  • 1. Data: 2008-07-06 15:15:46
    Temat: skarbnik w ngo
    Od: kondi <k...@g...pl>

    witam,

    swojego czasu zostalem skarbnikiem w ngo. troche sie zaczelo tam dziac
    dziwnie i postanowilem zrezygnowac z tego stanowiska, jak rowniez
    czlonkostwa w tym ngo. czy mozecie mi doradzic co powinienem dostac od
    prezesa stowarzyszenia, zeby potem nie ciagano mnie po sadach? jakis czsa
    temu dostalismy jako ngo dotacje dosc duza, o ktorej ja jako skarbnik
    dowiedzialem sie zupelnie przypadkiem, kiedy zostalo z niej juz tylko 30%
    (prezes stowarzyszenia trzyma wszystkie rachunki, wyciagi przychodza na
    jego adres, on daje wszystko od razu do biura rachunkowego, wiec zupelnie
    nie mam dostepu do danych) wiem, ze dalem ciala i to mocno, bo zbyt
    zaufalem znajomemu, ale nie mialem wczesniej podstaw do zakladania takej
    sytuacji.

    jak moge zakonczyc sytuacje, zeby miec swiety spokoj?

  • 2. Data: 2008-07-06 22:06:15
    Temat: Re: skarbnik w ngo
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Uzytkownik "kondi" <k...@g...pl> napisal w wiadomosci

    Co to jest "ngo"?

    Ale co do samej zasady, to ja bym na twoim miejscu powiadomil o sytuacji
    pisemnie Przewodniczacego Komisji rewizyjnej jednoczesnie skladajac
    dymisje. Choc nasuwa sie kilka niewygodnych pytan. Kto zrobil sprawozdanie
    finansowe i na jakiej podstawie? W jaki sposób wydatkowano 70% dotacji,
    skoro nie bylo uchwal zarzadu - a moze byly, tylko Ciebie nie bylo na tych
    zebraniach?

  • 3. Data: 2008-07-07 05:18:05
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 07 lipiec 2008 00:06
    (autor Robert Tomasik
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g4rghm$407$1@nemesis.news.neostrada.pl>):

    > Co to jest "ngo"?

    Organizacja pozarządowa. Non Goverment Organization.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Organizacja_pozarządowa

    --
    Tristan

  • 4. Data: 2008-07-07 05:19:18
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 07 lipiec 2008 00:06
> [...]

    Organizacja pozarządowa.

  • 5. Data: 2008-07-07 07:10:50
    Od: kondi <k...@g...pl>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > skoro nie bylo uchwal zarzadu - a moze byly, tylko Ciebie nie bylo na tych

    przewodniczacy komisji rewizyjnej jest z prezesem na urlopie (za pieniadze
    stowarzyszenia),

    chce zlozyc dymisje, ale chodzi mi o to jak powinienem to zrobic, zeby miec
    pewnosc, ze zakoncze wspolprace z tymi ludzmi i nikt nie bedzie mnie nigdy
    potem ciagal za to po sadach

  • 6. Data: 2008-07-07 16:09:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "kondi" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

    > przewodniczacy komisji rewizyjnej jest z prezesem na urlopie (za
    > pieniadze
    > stowarzyszenia),

    To co z tego. Wyślij mu pismem poleconym.

> [...]
    > miec
    > pewnosc, ze zakoncze wspolprace z tymi ludzmi i nikt nie bedzie mnie

    Na piśmie, koniecznie na piśmie. Z tym, ze ponosisz odpowiedzialność za
    okres, w którym byłeś skarbnikiem.

  • 7. Data: 2008-07-07 16:38:20
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Każda organizacja ma jakiś organ nadzorujący (minister, wojewoda, prezydent miasta?)
    lub sąd rejestrowy.
    JaC

    -----