jest wartość
    (rynkowa) a nie cena zakupu.

  • 5. Data: 2008-01-10 23:52:04
    Od: "Andrzej" <a...@p...onet.pl>

    > Urząd skarbowy z jednej strony może opłatę skarbową naliczyć od ceny
    > rynkowej, a drugiej uznać, ze pozostałe 80% jest darowizną, wobec czego
    > trzeba zapłacić stosowny podatek.

    Dzieki. A ile wynosi taka oplata skarbowa i ile podatek od darwizny w
    przypadku kwot zwiazanych z nieruchomosciami? interesuje mnie jak dwie
    strony finansowo za te sytuacje beda odpowiadac.