  • 1. Data: 2009-03-24 07:30:35
    Temat: rejestrowanie video obrad Rady Miejskiej
    Od: Michał_Sz <s...@p...onet.pl>

    Witam !

    Po rozmowie z przewodniczącym rady gdzie zapytałem o możliwość
    rejestrowania video posiedzeń, ponieważ mieszkańcy chcą oglądać
    posiedzenia rady w dowolnej im chwili, najlepiej przez internet, oraz
    zobaczyć archiwalne posiedzenia.
    W związku z trym że spotkałem się z dziwnym oburzeniem że to nie jest
    nikomu potrzebne i będzie tylko służyło do oczerniania rady itp.
    Był oburzony kto z taką propozycją wyszedł aby rejestrować.
    Spodziewałem się raczej odpowiedzi że podejmie temat na najbliższym
    spotkaniu rady i przedyskutują, a tu masz wypowiedział się za całą radę
    i dał do zrozumienia że nie ma co drążyć tematu bo to nikomu nie jest
    potrzebne.
    Wiem że takie rejestracje to norma dzisiaj i sporo miast oferuje archiwa
    z posiedzeń rady miast.
    Teraz moje pytanie, jak to od strony prawnej wygląda czy Rada Miasta
    może zabronić rejestracji, czy ma może obowiązek i powinna przeznaczyć
    jakieś środki na ten cel. Proszę o opinie na ten temat.

    Michał Sz.

  • 2. Data: 2009-03-24 09:11:20
    Temat: Re: rejestrowanie video obrad Rady Miejskiej
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    Michał_Sz wyskrobał(a):
> [...]
    > nikomu potrzebne i będzie tylko służyło do oczerniania rady itp.
    > Był oburzony kto z taką propozycją wyszedł aby rejestrować.

    Typowe... Jak ludzie zobaczą z pierwszej ręki to będzie to oczernianie. Jak
    sobie będą plotkować o tym co "szwagier kuzyna słyszał o posiedzeniu rady"
    to będzie to rzetelna informacja. Paranoja!

> [...]
    > może zabronić rejestracji, czy ma może obowiązek i powinna przeznaczyć
    > jakieś środki na ten cel. Proszę o opinie na ten temat.

    Twoim przyjacielem jest ustawa o dostępie do informacji publicznej, art.
    18-20. Można rejestrować i transmitować posiedzenia rady miasta, o ile jest
    taka potrzeba. Potrzeba rozumiem, że jest, skoro macie poparcie jakiejś tam
    (znacznej) liczby mieszkańców. Rada gminy nie może odmówić, a jeżeli to
    zrobi, to macie mnóstwo środków, żeby ją do tego zmusić. Daj znać jak to
    przebiega. Jak się będą stawiać (a nie mają podstaw), to utrzemy im nosa.

    --
    .B:artek.

  • 3. Data: 2009-03-24 10:47:10
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Teraz moje pytanie, jak to od strony prawnej wygląda czy Rada Miasta może
    > zabronić rejestracji, czy ma może obowiązek i powinna przeznaczyć jakieś
    > środki na ten cel. Proszę o opinie na ten temat.

    Nie może, ale też środków nie musi Ci żadnych przeznaczać. Poprostu
    wchodzisz i rejestrujesz. Jak zaczynają podskakiwać to rejestrujesz dalej,
    jak Cię próbują siłą wyrzucić to stawiasz czynny opór jeśli zachodzi taka
    potrzeba.

    *