  • 1. Data: 2007-10-02 05:23:34
    Temat: pytanie o sprzedaz
    Od: "bartek" <f...@w...pl>

    witam, jesli znalazlem cene na internecie interesujacaego mnie sprzetu duzo
    tansza od cen w innych po czym zlozylem na to zamowienie + potwierdzilem
    to sprzedajacy ma obowiazek mi to wyslac?????? pomimo ze cena jest zanizona
    (byc moze mylna) ?

    w regulaminie znalazlem taki zapis
    "Informacje znajdujące się na stronach internetowych sklepu Positivo.pl nie
    stanowią oferty handlowej w rozumieniu Kodeksu Cywilnego. Umowa
    kupna-sprzedaży następuje podczas pisemnego potwierdzenia odbioru towaru
    przez Klienta na liście przewozowym przesyłki."

    tzn ze moze sie wycofac ze sprzedazy ?

  • 2. Data: 2007-10-02 06:48:22
    Temat: Re: pytanie o sprzedaz
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "bartek" <f...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kupna-sprzedaży następuje podczas pisemnego potwierdzenia odbioru towaru
    > przez Klienta na liście przewozowym przesyłki."

    witam

    sklepy internetowe najczęściej stosuja takie chwyty, ale jest to, w mojej
    ocenie, niedozwolone; w ten sposób praktycznie żadna umowa może nie dojść do
    skutku, nawet taka, gdy sam z własnej woli skorzystałeś z mozliwości zapłaty
    ceny przelewem lub karta, jako konsument zawierający umowe na odległość;
    logiczne być może to jest wówczas, gdy płacisz przy odbiorze towaru;
    masz też art.6, 7, 10, 11 i 12 ustawy o ochronie niektórych praw
    konsumentów; analizując je kompleksowo dochodzę do wniosku, można się nie
    zgodzić z nim, że do zawarcia umowy dochodzi wówczas, gdy po złożeniu
    zamówienia, otrzymujesz potwierdzenie przyjęcia zamówienia, czyli inaczej
    ofertę zawarcia umowy; następnie zapewne jest link, za pomoca którego
    potwierdzasz umowę i według następuje wtedy jej zawarcie definitywne,
    albowiem na skutek twego potwierdzenia sklep przystępuje do realizacji
    świadczenia i musi je wykonać nie później niż w ciągu 30 dni od złożenia
    przez konsumenta oświadczenia woli o zawarciu umowy;
    zgoda, cennik na stronie internetowej można nie traktować jako oferty
    sprzedaży, jednakże w mojej ocenie należy iść trochę z duchem czasu i
    rozwoju techniki i podciągnąć przepis art.543kc, traktujący o uznawaniu
    wystawienia rzeczy na widok publiczny z oznaczeniem ceny jako ofertę
    sprzedaży, pod sprzedaż internetową - jest towar (zdjęcie), jest cena; poza
    tym masz też art.9 ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów, gdzie mamy
    do czynienia z infomacją handlową skierowana do konsumenta jeszcze przed
    zawarciem umowy - taką informację zawiera potwierdzenie przyjęcia zamówienia
    (wiem, bo sam korzystam z wielu sklepów, księgarni internetowych);

    oczywiście powyższe uwagi dotyczą umów zawieranych na odległość, gdzie po
    stronie sprzedawcy jest przedsiębiorca (sklep internetowy) a po stronie
    kupującego - konsument;

    poza tym sprawdź dokładniej regulamin sklepu - większośc z nich wprowadza
    postanowienia dotyczące konsumenta odnośnie związania ceną w chwili złożenia
    zamówienia; zresztą to by było poważne przegięcie zasad handlowych, gdyby o
    ostatecznej cenie decydował wyłącznie sprzedawca (klauzula abuzywna -
    art.385[3] pkt 8 kc) i to dopiero po odebraniu przesyłki przez konsumenta;
    konsument musi wiedzieć, jaka jest cena ostateczna produktu i jego
    właściwości w chwili składania zamówienia, jeszcze przed zawarciem umowy,
    chyba że sklep zamiast potwierdzenia wyśle stosowne oświadczenie, że cena
    podana na stronie była błędna a prawidłowa jest taka .... - jeżeli
    odpowiada, prosimy złożyć ponownie zamówienie; taka winna być poprawna
    procedura;

    pzdr

  • 3. Data: 2007-10-02 07:12:23
    Od: "bartek" <f...@w...pl>

    dziekuje za wyczerpujaca odpowiedz lecz pani ze sklepu dzis do mnie dzwonila
    i mowi ze to byl problem z cennikiem u dostawcy i ich sklep narzucil sama
    marze i dlatego taka niska cena, mowi zebym powolal sie na to zamowienie
    przy nastepnym a bede mial uwzgledniony rabat...Powoluje sie na czesc
    regulaminu:

    "Mimo dołożenia wszelkich starań odnośnie prezentowanej oferty (dostępność,
    ceny), Positivo.pl zastrzega sobie prawo do realizacji oraz wysyłki
    produktów tylko dla zamówień potwierdzonych przez pracownika sklepu
    Positivo.pl. Potwierdzenie polega na:

    3.4.1 Sprawdzeniu dostępności oraz cen produktu u dostawcy (-ów) sklepu. Tym
    samym, Positivo.pl zastrzega sobie prawo odmowy realizacji zamówienia w
    przypadku braku zamawianego produktu bądź zmiany ceny u dostawcy z przyczyn
    niezależnych od Positivo.pl (z zastrzeżeniem opisanym w pkt. 2.14
    niniejszego regulaminu). O każdym z powyższych faktów, Zamawiający będzie
    niezwłocznie powiadomiony (droga telefoniczną lub e-mailową).

    3.4.2. Telefonicznym lub e-mailowym potwierdzeniu realizacji i wysyłki
    zamówienia przez pracownika Positivo.pl. Takie zamówienie otrzymuje wówczas
    status: w trakcie realizacji. Informacja o tym statusie zamówienia jest
    dostępna wyłącznie dla osób, które zarejestrowały się w Klubie Pozytywnego
    Klienta i złożyły zamówienie będąc zalogowanymi na swoje konto. W przypadku
    osób, które nie zarejestrowały się i / lub nie zalogowały na swoje konto
    podczas składania zamówienia, wysyłana jest informacja o tym, iż zamówienie
    zostało przekazane do rozpatrzenia przez pracownika sklepu. Jeżeli nie ma
    żadnego problemu z realizacją zamówienia, Zamawiający otrzymuje informację o
    wysyłce towaru.

    3.5. W przypadku, gdy została uregulowana płatność za złożone zamówienie
    (płatność z góry przelewem, elektroniczny przelew bankowy, karta płatnicza,
    płatność Moneybookers), a z przyczyn niezależnych od sklepu zamawiany towar
    nie jest dostępny u dostawcy bądź jego cena uległa zmianie przed
    potwierdzeniem zamówienia opisanym w pkt.3.4, Positivo.pl niezwłocznie
    poinformuje o tym Zamawiającego oraz zwróci wpłaconą kwotę na wskazane konto
    w terminie do 3 dni roboczych. "

    czy w zwiazku z tym moze anulowac?

  • 4. Data: 2007-10-02 13:36:35
    Od: "Foti" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:fdspbl$ld9$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "bartek" <f...@w...pl> napisał w wiadomości

    Wydaje mi sie ż epowinieneś zebrać kilkunastu kumpli
    wszyscy zamawiają towar kilkanaście razy i nie odbierają
    Ponieważ żawarcie umowy to wg tej firmy moment podpisania odbioru przesyłki
    to nic nie grozi za takie zachowanie a że się rozmyśliłeś i nie chcesz
    zawierać umowy to twoja sprawa
    Firma szybko sie nauczy i zmieni swoj regulamin

  • 5. Data: 2007-10-03 03:20:57
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Krzysiek pisze:
> [...]
    > zgodzić z nim, że do zawarcia umowy dochodzi wówczas, gdy po złożeniu
    > zamówienia, otrzymujesz potwierdzenie przyjęcia zamówienia, czyli inaczej

    dlaczego?

> [...]
    > ostatecznej cenie decydował wyłącznie sprzedawca (klauzula abuzywna -
    > art.385[3] pkt 8 kc) i to dopiero po odebraniu przesyłki przez konsumenta;

    gdzie widzisz takie rozwiązanie?

    > konsument musi wiedzieć, jaka jest cena ostateczna produktu i jego
    > właściwości w chwili składania zamówienia, jeszcze przed zawarciem umowy,

    co rozumiesz przez chwilę składania zamówienia? utożsamiasz to z
    zawarciem umowy?

    KG