  • 1. Data: 2004-05-18 16:27:42
    Temat: przeszła egzekucja a nowy kredyt
    Od: " " <g...@g...pl>

    Będę ogromnie wdzięczna za poradę co robić w następującej sytuacji:

    Pracuję na etat za przyzwoitą pensję. Pare lat temu moja matka sfałszowała mój
    podpis i wyłudziła kredyt z banku przy pomocy firmy leasingowej swoich
    znajomych. Kiedy to sie wydało wypięła się na całą sprawę i w tajemnicy przede
    mną uciekla za granicę, do USA. Nie oddałam sprawy do prokuratury bo to matka
    i mimo wszystko nie mogłam jej tego zrobić, poza tym nie ściągnęliby jej ze
    stanów, gdzie nawet nie znamy jej adresu. Musiałam spłacić komornikowi cały
    dług, 20 tysięcy, właśnie skończyłam, miesiąc temu. Bardzo przeżyłam tę sprawę
    i było mi bardzo ciężko, bo intensywnie pracując nie miałam pieniędzy, a za to
    mnóstwo stresu i problemów. Teraz to się wreszcie skończyło, mogę normalnie
    żyć i chcę kupić mieszkanie na kredyt (musiałam to odłożyć ze względu na tę
    sprawę), to dla mnie bardzo ważne, nie mam teraz siły na przeprowadzki i
    wynajmy, muszę odpocząć. Mam dobrą zdolność kredytową i dostałabym go. w
    rejestrach dłużników moja sprawa nie figuruje (to był taki prowincjonalny bank
    z tym przekrętem, może nie zgłosili tej sprawy?), ale żeby uzyskać kredyt
    muszę podpisać bankowi oświadczenie, że nie byłam obciążona przez ostatnie
    lata. Tymczasem formalnie byłam, mimo że moralnie byłam ofiarą oszustwa. Mam
    jakies tam pisemne przyznanie się do winy mojej matki, ale na pewno nie ma to
    znaczenia przecież.

    Pytania:
    - czy jeśli przyznam się do tego, czy mam w ogóle szanse na kredyt czy też to
    automatyczna dyskwalifikacja?
    - jeśli się nie przyznam, czy bank ma szanse to wykryć (czy są inne rejestry
    niż BIK i ZBP, może banki mają swój system)?
    - jeśli się nie przyznam, co to jest prawnie (fałszywe poświadczenie,
    wyłudzenie???) i co mi za to grozi?

    Proszę pomóżcie. Dziękuję.

  • 2. Data: 2004-05-18 16:37:00
    Temat: Re: przeszła egzekucja a nowy kredyt
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    *Anonim* <g...@g...pl> napisał(a)
    w news'ie: news:c8ddhu$t4b$1@inews.gazeta.pl

    > Będę ogromnie wdzięczna za poradę co robić w następującej sytuacji:
    > [...................]

    Nie dziwię się, że mama za Ciebie podpisywała
    się skoro Ty do dzisiaj tego nie potrafisz.

    PS. Anonimy są tak obrzydliwe, że aż brak słów.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Kłamstwo powtarzane sto razy staje się prawdą"

  • 3. Data: 2004-05-18 20:59:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <g...@g...pl> napisał w wiadomości

    > - czy jeśli przyznam się do tego, czy mam w ogóle szanse na kredyt czy
    też to
    > automatyczna dyskwalifikacja?

    Pewnie jesteś zarejestrowana w BIK. Złóż zapytanie. Formularze sa na ich
    stronach.

    > - jeśli się nie przyznam, czy bank ma szanse to wykryć (czy są inne
    rejestry
    > niż BIK i ZBP, może banki mają swój system)?

    Przy wniosku kredytowym nie pytają o poprzednie długi, tylko aktualne.
    Aktualnie nie masz zadłużenia.

    > - jeśli się nie przyznam, co to jest prawnie (fałszywe poświadczenie,
    > wyłudzenie???) i co mi za to grozi?

    Nic. Nikt nie pyta o przeszłe długi. We wniosku jest pytanie o obecne.

    A po za tym, to jesteś fr... . Nikt Ci nie kazał składać zawiadomienia na
    swoją matkę. Wystarczyło złożyć zawiadomienie, ze ktoś sfałszował Twój
    podpis na umowie kredytowej. Padło by na firmę udzielającą kredyt, że
    podpisali umowę z osobą inną, niż w dokumentach. Mamy i tak nie ma, więc
    dla niej żadna różnica. Zresztą skąd masz pewność, że podpis fałszowała
    mama, a nie ktoś inny?

  • 4. Data: 2004-05-18 20:59:25
    Od: sebol <i...@a...pl>

    Andrzej_K wrote:

    > PS. Anonimy są tak obrzydliwe, że aż brak słów.

    głupio gadasz - tu nie urząd skarbowy.

    --
    lobo_(małpa)autograf.pl

  • 5. Data: 2004-05-18 21:14:12
    Od: "Psychik" <p...@Z...pl>

    Andrzej_K wrote:

    > Nie dziwię się, że mama za Ciebie podpisywała
    > się skoro Ty do dzisiaj tego nie potrafisz.
    >
    > PS. Anonimy są tak obrzydliwe, że aż brak słów.

    no... szkoda, ze jeszcze adresu nie podala, co nie?

