  • 1. Data: 2008-07-06 19:47:54
    Temat: pytanie o testament-jak to zrobic?
    Od: "siliana" <t...@o...pl>

    w przypadku bezdzietnego malzenstwa, polowe wartosci np. mieszkania po
    smierci malzonka, zgodnie z prawem spadkowym otrzymuje rodzina zmarlego
    malzonka, czyli rodzice i rodzenstwo, prawda? a jesli ja chcialabym
    zabezpieczyc interesy mojego meza i zrobic tak, zeby nie mial klopotow
    finansowych po mojej smierci, to jak to zrobic? domyslam sie, ze powinnam
    spisac testament u notariusza. ale przynajmniej z filmow wiem, ze pazerna
    rodzina czesto chce podwazyc taki testament. jak tego uniknac? czy koszt
    testamentu zalezy od wartosci przepisanej rzeczy? czy to droga sprawa?

  • 2. Data: 2008-07-06 20:06:49
    Temat: Re: pytanie o testament-jak to zrobic?
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

> [...]
    > rodzina czesto chce podwazyc taki testament. jak tego uniknac? czy koszt
    > testamentu zalezy od wartosci przepisanej rzeczy? czy to droga sprawa?

    Opłata za sporządzenie testamentu w formie aktu notarialnego jest stała -
    chyba 50zł. Ale taka forma, w stosunku do testamentu spisanego
    własnoręcznie, utrudnia tylko podważanie testamentu jako pisanego pod
    przymusem, w stanie nieświadomości, podpisanego podstępem itp. Jeśli chcesz
    z kolei mieć gwarancję, że twój testament dobrze odwierciedli twoją wolę, to
    potrzebujesz również pomocy adwokata. A tu cena może być już znacznie
    większa.

  • 3. Data: 2008-07-06 20:10:39
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    William pisze:

    > już znacznie większa.

    Litości. Adwokat do takiej sprawy to czyste marnotrawstwo. Notariusz pomoże.
    A w sumie wystarczy napisać: "do całości spadku powołuje męża X.Y". I co
    mógłby tu dodać adwokat ??

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 4. Data: 2008-07-06 20:16:33
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    > Litości. Adwokat do takiej sprawy to czyste marnotrawstwo. Notariusz
    > pomoże.
    > A w sumie wystarczy napisać: "do całości spadku powołuje męża X.Y". I co
    > mógłby tu dodać adwokat ??

    Np. zapytać czy nie trzeba kogoś pozbawić prawa do zachowku o co natotariusz
    nie zapyta.

  • 5. Data: 2008-07-06 20:19:16
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    William pisze:

    > Np. zapytać czy nie trzeba kogoś pozbawić prawa do zachowku o co
    > natotariusz nie zapyta.

    Skąd wiesz?? Ja myślę że spyta. A nawet jeśli to jego można spytać.
    No chyba że adwokat ma wymyślić ten nieistniejący powód do tego.

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 6. Data: 2008-07-06 20:37:05
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    siliana wrote:
    > w przypadku bezdzietnego malzenstwa, polowe wartosci np. mieszkania po
    > smierci malzonka, zgodnie z prawem spadkowym otrzymuje rodzina zmarlego
    > malzonka, czyli rodzice i rodzenstwo, prawda?
    tak
> [...]
    > rodzina czesto chce podwazyc taki testament. jak tego uniknac? czy koszt
    > testamentu zalezy od wartosci przepisanej rzeczy? czy to droga sprawa?

    pierwszy z brzegu notariusz zrobi wszystko za ciebie.
    Po prostu zadzwoń do kancelarii, powiedz, że chcesz spisać testament i
    umów się na wizytę. O resztę się nie martw.

  • 7. Data: 2008-07-06 20:57:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    William pisze:

    > Np. zapytać czy nie trzeba kogoś pozbawić prawa do zachowku o co
    > natotariusz nie zapyta.

    A jak chcesz to zrobić (tzn. pozbawić prawa do zachowku)?

    Niby można wydziedziczyć, ale to da się podważyć wykazując brak rażącej
    niewdzięczności.

  • 8. Data: 2008-07-06 21:29:02
    Od: Jurek W <j...@k...chip.pl>

    siliana pisze:

    Formy testamentu są różne, odsyłam do kodeksu cywilnego. Niezależnie od
    formy testamentu i tak sąd musi stwierdzić nabycie spadku. Spadkodawca
    może swoim majątkiem poprzez testament rozporządzić w sposób, który on
    uzna za słuszny, jednak w spadkobiercy ustawowi maja prawo dochodzenia
    zachowku od spadkobiercy testamentowego.

    Jurek W

  • 9. Data: 2008-07-06 22:30:25
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Np. notarialnym zrzeczeniem się dziedziczenia przez rodziców małżonki.
    JaC

    -----

  • 10. Data: 2008-07-07 15:34:56
    Od: Jurek W <j...@k...chip.pl>

    666 pisze:
    > Np. notarialnym zrzeczeniem się dziedziczenia przez rodziców małżonki.
    > JaC
    A czy zgodzą sie na to?

    Jurek W