  • 1. Data: 2002-10-06 13:37:14
    Temat: komisja lekarska w ZUS
    Od: "krzyh" <k...@e...pl>

    Witam ponownie!
    Jakie sa procedury wykonywania badan przez komisje lekarska w ZUS.
    Bylem ostatnio na takiej komisji, przynioslem papiery dotyczace choroby z
    ktorych jasno wynika moja choroba.
    Na komisji byla jedna lekarka ktora zapytala mnie co mi dolega, osluchala,
    obejrzala kregoslup i tyle!
    Czy to wystarcza???
    Wydala dla mnie nie kozystna opinie :(
    Jakie badania powinna wykonac?
    Czy sa opisane przez jakis przepis procedury wykonywania takich badan?
    Prosz o pomoc gdyz sprawa niedlugo trafi do SADu, gdyz ZUS co krok ma do
    mnie stosunek "olewajacy".
    Albo nie odpowiadaja na pisma albo po kilku miesiacach i moich wezwaniach do
    wydania decyzji.
    Ile mozna to ciaganac.

    Dziekuje za wszelka pomoc w tej sprawie
    Krzysiek

  • 2. Data: 2002-10-06 15:16:58
    Temat: Re: komisja lekarska w ZUS
    Od: "Serwiz" <r...@g...pl>

    Użytkownik "krzyh" <k...@e...pl> napisał w wiadomości:
> [...]
    > Czy sa opisane przez jakis przepis procedury wykonywania takich badan?
    > Prosz o pomoc gdyz sprawa niedlugo trafi do SADu, gdyz ZUS co krok ma do

    Jeśli komisja lekarska w ZUS wydała dla Ciebie opinię nie korzystną to
    jedyną mozliwością jest odwołanie się do Sądu Okręgowego - Wydział Pracy i
    Ubezpieczeń Społecznych. Tam zostanie przeprowadzona ponowna komisja
    lekarska, jesli będą wymagane dodatkowe badania to zostaniesz na nie
    skierowany.

    Serwiz

  • 3. Data: 2002-10-07 05:35:15
    Od: "Daniel_J" <d...@o...pl>

    Chyba nie ma się nad czym zastanawiać. Ja, jak tylko otrzymam od ZUS-u
    pisemną odpowiedź, (bo jak na razie mam tylko ustną informację) odrazu
    odwołuję się do Sądu. Czytaj mój post z 2.10 z godz. 11:02

  • 4. Data: 2002-10-07 15:07:29
    Od: "xxxxxxxxxxx" <b...@N...gazeta.pl>

  • 5. Data: 2002-10-07 15:32:31
    Od: "berna kmiecik" <b...@N...gazeta.pl>

    Witam!
    Informacje udzielone przez poprzedników są tylko częściowo
    prawidłowe ,dlatego wyjasniam kolejno:
    1/obecnie w ZUS nie funkcjonuje pojęcie komisji lekarskiej(dawne
    okreslenie).Wnioskodawcy ubiegajacy sie o świadczenie rentowe badani są
    przez lekarza orzecznika ZUS /jednoosobowo/,który po badaniu
    przedmiotowym /człowieka ubiegajacego się o rentę /oraz zapoznaniu się z jego
    dokumentacją medyczna wydaje stosowne orzeczenie uznajace tą osobę za zdolna
    do pracy lub całkowicie/częściowo niezdolną .Orzeczenie to jest
    NIEZASKARŻALNE.Odwołanie można złozyć dopiero od decyzji ZUS wydanej z
    uwzględnieniem tegoż orzeczenia.Pouczenie o terminie i środkach odwoławczych
    zawiera decyzja.
    2/Po złozeniu odwołania O/ZUS ma możliwość zweryfikowania wydanej decyzji we
    własnym zakresie ale zwykle tego nie robi i kieruje odwołanie do właściwego
    Sądu Okręgowego -Wydział Pracy i ubezpieczeń Społecznych.
    3/W postępowaniu sądowym Sąd do oceny stanu zdrowia odwołujacego się powołuje
    zespół biegłych lekarzy sadowych wybranych specialności.Biegli wydają po
    przeprowadzeniu badania opinię o zdolności odwołujacego się do zatrudnienia.
    Do wydanej opinii strony /ubezpieczony lub ZUS/ mogą wnieść zarzuty.
    Dopiero po ich wyjaśnieniu, następuje w oparciu o opinnię biegłych ,wydanie
    wyroku przez Sąd.

    KOńcząc życzę cierpliwości ,poniewaz postępowanie odwoławcze sadowe trwa
    kilka miesięcy ale dla wielu odwołujacych sie osób skutkuje zmiana decyzji
    O/ZUS.Acha ,jeszcze jedno postępowanie jest bezpłatne. Pozdrawiam i życzę
    powodzenia.