    --
    *Psychik*
    /nie gadam ze ździrami/

  • 6. Data: 2004-05-18 22:38:24
    Temat: Re: Re: przeszła egzekucja a nowy kredyt
    Od: " Ginger" <g...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Dziękuję kolego za wielce merytoryczna odpowiedź. Dla twojej informacji -
    anonim się robi sam jeśli w Gazeta.pl nie wpisze się imienia.

  • 7. Data: 2004-05-18 22:48:01
    Od: " Ginger" <g...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Pewnie jesteś zarejestrowana w BIK. Złóż zapytanie. Formularze sa na ich
    > stronach.

    Złożyłam, nie ma mnie (wspominałam). Ale może banki sprawdzają tez w jakichś
    bardziej zaawansowanych rejestrach niedostępnych dla konsumentów? Tego właśnie
    nie wiem...

    > Przy wniosku kredytowym nie pytają o poprzednie długi, tylko aktualne.
    > Aktualnie nie masz zadłużenia.

    Niestety właśnie muszę oświadczyć, że w ciągu 10 lat nie byłam obciążona żadną
    egzekucją - w tym sęk. Jak poświadczę nieprawdę i się wyda kiedyś? :-/

> [...]
    > podpisali umowę z osobą inną, niż w dokumentach. Mamy i tak nie ma, więc
    > dla niej żadna różnica. Zresztą skąd masz pewność, że podpis fałszowała

    Jestem frajer do kwadratu. Nie złożyłam odwołania jak można było, bo jak to
    wyszło, to ona się przyznała i mnie ubłagała, żebym ją kryła i to zwróci, po
    czym po miesiącu wyjechała. A potem było za późno i została tylko droga przez
    sądy, prokuraturę itp., przy czym jak mi specjaliści wytłumaczyli ile to by
    trwało i czego wymagało to okazało się, że mnie w ogóle nie ratuje - i tak
    muszę spłacić. A matkę głupio wsadzić do więzienia jednak. Zresztą ta firma
    już nie istnieje, to była jakaś firma-krzak. fatalna sprawa ale przeżyłam,
    teraz tylko te skutki będą mnie męczyć.

  • 8. Data: 2004-05-19 00:37:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik " Ginger" <g...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:c8e3r0$1vs$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    jakichś
    > bardziej zaawansowanych rejestrach niedostępnych dla konsumentów? Tego

    Nie ma bardziej zaawansowanych rejestrów. No chyba, że kredyt będziesz
    brała w tym samym banku.

    > Niestety właśnie muszę oświadczyć, że w ciągu 10 lat nie byłam obciążona
    żadną
    > egzekucją - w tym sęk. Jak poświadczę nieprawdę i się wyda kiedyś? :-/

    No to nerwowa sprawa. W tym wypadku fałszywe oświadczenie grozi
    odpowiedzialnością z art. 297 kk. Pytanie, czy to była egzekucja, czy sama
    dług mamy spłaciłaś. Bo egzekucja, to jest komornik.

> [...]
    firma
    > już nie istnieje, to była jakaś firma-krzak. fatalna sprawa ale

    Zmień specjalistów, którzy Ci doradzali. To banku musi dowieść, ze na
    umowie kredytowej jest Twój podpis, a nie Ty bankowi, że jest czyjś inny.
    Wystarczyło złożyć oświadczenie, że podpis nie Twój i to byłby cały
    kołowrót z Twojej strony.

    Gdyby bank złożył zawiadomienie (a pewnie by złożył), to wówczas by Cię
    wezwano i pobrano wzory podpisu. Grafolog orzekł by, że to nie twój podpis
    i tyle. Niekoniecznie musiało by się wydać, że to twoja mama zrobiła. Ty
    śmiało mogła byś odmówić w tej sprawie zeznań (bo osoba najbliższa). W
    sumie wszystko by się skupiło na tej firmie "Krzak".

  • 9. Data: 2004-05-19 05:22:09
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    User " Ginger" g...@g...SKASUJ-TO.pl
    napisał(a) w news'ie: news:c8e390$ia$1@inews.gazeta.pl

    > Dziękuję kolego za wielce merytoryczna odpowiedź. Dla twojej informacji
    > - anonim się robi sam jeśli w Gazeta.pl nie wpisze się imienia.

    Nie koleżanko (wreszcie wiemy chociaż jaka płeć), anonim
    robi piszący(a) *nie podpisując się pod treścią posta* .
    Uważasz pewnie (i tak czynisz?), że wysyłając pocztą jakieś
    pismo urzędowe nie trzeba tego pisma podpisywać bo
    wystarczą te dane które zamieściłaś na kopercie jako
    nadawca?.
    To "Ginger" w polu "Od" jest odpowiednikiem "Nadawca"
    na zwykłej pocztowej kopercie.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "(...) Ostrożnie przyhamowałem, aby ta kobieta upadła najdelikatniej."

  • 10. Data: 2004-05-19 06:05:09
    Temat: Re: =?ISO-8859-2?Q?Re=3A Re=3A przesz=B3a egzekucja a nowy kredy
    Od: " Ginger" <g...@N...gazeta.pl>

    Świetnie, w końcu wiem jak żyć. Płeć jest doskonale widoczna w formach
    czasownikowych, więc polecam czytanie ze zrozumieniem, jak również stosowanie
    się do ducha, a nie litery Netykiety - Twoje chamskie uwagi o "mamusi" są
    znacznie gorsze niż moje przeoczenie, a Twój wkład merytoryczny żaden.