  • 11. Data: 2007-04-14 18:07:26
    Temat: Re: pytanie o fotografowanie/nagrywanie
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał
    > Od lat zakazy fotografowania wiszące na "obektach stgrategicznch" (w tym
    > wojskowych) nie mają umocowania prawnego - nie mąć człowiekowi w głowie.

    No chyba, może masz rację. Widzę, że niektóre przepisy zniknęły.
    Fakt jest taki, żaden zakaz nie obowiązuje, jeśli nie ma umocowania
    prawnego, a skoro już takich nie ma to wolno.
    Inna sprawa zakazy regulaminowe w muzeach itp. tam wchodząc i kupując bilet
    akceptuje regulamin, ale tu mają raczej zastosowanie przepisy prawa
    cywilnego. Z pewnością za zakaz taki nie można dostać mandatu karnego.

  • 12. Data: 2007-04-14 18:08:00
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Cyb napisał(a):

    > ok, tak na zas:
    > jakby ochroniarz zaczepil, to nalezy poprosic go o podstawe prawna, a
    > jak jej nie zna to niech idzie pobiegac?

    Owszem. Z tym że ciecie będą kłamać i wymyślać. Podstawy prawnej nie ma.
    I w stosunku do sklepów nigdy nie było.

  • 13. Data: 2007-04-14 20:10:22
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Cyb napisał(a):

    > z tego co pamietam, olno rejestrowac to co sie widzi lub slyszy bez
    > wspomagaczy sprzetowych

    To jak to chcesz nagrac/sfotografowac? :)
    Czy aparat fotograficzny z duzym zoomem nie jest wspomagaczem sprzetowym
    ? :D

    > nie wolno za to nikomu udostepniac nagrac, publikowac itp.

    Nie do konca.
    Mozesz sobie dowoli upubliczniac swoje fotki np lasu, badz nagrania np
    malp z zoo.

    > czy myle sie czy nie?

    Troche tak

    Jacek

  • 14. Data: 2007-04-14 20:10:55
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Piotr [trzykoty] napisał(a):

    > Tak, chyba, ze jest zakaz prawnie umocowany (wojsko itp.

    Jaki zakaz?

    Jacek

  • 15. Data: 2007-04-14 20:11:52
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Piotr [trzykoty] napisał(a):

    > chyba, ze jest zakaz prawny

    Chyba? :) Nie ma takiego zakazu :)

    Jacek

  • 16. Data: 2007-04-14 20:12:49
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Piotr [trzykoty] napisał(a):

    > Inna sprawa zakazy regulaminowe w muzeach itp. tam wchodząc i kupując bilet

    W muzeach tez nie ma zakazu zadnego.

    Jacek

  • 17. Data: 2007-04-14 20:13:37
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Cyb napisał(a):

    > ok, tak na zas:
    > jakby ochroniarz zaczepil, to nalezy poprosic go o podstawe prawna, a
    > jak jej nie zna to niech idzie pobiegac?

    Co znaczy zaczepil? Ochroniarz moze Cie grzecznie zapytac, a ty mozesz
    go grzecznie zignorowac.

    Jacek

  • 18. Data: 2007-04-14 20:42:31
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Andrzej Lawa napisał(a):
    > Owszem. Z tym że ciecie będą kłamać i wymyślać. Podstawy prawnej nie ma.

    z pewnością...

    KG

  • 19. Data: 2007-04-14 20:51:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    castrol napisał(a):

    > Co znaczy zaczepil? Ochroniarz moze Cie grzecznie zapytac, a ty mozesz
    > go grzecznie zignorowac.

    Podobnie jak w przypadku innego hobby tępawych cieciów - plecaków :)

    Ostatnio moją ulubioną reakcją na "Proszę zostawić plecak!" jest "Nie,
    dziękuję" i zignorowanie dalszego marudzenia ;)

  • 20. Data: 2007-04-14 20:57:37
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "castrol" <j...@w...wp.pl> napisał
    > W muzeach tez nie ma zakazu zadnego.

    a ja się spotkłem, załóżmu z " tabliczkową prośbą" ;)