  • 1. Data: 2004-05-18 16:22:08
    Temat: Dodatek z tyt. urodzenia dziecka...
    Od: "Paweł vel - PABLO" <p...@W...gazeta.pl>

    Witam,
    Do dziś byłem przekonany, że takowy dodatek należy się również mnie, ale
    zwiątpiłem po wizycie w urzędzie miasta.
    Dziecko urodziło się 19 kwietnia 2004. Przpisy o tych jednorazowych dodatkach
    weszły co prawda 1 maja 2004, ale tam nic nie było wyszczególnione, że należy
    się tylko rodzicom/opiekunom, których dzieci urodziły się po 1 maja. Wręcz
    przeczytałęm zdanie, że należy się na dziecko przed ukończeniem 1 roku życia.
    Przecież ZUS znósł taki dodatek z końcem 2002 r., czyli ci któym dzieci
    urodziły się między 1.1.2003, a 30.04.2004 są jacyś inni ??
    Dodam, że mam świadomość, że ten dodatek jest przyznawany "przy okazji"
    zasiłku rodzinnego, na który spełniam wymagania (te nieszczęsne < 504 zł).
    Więc jak to jest ? Czy urzędnik źle interpretuje przepis ? czy ja czegoś nie
    doczytałem ?

    Proszę, jeśli coś wiecie na ten temat to pomóżcie !!

  • 2. Data: 2004-05-18 19:10:21
    Temat: Re: Dodatek z tyt. urodzenia dziecka...
    Od: "pablio" <p...@p...wp.pl>

    Użytkownik "Paweł vel - PABLO" <p...@W...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:c8dd7g$rod$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > się tylko rodzicom/opiekunom, których dzieci urodziły się po 1 maja. >
    Proszę, jeśli coś wiecie na ten temat to pomóżcie !!

    a jak można dostać świadczenie które nie istnieje
    skoro przepis wchodzi w życie z dniem 1 maja
    to o ile nie ma szczegółowego przepisu że za okres wsteczny się należy to
    "sam rozum wskazuje" że się nie nalezy
    upewnij się i odwołaj się od decyzji odmownej

  • 3. Data: 2004-05-18 19:12:40
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    User "pablio" p...@p...wp.pl napisał(a)
    w news'ie: news:c8dmvs$d90$1@news.onet.pl

    . [................]
    > to o ile nie ma szczegółowego przepisu że za okres wsteczny się należy
    > [.............]

    Jest szczegółowy zapis na ten temat i ja go
    w którymś wątku cytowałem. Musi poczytać
    archiwum to go znajdzie.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Człowiek pracujący z komputerem nigdy nie

  • 4. Data: 2004-05-18 19:21:21
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    User "Paweł vel - PABLO" <p...@W...gazeta.pl> napisał(a)
    w news'ie: news:c8dd7g$rod$1@inews.gazeta.pl

> [...]
    > Dziecko urodziło się 19 kwietnia 2004. Przpisy o tych jednorazowych
    > dodatkach weszły co prawda 1 maja 2004, ale tam nic nie było

    http://tinyurl.com/2jeh5

    52. Do ilu miesięcy po urodzeniu dziecka rodzice mogą się starać
    o jego wypłatę dodatku z tytułu urodzenia dziecka?

    "Dodatek z tytułu urodzenia dziecka zgodnie z art. 26 ust. 3 ustawy o
    świadczeniach rodzinnych wypłaca się do ukończenia przez dziecko
    pierwszego roku życia. Dodatek ten przysługiwać jednak będzie tylko
    na dzieci urodzone po 30 kwietnia 2004 r."

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Alkohol i namiętność jednakowo zawracają w głowie."