  • 1. Data: 2002-10-06 16:51:38
    Temat: rejestrcja auta
    Od: "jacek" <k...@p...onet.pl>

    witam
    po zakupie samochodu przerejstrowuje go i wychodząc z urzedu komunikacji mam
    juz inne tablice rejestracjne, a ubezpieczenie OC od poprzedniego własiciela
    na stare numery rejestracyjne , czy ubezpieczenie OC może być wykorzystywane
    na dojazd od wyjscia z urzedu komunikacji np. do PZU aby zrobic nowe
    ubezpieczenie , czy mogę jezdzic na tym ubezpieczeniu nawet 30 dni

  • 2. Data: 2002-10-06 17:26:30
    Temat: Re: rejestrcja auta
    Od: "Joanna Bałuszek" <j...@b...pl>

    witam,

> [...]
    > na dojazd od wyjscia z urzedu komunikacji np. do PZU aby zrobic nowe
    > ubezpieczenie , czy mogę jezdzic na tym ubezpieczeniu nawet 30 dni

    nie. ubezpieczenie na poprzedniego wlasciciela jest wazne przez 30 dni od
    podpisania umowy jednak nie dluzej niz:
    - do momentu przerejestrowania samochodu (czyli do momentu kiedy nie
    zmienisz dowodu i tablic)
    - do momentu w ktorym sie ubezpieczenie konczy (jesli kupiles auto np
    1.10.02 a OC jest do 15.10.01. to 16.10 juz nie masz ubezpieczenia pomimo
    tego ze nie minelo "Twoje" trzydziesci dni).

    W Krakowie jakis rok temu spotkalam sie z praktyka ze pod magistratem pary
    policjant plus straznik miejski ochoczo zatrzymywaly i wypisywaly mandaty za
    "niemanie" OC wszytskim ktorzy po wyjsciu z urzedu zakladali nowe tablice i
    usilowali odjechac w kierunku ubezpieczalni.

    pzdr
    aska

  • 3. Data: 2002-10-07 12:26:06
    Od: "\\/\\/aldek__" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jacek" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    | na dojazd od wyjscia z urzedu komunikacji np. do PZU aby zrobic nowe
    | ubezpieczenie , czy mogę jezdzic na tym ubezpieczeniu nawet 30 dni

    Sprawa nie jest jednoznaczna, ponieważ ROZPORZĄDZENIE
    MINISTRA FINANSÓW z dnia 24. marca 2000 r. w sprawie ogólnych
    warunków obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności
    cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych za szkody
    powstałe w związku z ruchem tych pojazdów.
    (Dz. U. nr 26 poz. 310 z dnia 10 kwietnia 2000 r.), mówi:

    § 8. 1. Posiadacz pojazdu jest obowiązany zawrzeć umowę ubezpieczenia
    OC:
    1) najpóźniej w dniu rejestracji pojazdu podlegającego rejestracji,
    [...]

    Nie można więc zarzucić niedopełnienia obowiązku ubezpieczenia
    w dniu rejestracji posiadaczowi/kierującemu w drodze z UR do
    ubezpieczyciela,
    _ale_ przecież porusza się on bez ważnego ubezpieczenia, wobec:

    § 5. Kierujący pojazdem jest obowiązany na żądanie organów
    uprawnionych lub obowiązanych do przeprowadzania kontroli
    okazać dokument potwierdzający zawarcie umowy ubezpieczenia OC
    ważnej w dniu kontroli lub dokument stwierdzający opłacenie
    składki tego ubezpieczenia za okres obejmujący datę kontroli.

    ww. rozporządzenia :-)))
    IMHO kierujący będzie zobowiązany do pokrycia wszelkich szkód
    (w rozumieniu Rozporządzenia) wyrządzonych w czasie
    od przerejestrowania do zawarcia umowy ubezpieczenia -
    _we_własnym_zakresie_.
    Nawet, jeśli uniknie kary za "nie manie" polisy (duch, a nie
    litera prawa), musi mieć świadomość podejmowanego ryzyka.
    Pozdrawiam -
    Waldek